Spring naar inhoud

- - - - -

gewone voerbak of automatische voerbak?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_silencev_*
Guest_silencev_*

#1 Geplaatst 03 mei 2009 - 20:30

hey ik wilde es weten of een automatische voerbak handig is als je met een kitten zit die natuurlijk vaker moet eten dan een volwassen kat als je uit werken bent overdag? of kan je een kitten leren dat ze s'morgens eten krijgt (natvoer) en droge brokjes ernaast zodat ze honger heeft ervan kan eten? ik heb nog geen kitten en ben van plan er eentje te gaan halen uit het asiel vandaar dat ik hier wat "vooronderzoek" doe zodanig dat ik zeker al de juiste dingen inhuis heb voor als ze naar haar "thuis" komt. alle tips zijn welkom ook betreffende het materiaal dat ik allemaal nodig heb voor de kitten.
lieve groetjes silencev hey nog es ikke hier het zal toch geen kitten worden denk. ik ben naar het asiel geweest en er kwam een kat (nona) van de stuk of 8 denk ik in die kamer als enigste naar mij toe. ze is 3 jaar oud en ik kan ze gaan reserveren als ik ze wil. zo'n lieveke.

Bewerkt door silencev, 04 mei 2009 - 18:54.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 03 mei 2009 - 20:34

Je kan het kitten 's morgens en 's avonds natvoer geven maar overdag moeten er droge brokjes staan. Een kitten eet heel vaak, kleine beetjes, dus ik raad je aan om een toren te zetten met droge brokjes.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 03 mei 2009 - 20:37

Hier staan droge brokken de hele dag door samen met water (fonteintje cat-it). 's Avonds krijgt ze dan een half zakje van Hill's nat voer.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#4 Geplaatst 03 mei 2009 - 20:38

Hier staan gewoon altijd brokjes voor de poes. Dus ik zou dat ook zo doen. Sommige katten overeten zich dan, maar de meeste eigenlijk niet.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#5 Geplaatst 03 mei 2009 - 21:42

Vosse zei:

Hier staan gewoon altijd brokjes voor de poes. Dus ik zou dat ook zo doen. Sommige katten overeten zich dan, maar de meeste eigenlijk niet.

Meet onzen Chippie dan maar! :LOL: 'k denk dat die voor 2 eet aangezien Noodle weinig eet.. O:)
Hier staat ook altijd, heel de dag, droogvoer voor de poezels..om de andere katten ook de kans te geven, geef ik hen 's morgens de helft van hun dagelijkse portie en dan ook 's avonds als ik terug ben van het werk.
Ik zou het kitten ook extra natvoer geven dan zodat het toch wat extra binnenkrijgt..dat doe ik hier dan ook voor bv Noodle en dan krijgt Chippie, ons varkentje, minder..ah ja! :)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 03 mei 2009 - 22:46

Een kitten moet onbeperkt kunnen eten, ze eten vaak kleine porties en groeien hard, héél hard! s' Morgens en 's avonds natvoer en altijd brokjes ter beschikking en vers water. Daar is een drinfontein dan weer handig voor: Drinkwell, Fresh Flow, Cat It (te koop bij Zooplus).
Super dat je voor een asielkatje gaat en ik ben er zeker van dat je toekomstige katje een fantastische thuis en een liefdevol baasje gaat krijgen. :thumb:
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 04 mei 2009 - 16:40

Ik gaf mijn katers ook 's morgens en 's avond wat natvoer en door de dag korrel gemengd + vers water. Nu doe ik het zo nog trouwens.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#8 Geplaatst 04 mei 2009 - 19:39

Hier staat ook dag en nachtvoer ter beschikking. 's Morgens vul ik hun 5 kommetjes boordevol en 's avonds opnieuw. De restjes gooi ik weg, want als het blijft staan dan lusten ze het niet meer. Elke morgen en elke avond vers voer en een container hoeft hier niet. We kennen ongeveer hun eetgewoontes en anders is het eens bekijken op de verpakking van het voer hoeveel er nodig is en verdelen over twee maatijden. Ze eten wel iets meer als op de verpakking, dus een klein beetje extra kan geen kwaad. Een container vind in dan weer minder gemakkelijk te reinigen. Gewone plastick kommetjes zijn met wat keukenrolpapier, water en zeep zeer handig dagelijks schoon te maken. En 1 keer per week verdwijnen ze hier in de vaatwasser.
Twee keer per dag wordt ook vers drinkwater gegeven en er staat ook een fontein.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 04 mei 2009 - 20:22

Hier krijgt Bo 's morgens vers droogvoer en dat blijft de hele dag staan, en 's avonds krijgt hij een zakje Hills kitten natvoer. Beide in gewone kommetjes (van de Ikea :) ).

Voor zijn water heeft hij een Drinkwell-fonteintje. Dat wordt iedere dag ververst.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 04 mei 2009 - 20:28

Hier staat ook droogvoer dag en nacht ter nunne beschikking, natvoer geef ik 's morgens en 's avonds. De kommetjes zijn van inox en 1 van plastic, ze zijn allemaal gemakkelijk in het onderhoud, maar in levensduur heb ik toch liever de inox. Water zet ik 2x per dag vers.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 04 mei 2009 - 20:37

hier krijgen ze 's morgens en 's avonds een portie natvoer en door de dag hebben ze hun brokjes ter beschikking. Drinken kunnen ze hier bijna in elke kamer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#12 Geplaatst 22 mei 2009 - 19:09

ik geef 's morgens droogvoer en kijk dit 's middags na, normaal gezien vul ik 's avonds pas bij, droogvoer hebben ze samen met water 24 uur ter beschikking.
natvoer krijgen ze hier meer als beloning (naar DA geweest, in bad, borstelen,....)deze portie zijn niet zo groot, is eigenlijk een snoepje.
Geplaatste afbeelding

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#13 Geplaatst 22 mei 2009 - 20:54

ik geef het smorgens nat voer en heel de dag staat er water en korrels ter beschikking , in gewone bakjes