Spring naar inhoud

- - - - -

Pillenschieter

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 10 mei 2009 - 19:59

PeggyJ zei:

Het pilletje wordt niet met water in de mond geschoten als je met een pillenschieter werkt hé, ik doe het gewoon droog achteraan in het bekje

ah dat is wat anders natuurlijk. want in bovengenoemde "bijsluiter" staat geschreven dat je er wat water bij doet en dan vind ik het maar niks

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 11 mei 2009 - 14:55

Neen, ik doe er absoluut geen water bij. Veel te veel verslikkings- gevaar
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#18 Geplaatst 11 mei 2009 - 15:38

Je kan het pilletje ook zo gewoon in een beetje vlees of kaas rollen of het pilletje verdelen in 2 of meer als dat mogelijk is. En dan hebben ze niet zo rap die vieze smaak van het pilletje tegen als het verpulvert wordt, omdat de kat meestal kleine vleesballetjes redelijk rap inslikt.  Je zult vanalles moeten proberen tot je hebt gevonden wat het best past om de pillekes te geven.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 12 mei 2009 - 11:24

Hier helpt dat ding niet zulle!! Mijn vingers nog méér gevaar!! :goofy:

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#20 Geplaatst 25 juli 2009 - 20:23

Ik had bij de DA een ontwormingspilletje meegevraagd voor mijn 2 sloebers
en hij zei me nog 'je zal iets moeten vinden om het in te verstoppen want zo gaan ze het niet willen' en inderdaad.. :evil:
stukje kippenwit geprobeerd... nope
toen de snoepjes waar ze zo dol op zijn in 2 gedaan en er een beetje uitgehaald zodat ik het pilletje er in kon verstoppen: dottie nam het toen wel aan maar mickey moest er niets van weten, toch niet opgegeven en uiteindelijk met veel tegenpruttelen dan maar zonder favo-snoepje opgegeten, ik heb hem 1u niet meer in mijn buurt gezien, maar nu ligt hij lekker te slapen op mijn schoot

ik denk dat ik mij ook zo'n pillenschieter ga aanschaffen ook een beetje denk ik uit gemakszucht, want ik durf nogal snel 'opgeven' :oops:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 25 juli 2009 - 20:30

Ik hoop dat ik nooit voor zoiets kom te staan hoor! Het is hier al 'werken' om hun ontwormingspil binnen te krijgen.
Sloeber is kieskeurig (sinds kort :s ) wat betreft zijn voeding, Tijger zou alles opeten!
Maar wanneer ik een ontwormingspil in natvoer stop (echt ertussen) eet Sloeber het op, terwijl Tijger elk stukje natvoer zal verorberen, behalve het pilletje!!! En natuurlijk is het pilletjes dan al helemaal uiteen door het 'nat'voer.  :evil:
Veel succes allenzins!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#22 Geplaatst 25 juli 2009 - 20:36

Ik geef de pilletjes gewoon ezo.. soms moet ik wel 3 keer proberen maar meestal lukt het wel, ik steek ze achteraan hun tong en hou dan even hun mond dicht terwijl ik over hun keel wrijf.. de dierenarts heeft een pillenschieter maar die moet ook steeds verschillende keren proberen dus ik zie het nut van de aanschaf niet echt in :) onze jongens zijn gelukkig niet vaak ziek.. hout vasthouden..

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 26 juli 2009 - 11:30

Ja kan ook pasta proberen als ontwormingsmiddel. Anders neem je gewoon de kat op je schoot. Met de éne hand houd je ze goed vast en met de andere hand neem je pil en duw je het tussen haar tanden aan de zijkant. Eens pil in mond, hoofd achteruit houden en over de keel wrijven...
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 26 juli 2009 - 15:12

Mieke zei:

Ja kan ook pasta proberen als ontwormingsmiddel. Anders neem je gewoon de kat op je schoot. Met de éne hand houd je ze goed vast en met de andere hand neem je pil en duw je het tussen haar tanden aan de zijkant. Eens pil in mond, hoofd achteruit houden en over de keel wrijven...
. Zou ik dus niet moeten proberen met Gabriël. Tegen dan zit hij of ik al lang tegen het plafond :( .

Ik heb van de da een pipetje ontwormingsmiddel gekregen. Lekker makkelijk.

Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 26 juli 2009 - 15:40

Ik plet pilletjes tot poeder en mengel ze dan netjes onder een puntje smeerkaas.  Ik geef de poezel wel altijd de keus: ofwel spontaan oplikken van mijn vinger; als ze daarmee niet akkoord gaan smeer ik het onverbiddelijk op de poot :x , dan kunnen ze niet anders dan het goedje oplikken.  Ik maak het achteraf wel terug goed met een snoepje of zo, kwestie van maatjes te blijven hé... :twisted:

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 26 juli 2009 - 17:53

Ines zei:

Het pilletje in een stukje smeerkaas rollen kan ook helpen.

Inderdaad! Of in haarbalpasta. Of gewoon tussen wat brokjes leggen en dan erbij blijven kijken of ze het mee opeet. Werkt hier en bij mijn oppaskat wel :) .

Succes ermee, is altijd zielig maar het is voor haar eigen goed moet je maar denken.

Guest_Peggie_*
Guest_Peggie_*

#27 Geplaatst 07 november 2009 - 11:25

1. Pak uw kat op en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby vasthoudt. Zet uw rechterwijsvinger en duim aan beide zijden van het snoetje van de kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u de pil in de andere hand gereed houdt. Zodra uw kat het bekje opent gooit u de pil naar binnen en geeft de kat de gelegenheid te slikken.
2. Zoek de pil op de vloer en haal uw kat achter de bank vandaan. Leg de kat opnieuw in de ronding van uw arm en herhaal het proces.
3. Haal de kat uit de slaapkamer en gooi de inmiddels vies en vochtig geworden pil weg.
4. Neem een nieuwe pil uit het doosje en pak de kat weer in uw arm terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken van elkaar en duw de pil naar binnen met de rechtwijsvinger. Houdt het bekje minsten 10 tellen dicht.
5. Vis de pil uit het aquarium en haal de kat van de kast. Roep uw echtgenoot uit de tuin.
6. Kniel op de vloer en dwing uw kat tussen uw knieën. Neem de voorpootjes in een ferme greep. Negeer het lage gebrom. Laat uw partner en kopje stevig vasthouden en dwing met een houten liniaal het bekje open. Gooi de pil via de liniaal naarbinnen en wrijf stevig over de keel van de kat om het slikken te bevorderen.
7. Haal uw kat van de gordijnrails en neem een nieuwe pil uit het doosje. Maak een notitie om de gordijnen te vervangen en een nieuwe lineaal te kopen. Veeg de kapotte beeldjes en vaasjes aan de kant om later aan elkata te lijmen.
8. Draai uw kat in een grote handdoek en laat deze op de kat liggen, zodanig dat de kattenkop net zichtbaar is vanonder zijn oksel. Zuig de pil met een rietje op en forceer de bek open. Blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.
9. Controleer de bijsluiter om te controleren of de pil niet schadelijk is voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te spoelen. Ontsmet de arm van uw partner en doe er verband om. Verwijder de bloedvlekken uit het tapijt.
10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak een nieuwe pil en neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje, zodanig dat de kop net naar buiten steekt. Forceer de bek open en schiet de pil met een elastiekje naar binnen.
11. Haal de schroevendraaier uit de schuur en hang het deurtje weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskeyfles. Neem een flinke teug en leg een whiskeycompres op uw wangen om uw wangen te ontsmetten. Gooi uw gerafelte trui weg en trek een nieuwe aan. Controleer of uw tetanusinjectie nog geldig is.
12. Bel de brandweer om de kat uit de boom te halen. Biedt uw verontschuldigingen aan aan de buurman die door zijn eigen schutting reed, omdat hij probeerde uw kat te ontwijken. Neem de laatste pil uit het doosje.
13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen en tape hem vervolgens aan de tafelpoot vast. Pak uw zware werkhandschoenen en trek deze aan. Duw de pil naar binnen en gooi er een stuk vlees achteraan. Pak vervolgens een glas water. Houdt de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem te dwingen te slikken.
14. Neem het laatste beetje whiskey, vraag uw partner naar de eerstehulp te rijden. Laat uw vingers en uw arm hechten en laat de restanten van de pil uit uw recheroog verwijderen. Bel onderweg naar huis de meubelzaak om een nieuwe tafel te bestellen.
15. Boek een weekendje Parijs en vraag uw andere buren om op de kat te passen. Voordat u vertrekt zegt u achteloos "oh ja, hier zijn zijn pilletjes'.

Veel plezier in Parijs!!

(van www.stichtingkatimo.nl)

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#28 Geplaatst 07 november 2009 - 11:52

Ik geef al jaren pilletjes zo, maar niet elk dier is even makkelijk. Toen ik zag hoe simpel de DA het met die pillenschieter deed heb ik er toch ook ene gekocht.
Pillen mag je niet altijd pletten is mij verteld, ze zijn nl. gecoat en komen dan langzaam vrij in de maag wat niet gebeurd als je ze plet. (doktersadvies)
In een stukje kaas lukt hier vaak wel, vooral bij de honden, die slikken het toch gewoon in :d

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 07 november 2009 - 12:11

Hier ook na een dagen problemen, ze kennen de trukken van de foor. Had ze ook geplet en in het eten gedaan, dus eten blijft gewoon staan en lijden ze nog liever honger dan dat te moeten eten.