Spring naar inhoud

- - - - -

rondvraag : voeding in het pension ?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
wolle
wolle
  • 196 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 12 oktober 2010 - 12:49

ik ben plannen aan het maken voor een kattenpension ... en ben nu aan het uitkijken voor voeding :

welke voeding wordt er zoal gegeven in het kattenpension ? zijn er hier pensionhouders ??
Cats are PURRRRRRRfect :cattailwag :cattailwag

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 13 oktober 2010 - 13:57

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#3 Geplaatst 13 oktober 2010 - 14:00

ik heb geen idee, maar wens je veel succes!

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#4 Geplaatst 13 oktober 2010 - 14:13

Het pension waar ik mijn honden soms naartoe brengt geeft royal canin aan de honden en poezen.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 13 oktober 2010 - 14:32

Ik heb toch graag dat ze er kwalitietsvoer geven. (dus géén friskies, whiskas...). Hier vind je heel veel topics over voeding.
Spijtig genoeg heb je daar geen controle over als persoon die met de kat naar het pension komt. Want ik merkte wel toen Anaïs terug kwam van het pension dat haar vacht veel minder glansde :( Hoewel ik uitdrukkelijk gevraagd heb RC of Hills te geven! Of dat effectief gebeurd is, weet ik niet...

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#6 Geplaatst 13 oktober 2010 - 14:34

Als Zulma'ke op hotel gaat, geef ik haar eigen eten mee... Moest dat op geraken (wat ik betwijfel, aangezien ik zorg dat ze meer dan genoeg heeft meeheeft), zou ik ook wel verwachten dat er kwaliteitsvol voer gegeven wordt, maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan in het kattenhotel waar Zulma'ke nu al drie keer is geweest :)

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#7 Geplaatst 13 oktober 2010 - 15:25

lizke zei:

Als Zulma'ke op hotel gaat, geef ik haar eigen eten mee... Moest dat op geraken (wat ik betwijfel, aangezien ik zorg dat ze meer dan genoeg heeft meeheeft), zou ik ook wel verwachten dat er kwaliteitsvol voer gegeven wordt, maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan in het kattenhotel waar Zulma'ke nu al drie keer is geweest :)
Vind dat een heel goed idee om haar eten mee te geven ook.
Verandering van eten geeft dikwijls problemen met diaree, en dat zou ikzelf mijn poes ook niet willen aandoen. Een goed hotel dat echt begaan is met de dieren, zal het volgens mij ook niet nalaten om het ook te geven aan de poes waarvoor het bestemd is.

wolle
wolle
  • 196 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 14 oktober 2010 - 12:33

welke voeding men in het pension geeft, zou je toch op voorhand moeten weten. Ik ben in ieder geval van plan om een voeding te kiezen en de keuze te laten aan de baasjes : of het voer van het pension of hun eigen meegebrachte voeding :d
Cats are PURRRRRRRfect :cattailwag :cattailwag

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 14 oktober 2010 - 14:54

Het is niet gemakkelijk om voor een bepaald merk te kiezen...

Mocht ik mijn katten ooit naar een pension moeten brengen, dan krijgen ze hun eigen voeding mee, de verhuis en de nieuwe omgeving is op zich al stressvol genoeg, als je ze dan ook nog eens op een andere voeding zet kun je jezelf heel wat onnodige problemen bezorgen...

Je moet inderdaad bijna toch wel wat van voeding binnenhebben, maar ik zou toch zeker voor "het voer van thuis meebrengen" gaan!
Voor mij lijkt het toch logisch!

Misschien kun je eens rondkijken om eventueel een of ander merk of enkele merken tegelijkertijd te verdelen?
Dan heb je toch steeds voeding staan als optie!

Veel succes trouwens!
:geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Lemon&Lily_*
Guest_Lemon&Lily_*

#10 Geplaatst 14 oktober 2010 - 15:19

Je kan misschien de verschillende kwaliteitsmerken aanschrijven omdat je bulk gaat inkopen zoals sommige onafhankelijke winkels. Kun je meteen 100kg ofzo tegelijk inslaan en dan op correcte wijze bewaren. Dit geldt ook voor een regeling met een dierenarts.
Een pension is een onderneming zoals een ander!

Guest_philip_*
Guest_philip_*

#11 Geplaatst 21 oktober 2010 - 20:17

Hallo,

Ik geef altijd korrels van Iams als droge voeding.  Deze zijn uitstekend van kwaliteit en heb je nooit problemen als diarree.  Bijkomend krijgen de poesjes bij ons nog zakjes van Sheba en Wiskas.  Altijd zorgen dat ze vers water hebben.  Overschotjes van de tafel vinden de meeste ook heel lekker, en zo zijn ze ook zelf een beetje op vakantie, net als hun baasjes.

Marianne
www.hotelfroike.be;)

Guest_philip_*
Guest_philip_*

#12 Geplaatst 21 oktober 2010 - 20:20

wolle zei:

ik ben plannen aan het maken voor een kattenpension ... en ben nu aan het uitkijken voor voeding :

welke voeding wordt er zoal gegeven in het kattenpension ? zijn er hier pensionhouders ??

Hallo,

Ik geef altijd als droge voeding de korrels van Iams.  Deze zijn van uitstekende kwaliteit en daarmee heb je nooit problemen zoals diarree.  Bijkomend geef ik zakjes Sheba en Wiskas.  Sommige poezen vinden de overschotjes van de tafel heerlijk, en op die manier zijn ze ook een beetje op vakantie zoals hun baasjes.  Groetjes, Marianne
Paginatitel

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 21 oktober 2010 - 20:33

Ik zou eerlijk gezegd gewoon mensen het eigen voer mee laten nemen. ;) Ik vind het bij katten toch wel heel anders dan bij honden, die hebben doorgaans nauwelijks tot geen last van een eventuele omschakeling en wennen gemakkelijk aan andere voeding.

Maar ik zou i.e.g voor een brok (geldt ook voor blik trouwens) gaan die 'zo natuurlijk' mogelijk is: een hoog vleesaandeel, weinig graan, niet chemisch geconserveerd.

Sommige poezen vinden de overschotjes van de tafel heerlijk, en op die manier zijn ze ook een beetje op vakantie zoals hun baasjes. Groetjes, Marianne
Paginatitel

Meen je dat nu serieus? :catscratchhead Ik neem aan dat dat in overleg gaat met de eigenaar? Ik zou echt woedend zijn als ik erachter zou komen dat notabene een pensionhouder mijn katten tafelresten zou voeren.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 21 oktober 2010 - 20:40

Ester zei:

Ik zou eerlijk gezegd gewoon mensen het eigen voer mee laten nemen. ;) Ik vind het bij katten toch wel heel anders dan bij honden, die hebben doorgaans nauwelijks tot geen last van een eventuele omschakeling en wennen gemakkelijk aan andere voeding.

Maar ik zou i.e.g voor een brok (geldt ook voor blik trouwens) gaan die 'zo natuurlijk' mogelijk is: een hoog vleesaandeel, weinig graan, niet chemisch geconserveerd.

Meen je dat nu serieus? :catscratchhead Ik neem aan dat dat in overleg gaat met de eigenaar? Ik zou echt woedend zijn als ik erachter zou komen dat notabene een pensionhouder mijn katten tafelresten zou voeren.

Helemaal akkoord!
En ik zou het ook niet apprecieren mocht mijn poezel tafelrestjes krijgen... :onzeker:
Oja, en ook sheba en whiskas heb ik persoonlijk liever niet ;)
Voor de rest ziet je pension er heel leuke uit! ;)

Bewerkt door Aldhissla, 21 oktober 2010 - 20:41.

Geplaatste afbeelding