Spring naar inhoud

- - - - -

Britje te klein?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_Grietje1975_*
Guest_Grietje1975_*

#1 Geplaatst 14 oktober 2010 - 14:33

Hey,

Ik ben nieuw hier op het forum. Vorige week is spijtig genoeg mijn kater Gizmo (een blauwe Brit) op 1-jarige leeftijd overreden voor onze deur. :onzeker:

Ik heb drie kindjes (en een hond) en ze waren allemaal heel erg gehecht aan Gizmo, dus ik ben op zoek gegaan naar een nieuw katertje. Deze week zijn we gaan kijken bij een Cattery waar nog een blauw katertje (het laatste) uit een nestje was. Mijn dochters waren erbij en die waren natuurlijk direct verkocht (ik ook wel eigenlijk). Dus ik heb het katertje gereserveerd en binnen 2 weken komt hij bij ons thuis zijn intrede doen. Hij is momenteel 10 weken oud, maar als ik sommige foto's hier zie van 10 weken oude Britjes moest ik toch wel even slikken. De onze lijkt zo klein en tenger... Dus ik plaats hier een paar foto's en laat maar weten wat jullie denken...

Groetjes,
Griet

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_5879b.JPG
  • IMG_5880b.JPG
  • IMG_5886b.JPG

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#2 Geplaatst 14 oktober 2010 - 16:35

Dat is van een foto wel erg moeilijk om te beoordelen,was de moeder ook klein en het gewicht van het kitten lijkt me duidelijker.
Misschien eens vragen wat het te eten krijgt :)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 14 oktober 2010 - 16:39

schatje hoor

hoeveel weegt ie, een goede maatstaf is aantal weken plus 100 gram.

vaak zitten ze erover ik denk dat ie misschien iets aan de ondergrens zou kunnen zitten.

Guest_Grietje1975_*
Guest_Grietje1975_*

#4 Geplaatst 14 oktober 2010 - 16:56

Heb het eigenlijk niet gevraagd hoeveel hij weegt momenteel, nadien maar aan gedacht. En ik heb geen vergelijkingsmateriaal want Gizmo was al 15 weken toen hij bij ons gekomen is, dus dat is al een groot verschil.
De mama hebben we gezien en was idd niet erg groot, de papa daarentegen is een hele grote kater. We zullen wel zien hoe hij het er vanaf brengt... met veel liefde en brokjes zal hij wel groter worden :d

Alleszins al bedankt voor de reacties...

Groetjes :x

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 14 oktober 2010 - 16:59

lekker vers geven , runderblokjes , rundergehakt, lamshartjes, kippie rauw.
en veel spelen met ze is goed voor de spierontwikkeling.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 14 oktober 2010 - 17:22

het is een schatje!
Hopelijk mag hij nu binnenblijven zodat hij niet Gizmo achterna gaat..

Ik denk ook altijd dat mijn katje te klein is, maar ik kan ook niet echt vergelijken.
Van welke cattery komt het kleinte? (mag je me ook altijd via pm sturen)

Geplaatste afbeelding

Guest_Grietje1975_*
Guest_Grietje1975_*

#7 Geplaatst 14 oktober 2010 - 20:21

Hij komt van Cattery de la Bruyère in Meldert...

Ja ja we hebben de beslissing genomen om hem niet buiten te laten, éénmaal is genoeg :cry: ... Later zetten we misschien nog wel een buitenren, maar we zijn momenteel aan het bouwen, dus nu nog eentje zetten hier zou zonde van het geld zijn...

Grtz

Guest_Bloep_*
Guest_Bloep_*

#8 Geplaatst 15 oktober 2010 - 07:52

Je kan hem het beste pas ophalen als hij 13 weken is. Hoe langer hij bij zijn mama blijft, hoe beter :)

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#9 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:01

Mijn brits langhaartje wordt dit weekend 14 weken en weegt 1500 gr, misschien kan je eens in een mailtje zijn gewicht vragen ?

Geplaatste afbeelding