Spring naar inhoud

- - - - -

ontwormen zonder stress

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 08 oktober 2010 - 22:34

Hier heb ik milbemax gebruikt en de kusjesmethode toegepast (die hier overigens enorm goed gewerkt had, wie hier had dat ook weer getipt?)

je pakt ze, doet hun bekje open, stop in een second dat pilletje zo ver mogelijk naar achter in het bekje en geef ze dan een kusje op het neusje.  Propere beestjes als ze zijn likken ze snel hun neusje schoon en is het pilletje weg.
Duurt ongeveer een minuut, toulouse vindt de pipetjes erger :)

Geplaatste afbeelding

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 08 oktober 2010 - 23:27

Aldhissla zei:

Hier heb ik milbemax gebruikt en de kusjesmethode toegepast (die hier overigens enorm goed gewerkt had, wie hier had dat ook weer getipt?)

je pakt ze, doet hun bekje open, stop in een second dat pilletje zo ver mogelijk naar achter in het bekje en geef ze dan een kusje op het neusje.  Propere beestjes als ze zijn likken ze snel hun neusje schoon en is het pilletje weg.

Hoe schattig! :love3: :love3:

Dankje voor de leuke tip :love3:

Geplaatste afbeelding

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#18 Geplaatst 09 oktober 2010 - 07:48

Hihihi ... nog nooit aan gedacht.
Zou prima zijn voor ons Sweety ... die is de enige die pilletjes slikken echt haat ... je vingers hebben het geweten als ze iets moet slikken :onzeker:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 09 oktober 2010 - 08:43

Aldhissla zei:

je pakt ze, doet hun bekje open, stop in een second dat pilletje zo ver mogelijk naar achter in het bekje en geef ze dan een kusje op het neusje. Propere beestjes als ze zijn likken ze snel hun neusje schoon en is het pilletje weg.

de kusjesmethode is van Evelien ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#20 Geplaatst 09 oktober 2010 - 23:33

Waarom geven jullie pilletjes? Is dat efficiënter dan pasta?
Ik gebruik een pasta tussen natvoer gedraaid en heb geen problemen maar als pilletjes beter zouden zijn dan zullen het pilletjes worden.
Pipetjes in hun nek, dat is het moment dat ze zo lelijk doen alsof ik hete breinaalden door hun ogen steek. AMAAAI!!! Manmanman, ik heb nog nooit een kat zo lelijk weten doen ... Van het moment ik nog maar het doosje vastheb. Ik haal de pipetjes eruit in de badkamer met de kraan open, dat ze het niet horen maar ze weten het toch. Frontline is dodelijk (voor mijn vel toch)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 10 oktober 2010 - 00:02

Louise zei:

Hoe schattig! :love3: :love3:

Dankje voor de leuke tip :love3:

Joloka zei:

de kusjesmethode is van Evelien ;)

@ Louise: bedank dus Evelien maar :p :ha

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 10 oktober 2010 - 00:03

Gehenna zei:

Ik gebruik een pasta tussen natvoer gedraaid en heb geen problemen maar als pilletjes beter zouden zijn dan zullen het pilletjes worden.
Pipetjes in hun nek, dat is het moment dat ze zo lelijk doen alsof ik hete breinaalden door hun ogen steek. AMAAAI!!! Manmanman, ik heb nog nooit een kat zo lelijk weten doen ... Van het moment ik nog maar het doosje vastheb. Ik haal de pipetjes eruit in de badkamer met de kraan open, dat ze het niet horen maar ze weten het toch. Frontline is dodelijk (voor mijn vel toch)

Ik geef een pilletje omdat die pasta hier niet lukt om te geven, tussen het eten eet ze het niet op, aan haar neus en poten wrijven werkt ook niet, dan zit heel het kot onder de ontwormingspasta en met pipetjes of andere nattigheid wordt ze een duivels beest :lachen:

Geplaatste afbeelding

Guest_raaslastso_*
Guest_raaslastso_*

#23 Geplaatst 10 oktober 2010 - 21:05

De dierenarts van hier in de buurt vertelde me dat het goed lukt als je een pilletje in een stukje 'ziz'kaas zou verwerken. Niet bij onze katten dus, maar misschien ook leuk om te proberen.

Die kusjesmethode vind ik heel interessant en ga het vast eens proberen. Laat jullie weten wat het resultaat is.

:) :) :)

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 10 oktober 2010 - 22:54

*mikkeke* zei:

Zo lees ik het wel dat het om iets anders gaat dan pipetjes.... :)
En dat pipetjes dan wel veel makkelijker zijn :wi

Pipetjes zijn hier ook makkelijker.
Ik heb dikwijls verwilderde kittens, dus even in de nek en gedaan :) .

De kusjesmethode ga ik persoonlijk hier niet proberen :x .

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#25 Geplaatst 11 oktober 2010 - 22:31

kopke achterover, pil in de keel proppen en meteen water spuiten :mrgreen:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#26 Geplaatst 11 oktober 2010 - 22:32

oh die kusjes methode ga ik ook eens proberen :heart:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#27 Geplaatst 11 oktober 2010 - 22:45

Ik ga ook lebberbekken met mijn schatten :goofy:

meijden1983
meijden1983
  • 199 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 13 oktober 2010 - 11:31

Ik geef mijn kat stronghold. Een pipetje in de nek en het is al gebeurd. Ze mogen zich of elkaar een half uur niet in de nek wassen. Dat is nog te overzien.

Guest_Animal_lover_*
Guest_Animal_lover_*

#29 Geplaatst 17 oktober 2010 - 23:40

De pasta, gewoon wat op je vinger doen en dan in het mondje steken en ze lekt het dan op.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#30 Geplaatst 19 oktober 2010 - 13:47

Gehenna zei:

Pilletjes zoals Milbemax werkt tegen alle wormen. Een pasta zoals bv Catminth, wat je bij de apotheek kan kopen werkt niet tegen lintworm.