Spring naar inhoud

- - - - -

niet huisdierw mensen laatste pag update bezoek dierenbescherming!!!

• Log in om te reageren
98 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:09

Een tiental huizen voorbij ons woont een jong koppel die een grote hond hebben. Het is geweten en gezien door de ganse buurt dat de hond echt gn leventje krijgt. buiten ligt er een deken die zowel in de regen als bij goed weer buiten ligt. De arme stakker zit veel in een ren waar gn dakje boven is.

een paar weken geleden vertelde mijn schoonmoeder dit;

Nu een 2 weekjes terug hebben de overburen de man zien thuiskomen stomdronken en heeft die met een ijzeren bar op de hond geslaan. De overbuur zag het en is naar buiten gelopen om de man te doen stoppen.

Nu na 2 weken is het blijkbaar niet bij een keer gebleven. De overbuur heeft al contact opgenomen met de dierenbescherming en ze vroegen of de hond ook ergens binnen kon. Maar blijkbaar is er nu wel achteraan het huis ergens een afdakje waar hij bij regenweer onder kan.

Na het ganse verhaal van de overbuur aan de dierenbescherming te hebben gedaan zegt de dierenbescherming aangezien hij nu niet in de regen zit dat het gn dringend geval is. alle buren moeten nu ook bewijzen verzamelen waarbij men de dierenbescherming kan overtuigen dat het niet om een burenruzie gaat met de ene overbuur. Aangezien we er er tever afwonen hebben we de naaste buren de reed gegeven om hun fototoestel bij de hand te houden.

Het is gewoon onbegrijpelijk dat de dierenbescherming niet onmiddelijk wil ingrijpen. Het is gewoon enorn erg voor die hond hoop da alle buren er samen aan werken om het beestje daar weg te krijgen. :misselijk:

Bewerkt door Minneke, 16 december 2010 - 20:04.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:12

:trance:

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:15

Ja verschrikkelijk! Ik heb ook eens gebeld en kreeg als antwoord dat als de hond drinken en eten krijgt en ergens kan schuilen ze niks konden doen :trance:
Ik zou nog andere buren laten bellen (de dierenbescherming niet met rust laten) en als ze de kans krijgen idd foto's maken.
Als ze meerdere klachten krijgen, grijpen ze sneller in.
Ik zou ook brieven of mails sturen, als het op papier staat, sta je ook sterker en moeten ze ook ingrijpen omdat je bewijs van klacht hebt.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:18

bedankt
alle raad is welkom hierover,  zo kan ik de schoonmama inlichten die contact heeft met de rechtsteekse buren

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#5 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:21

arme hond :(

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#6 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:22

dierenmishandeling is moeilijk bewijsbaar. zonder concrete bewijslast foto's, getuigenissen, of sporen van slagen op het dier zelf zal niet ingegrepen worden. wat ook noodzakelijk is, is de wijkagent op de hoogte brengen van het voorval/voorvallen. die zal in principe het probleem aankaarten bij de eigenaar, zonder vermelding wie er klaagt. blijft de situatie aanmodderen kan pv opgesteld worden en wordt de dierenbescherming ter plaatse geroepen.

Als het dier in de ren zit, moet het daar in elk geval ook een vorm van beschutting hebben.
want een afdakje op een plaats waar het niet naar toe kan heeft geen zin.

van kortbij op te volgen. en met zo veel mogelijk mensen klagen en blijven klagen, bij politie en dierenbescherming.

Bewerkt door YvVanRoyen, 08 oktober 2010 - 19:23.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:25

:cry: :cry: :cry:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:25

:( :( :(
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:28

Arme hond :cry: :cry:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:28

Idd wijkagent is heel belangrijk!!!!
Daar kan je al direct mee beginnen en is idd anoniem
Met wijkagent heb ik al goede ervaringen

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#11 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:30

Jah, zo ken ik de dierenbescherming. Dat is weer TYPISCH hé!

En zeggen dat ik bij een gekend asiel geen poes mocht adopteren want ik was niet goed genoeg omdat mijn tuin geen hoge afsluiting had (binnentuinen met huizen rond) en ik al 2 poezen had die ze wouden wegnemen (1 toch) omdat ik echt niet goed ben voor poezen (WTF?!) Dat was een tang van een wijf die mij uitmaakte voor dierenbeul en ik wou gewoon een schurftige magere kater redden van euthanasie wegens niet adopteerbaar. Manmanman, ik bespaar jullie de ruzie die daarop volgde. Heb ik mij eventjes tot niveau -10 gedragen!

En dan heb je zoiets. Ach ja, hij kan toch een beetje schuilen dus is er niets aan de hand ...
17 poezen in 1 smerig huis, met 1 degoutante kattebak, inteelt, mishandeling, hondebrokken als eten (als ze dat al kregen), kattepis onder de deur lopen, een kat in de frituurpan smijten ... het mag allemaal. :evil: :evil: :evil:

Gelukkig zijn niet alle asielen zo hoor!
Kunnen jullie samen met alle buren die hond niet weghalen gewoon? Dat mag in feite niet van de wet.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:35

sisi zei:

Idd wijkagent is heel belangrijk!!!!
Daar kan je al direct mee beginnen en is idd anoniem
Met wijkagent heb ik al goede ervaringen

Zeg dit net als info tegen mijn echtgenoot maar blijkbaar is de wijkagent al op de hoogte gebracht, er moeten nu een aantal getuigen zijn om te kunnen ingrijpen. :misselijk:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#13 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:35

Het lijkt een horrorverhaal uit mijn omgeving :evil: :evil: :evil:

Feit is dat de dierenbescherming niets kan zonder keiharde bewijzen en als die er niet zijn dan worden de dieren aan hun lot overgelaten :cry:

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:40

verschrikkelijk gewoon weet dit is een kattensite maar voor mij zijn alle huisdiertjes onze kindjes hier :d

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 08 oktober 2010 - 19:45

Dat er meerdere getuigen moeten zijn voor de wijkagent ingrijpt, is dikke zever!!
Ik belde de wijkagent en die kwam langs, mijn klacht werd besproken (en er was geen enkele getuige)
De wijkagent ging toch langs bij die buurman.
Als je later bewijzen of meerdere getuigen hebt, kan je nog altijd klacht neerleggen.
maar dat is iets anders en in dit geval natuurlijk ook noodzakelijk om effectief iets te kunnen doen.
Maar een wijkagent gaat langs ook zonder klacht van meerdere getuigen, gewoon voor een gesprek.
Natuurlijk kan de eigenaar dan alles ontkennen maar dan weet hij toch al dat zijn gedrag tov de hond is opgemerkt.