Spring naar inhoud

- - - - -

hoe afleren van deuren openen?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_nieckje_*
Guest_nieckje_*

#1 Geplaatst 10 oktober 2010 - 10:27

Hallo iedereen,

Mijn kat krijgt de deuren openen.
Ze springt naar de klink en voila open.. maar soms lukt ze dat niet of is de deur opslot, en ook de 2de kat probeert dit.
Maar binnenkort verhuizen wij en ik zou graag ons nieuwe deuren krab vrij houden.
Weet er iemand hoe ik mijn katten dit kan afleren???

Ballonnen helpen niet..

groetjes

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 10 oktober 2010 - 10:29

Wij hebben de klink anders geplaatst zodat ze de deur niet meer kan opendoen (klink naar boven of naar beneden zetten) na een tijdje heeft ze dan wel door dat het zo niet lukt en stopt ze met proberen

Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#3 Geplaatst 10 oktober 2010 - 10:33

Ik had met een rood lint de klinken vast gezet

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#4 Geplaatst 10 oktober 2010 - 15:00

Hier stonden ook de klinken destijds naar boven, dat werkt perfect. Zo krijgen ze de deuren onmogelijk open. Is maar tijdelijk, want op den duur proberen ze het niet meer en zijn ze het afgeleerd.

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 10 oktober 2010 - 15:05

:catwalk hier de deur- klinken omgedraaid en met afkrijgbare tape alufolie er omheen : dan schrikken ze van het geluid: goed kreukelen en doorzichtigefoli wil nog beter werken hier!

Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#6 Geplaatst 10 oktober 2010 - 17:11

De deuren die ze hier niet mogen openen, doen we altijd op slot. De andere deuren staan eigenlijk altijd open, dus geen probleem. Maar de klinken anders zetten zou ook al wel kunnen helpen misschien.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#7 Geplaatst 10 oktober 2010 - 17:43

De klink naar beneden zetten of ronde deurklinken erop zetten.

Klink naar boven kan gevaarlijk zijn doordat er wel katten met het kopje achter zijn blijven hangen en zo zijn overleden.

Guest_nieckje_*
Guest_nieckje_*

#8 Geplaatst 10 oktober 2010 - 19:40

ja van sommige deuren staan de klinken anders maar dat lukt niet bij elke deur en soms blijven ze ook gewoon proberen met krabben op de deur als gevolg.
kan het terug met de klinken doen en hopen dat ze niet proberen :-)

ik had ook ergens gelezen dan kruidnagels ofzo te pletten en dat ze van die geur niet moeten weten?? weet er iemand of dit klopt??

weet er iemand hoelang een kat moet binnen blijven na een verhuis??? nu gaan ze wel niet buiten maar als we verhuisd zijn gaan we ze wel buiten laten.

alvast bedankt voor de reacties!!!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#9 Geplaatst 10 oktober 2010 - 19:43

Circa drie weken binnenhouden, boter op de voetjes maakt dat ze de pootjes intensief wassen en de geur van de oude omgeving zo ook met de boter weg wassen. Let wel op dat de boter vlekken geeft op stoffen en leer.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 10 oktober 2010 - 20:52

Gewoon de deuren een tijdje op slot doen werkt meestal wel.

Guest_Gwen_W_*
Guest_Gwen_W_*

#11 Geplaatst 10 oktober 2010 - 21:06

Ik weet dat vroeger mijn buren hun hond dit deed en dat ze toen een spuitbusje hadden met water in en dat als ze zagen dat hij het weer deed, ze gewoon 1 keer water spoten in zijn gezicht (dit vond hij niet leuk) en hij dit na een tijdje associeerde met iets dat hij niet mocht doen en zo stopte hij hier uiteindelijk mee. Weet niet of dit effectief is bij katten maar het is maar een tip :)

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 12 oktober 2010 - 09:59

Aldhissla zei:

Wij hebben de klink anders geplaatst zodat ze de deur niet meer kan opendoen (klink naar boven of naar beneden zetten) na een tijdje heeft ze dan wel door dat het zo niet lukt en stopt ze met proberen

Hebben wij hier ook zo gedaan ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#13 Geplaatst 15 oktober 2010 - 23:58

Inderdaad klinken omdraaien.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 16 oktober 2010 - 00:08

Lang genoeg binnen houden anders zou ze wel eens terug kunnen gaan. Ik heb hen altijd een klein jaar binnen gehouden en filou en tigri wel 2j omdat ze uit de buurt kwamen en daar verwaarloosd werden.