Leuke foto, en lieve poezel die zwartje.
Ik hoop ook echt dat mijn huidige poezeltjes eindelijk eens zo oud mogen worden.
Tot nu toe is het "record" hier ocharme 6 jaar
Ik had een kat Rosse waar ik helemaal zot van was, maar die heb ik nog voor hij 1 jaar was op de stoep teruggevonden. Er was niks aan te zien enkel bloed uit zijn neusje. Waarschijnlijk een auto die dan zomaar is doorgereden of een trap gehad van iemand ofzo. Daarna is er hier nooit meer een nieuwe kat gekomen die nog buiten mocht. Rosse mocht dat van mij ook niet maarja ik zat toen met ouders die daar anders over dachten.
Dan is er ook nog eens een zwerfkat geweest die een nestje kreeg in onze tuin.
We hoorden plots gepiep in zo een grote rietplant (?) ofzo maar we konden er dus niet in geraken, das nl vlijmscherm

Dat nestje bestond uit Witje, Grijsje en Zwartje. Helaas werd Zwartje gepikt rond 10 weken ofzo, Grijsje vonden we dood terug in de tuin en Witje is degene die overbleef en op 6 jarige leeftijd plots erg ziek werd. Nuja, plots.. Ze was al een aantal keer zwaar ziek geweest. Ze had niesziekte en ik had ze dr al een paar keer door moeten halen. Ze kroop onder de kast, gaf over en verloor urine tegelijk. Nog mee naar de DA geweest maar die kon haar precies amper helpen. Ze zag vreselijk af, kon niet meer bewegen en je kon haar niet aanraken. Toen kreeg ze precies een epileptische aanval en is ze gestorven. Was echt heel akelig.
Zo is dan mijn interesse voor raskatten begonnen,ik redeneerde dat als ik eens een duurdere kat in huis haalde dat mijn ouders zich er eindelijk aan zouden houden om ze nooit buiten te gaan laten (en dat is gelukt

) en ook omdat raskatten getest worden om allerlei ziektes enzo. Hopelijk mogen die poezels nu ook eindelijk eens een keertje een oudere leeftijd krijgen, ik kan daar nu ook wel beter op toekijken, bij de andere katjes was ik nog erg jong.