Spring naar inhoud

- - - - -

niet huisdierw mensen laatste pag update bezoek dierenbescherming!!!

• Log in om te reageren
98 reacties op dit onderwerp
ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 06 december 2010 - 11:38

al nieuws?

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 06 december 2010 - 17:35

nee met het slechte weer dit weekend zijn we niet gn wandelen en heb ik het nog niet kunnen zien, zal het eens moeten vragen aan de schoonmama hoe het nu eigenlijk zit.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 06 december 2010 - 18:00

Minneke zei:

ik ben heel boos, vanmiddag is mijn schoonmama met de hondjes van ons gn wandelen en ze komt voorbij het huis met de mishandelde hond die een paar weken door de dierenbescherming is weggehaald.
:x
Nu dent de schoonmama dat de zelfde hond er terug zit?!
is dit nu mogelijk dat de hond is teruggehaald door de eigenaars die de hond mishandelden???
:(
Ik hoop echt dat het die hond niet is en als ze terug een nieuwe hond zouden hebben dit kan toch ook niet worden toegestaan?

Hoop echt dat ik vlug iets meer weet, ik ga in het weekend daar zeker paseren om te zien of dezelfde hond er zit of een nieuwe hond.

Dit is echt onaanvaardbaar!!!!!!!!! :evil:

Dat begrijp ik helemaal niet, eerst halen ze hem weg en dan geven ze hem terug, arme hond  
Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 12 december 2010 - 18:02

vrijdag is mijn echtgenoot gn wandelen met onze hondjes en gisteren zijn we terug geweest.

Ze hebben dus de hond terug gehaald, de arme stakker lag vrijdag op een bolletje in elkaar getrokken in het natte gras, en gisteren lag hij juist op hetzelfde plaatsje.

Nu hebben ze over de open ren een metertje zeil als afdakje gesmeten :evil:
de hond zit zogezegd niet meer nat.

De geburen hebben terug al de dierenbescherming op de hoogte gebracht dat hij er terug zit maar de dierenbescherming wil of kan blijkbaar niets doen.

Het is echt erg hoe het beestje daar zo lag buiten in het nat en koud.
begrijp echt niet dat die mensen echt niet beter voor hun huisdier zorgen.

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 13 december 2010 - 09:03

begrijp dat niet - welke dierenbescherming is dat dan? Wat doen zij dan wel voor de dieren? Kan er daar nu niets aan gedaan worden? Is er maar 1 dierenbescherming? :evil: :evil: :evil:

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#66 Geplaatst 13 december 2010 - 17:08

ik weet niet over welke dierenbescherming het gaat,heb gn rechtstreeks contact het is een 50 meter verder dan waar wij wonen, ken die geburen ook niet persoonlijk, ze zitten alvast met hun handen in hun haar , en ik weet  dat iedereen het beste wil voor de hond. Ik weet niet of ze nog verder stappen gn ondernemen iedereen is echt teleurgesteld.

Ik weet zeker dat het in andere landen zoals nederland gn waar zou zijn wat zich hier voordoet.  Belgie is op vlak van rechten van de dieren hier degelijk achter dan andere landen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#67 Geplaatst 14 december 2010 - 11:05

:( :( :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#68 Geplaatst 14 december 2010 - 11:19

dit is gewoon verschrikkelijk. Ik begrijp dat toch niet goed hoor. Waarom geven ze dat arm beest nu terug aan die 'smeer*****n'? :evil: :evil:
In wat voor een apenland leven wij hier in godsnaam?

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#69 Geplaatst 14 december 2010 - 17:44

Minneke zei:

vrijdag is mijn echtgenoot gn wandelen met onze hondjes en gisteren zijn we terug geweest.

Ze hebben dus de hond terug gehaald, de arme stakker lag vrijdag op een bolletje in elkaar getrokken in het natte gras, en gisteren lag hij juist op hetzelfde plaatsje.

Nu hebben ze over de open ren een metertje zeil als afdakje gesmeten :evil:
de hond zit zogezegd niet meer nat.

De geburen hebben terug al de dierenbescherming op de hoogte gebracht dat hij er terug zit maar de dierenbescherming wil of kan blijkbaar niets doen.

Het is echt erg hoe het beestje daar zo lag buiten in het nat en koud.
begrijp echt niet dat die mensen echt niet beter voor hun huisdier zorgen.

Ik ben vandaag in die straat voorbij gereden, en denk dat ik het huis met de hond gezien heb. Staat de ren vooraan in de tuin (je kan het zien vanop de straat) en er was een blauw zeil gespannen???
Zou toch nog eens Vetas contacteren hierover! Slaapt de hond dag en nacht buiten? Mss kan iemand de hond "stelen" :x
Willen de eigenaars echt géén afstand doen? Want voor hun betekend die hond blijkbaar nog minder dan een stuk huisvuil!!!!

Bewerkt door griffel1977, 14 december 2010 - 17:45.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 14 december 2010 - 17:54

griffel1977 zei:

Ik ben vandaag in die straat voorbij gereden, en denk dat ik het huis met de hond gezien heb. Staat de ren vooraan in de tuin (je kan het zien vanop de straat) en er was een blauw zeil gespannen???
Zou toch nog eens Vetas contacteren hierover! Slaapt de hond dag en nacht buiten? Mss kan iemand de hond "stelen" :x
Willen de eigenaars echt géén afstand doen? Want voor hun betekend die hond blijkbaar nog minder dan een stuk huisvuil!!!!

Ja daar is het, das er toch niet proper he en niet diervriendelijk, is dat nu zo moeilijk om met wat houten planken een hokje te maken das toch al iets. denk dat zeil dat het een beetje is voor het zicht van de buren maar zo een stom stukje zeil erover zal het beest heus niet helpen.

Ja de hond slaapt nooit binnen, denk niet dat hij zelfs als eens binnen is geweest. nee blijkbaar willen ze gn afstand doen want ze hebben hem terug gehaald.

Bewerkt door Minneke, 14 december 2010 - 17:56.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#71 Geplaatst 15 december 2010 - 17:46

mijn mail:
Geachte,

In de beukenstraat  te Buggenhout ter hoogte van de spoorwegen is een paar weken geleden een hond  ( border collie achtig) door de dierenbescherming weggenomen uit een gezin.
De hond leeft buiten in een hok zonder enige bescherming.
Hij ligt dag en nacht in de kou en in de regen. Er is een groot hek aan het huis en de ren staat dicht tegen het hek zonder enig afdak eraan.( zichtbaar op straat) Nu ligt er een metertje zeil als afdak maar vrees dat dit de hond niet zal helpen van de regen.

Hij is weggehaald door de dierenbescherming ( weet helaas niet welke dierenbescherming) er was door de eigenaar ook geweld gepleegd op de hond.
Toen de eigenaar dronken thuiskwam sloeg hij met een ijzeren staaf op de hond. De overburen hebben het meermaals gezien dat de hond meppen heeft gekregen.  Ook de overburen hebben de wijkagent en de politie meermaals op de hoogte gebracht en zo is de dierenbescherming ingeschakeld.
een paar weken terug is de hond afgenomen uit het gezin uit zijn onleefbare situatie.

Nu 2 weken later is de hond daar terug? Kan dit zomaar?  Welk nut heeft het een dier te redden uit zijn onleefbare situatie en toch terug te geven aan de eigenaars die niet voor de hond zorgen.

zijn jullie eventueel op de hoogte van dit voorval?
Is het wettelijk en aanvaardbaar dat de hond terug is en nog steeds in gn betere leefsituatie zit???

Ik hoop echt dat jullie op een of ander manier kunnen helpen

reactie wase dierenbescherming :
Beste,

Wij werken niet samen met Buggenhout, dus ik weet ook niet welke dierenbescherming zich hiermee heeft bezig gehouden.
Maar ik zal met het bestuur overleggen of we niets kunnen doen.
We moeten ook bij de politie informeren wat hun bevindingen zijn en wat er tot op heden al is gebeurd.

Mvg.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#72 Geplaatst 15 december 2010 - 19:06

Heb je ook al naar het FOD gemaild?

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 16 december 2010 - 18:33

vanmiddag is de wase dierenbescherming bij ons lang geweest.  Ze wisten niet precies waar het was; we moesten terugebellen om te melden welke dierenbescherming er al mee bezig was geweest. Mijn echtgenoot heeft dan polshoogte genomen bij de buren die ervan op de hoogte waren.

Blijkt nu dat de hond niet was afgenomen maar dat ze de hond een paar weken elders hadden gezet en zo dachten dat ze gn controle meer zouden krijgen.  de dierenbescherming van aalst heeft hen nog een kans gegeven op voorwaarde dat er zou betering komen in het omgaan en verzorgen van hun hond.

we zijn ook teweten gekomen dat de vader van de eigenaars  van de hond ergens op de gemeente zou werken en dat er vriendjespolitiek mee gemoeid zou zijn met de wijkagent. :misselijk:  de wijkagent is van menig dat er niets aan de hand is en dat ze de hond goed behandelen. :x

de wase dierenbescherming gaat alvast morgen contact opnemen met de dierenbescherming in aalst die met het dossier is bezig geweest.

De mevrouw die hier is langsgeweest ging ons op de hoogte houden van de zaak.  onze overburen willen ook anoniem getuigen maar aangezien de overbuur ook zelfstandig is en ook soms werk doet voor de gemeente durven ze ook niet doorduwen op dit alles. Mss niet slecht wij ( terug andere geburen klacht neerleggen).

Maar volgens we vernemen met de vriendjespolitiek vrezen we voor een goede afloop.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#74 Geplaatst 19 december 2010 - 20:11

Minneke zei:

vanmiddag is de wase dierenbescherming bij ons lang geweest. Ze wisten niet precies waar het was; we moesten terugebellen om te melden welke dierenbescherming er al mee bezig was geweest. Mijn echtgenoot heeft dan polshoogte genomen bij de buren die ervan op de hoogte waren.

Blijkt nu dat de hond niet was afgenomen maar dat ze de hond een paar weken elders hadden gezet en zo dachten dat ze gn controle meer zouden krijgen. de dierenbescherming van aalst heeft hen nog een kans gegeven op voorwaarde dat er zou betering komen in het omgaan en verzorgen van hun hond.

we zijn ook teweten gekomen dat de vader van de eigenaars van de hond ergens op de gemeente zou werken en dat er vriendjespolitiek mee gemoeid zou zijn met de wijkagent. :misselijk: de wijkagent is van menig dat er niets aan de hand is en dat ze de hond goed behandelen. :x

de wase dierenbescherming gaat alvast morgen contact opnemen met de dierenbescherming in aalst die met het dossier is bezig geweest.

De mevrouw die hier is langsgeweest ging ons op de hoogte houden van de zaak. onze overburen willen ook anoniem getuigen maar aangezien de overbuur ook zelfstandig is en ook soms werk doet voor de gemeente durven ze ook niet doorduwen op dit alles. Mss niet slecht wij ( terug andere geburen klacht neerleggen).

Maar volgens we vernemen met de vriendjespolitiek vrezen we voor een goede afloop.

De mevr die is langsgeweest, een blonde??

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 21 december 2010 - 17:52

griffel1977 zei:

De mevr die is langsgeweest, een blonde??

Ja twas een blonde goed gebouwde mevr. Heb ze zelf niet gezien twas bij mijn echtgenoot.