Spring naar inhoud

- - - - -

Welk natvoer is geschikt voor zowel kitten als senior?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 oktober 2010 - 14:00

Sorry, ben een weekje+  uit de running geweest door die stomme medicijn wissel, maar ben weer helemaal up and running :)

Alfie (6 1/2 maand) zit op kittenvoer en Eve (9 jaar) op seniorvoer.
Vooral omdat Alfie graag Eve's voer helemaal opeet en niet andersom, waardoor Eve vaak zonder eten zit terwijl Alfie's bakje gevuld blijft (nu ja, ik hou nu haar eten apart en ren elke keer als ze netjes op het plekje van haar etensbakje gaat zitten heen en weer ermee, ik sta zelfs maar keer per nacht op om te checken.. really :wall: ), ben ik nu aan het mixen met Orijen zodat ze overkunnen uiteindelijk op hetzelfde voer.

Nu mijn vraag: is er ook nat/blikvoer geschikt voor alle leeftijden?
Ik bedoel dus echt voor alle leeftijden, want adult is mijns inziens niet voor alle leeftijden, maar alles tussen kitten en senior in.

Natuurlijk is een antwoord vers voer, en dat ben ik hier al lang aan het introduceren (lamshart, konijn, kip, prins diepvries totaal pakketje etc.) en natuurlijk eet veelvraat Alfie het zonder problemen, maar juist de dame waar ik nu het eten van wil waarborgen, Eve, haalt haar neus er voor op. Ook al mix ik het met natvoer wat ze wel lust, maak ik het kleiner, gooi ik er heet water overheen etc.

Ik zoek nu dus nat/blikvoer die zowel voor kitten als senior goede voedingsstoffen hebben. Zeg maar "het Orijen van het nat" ;)

Iemand een tipje?
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 16 oktober 2010 - 20:24

Goh, ik zou het zo direct niet weten. Ik wilde versvoer aanraden, maar dat probeer je al dus :catnoknow Alfie is al wel 6.5 maand, misschien dat je gewoon over kan gaan op volwassen natvoer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 16 oktober 2010 - 22:28

Ik geef de kittens hier eigenlijk gewoon de volwassen versie. Momenteel geef ik bozita (is geen kittenvariant in denk ik), maar heb ook animonda, porta21 e.d. aan de kittens gegeven ;)

Bewerkt door Marina, 16 oktober 2010 - 22:28.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 17 oktober 2010 - 08:28

Ik had zelf geen problemen met het natvoer. Dat krijgen ze 2x/dag, ieder zijn bakje en eens gedaan deed ik het weg. Oke, in het begin moet je wat weggooien, maar je leert je kat kennen.
De korrel was hier wel een ander verhaal :LOL: . Gelukkig is dit nu ook opgelost. Ze zijn oud genoeg om mee te eten met de groten. En als ze alleen binnen zijn, krijgen ze wat kittenkorrel bij (al is dit niet veel, omdat ze gester. zijn en ik dus moet oppassen dat ze niet dik worden).

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 oktober 2010 - 13:33

Thanks! Ja, gelukkig ben ik binnenkort helemaal over w.b. de brokjes. Als de (10 kg pff) zakken leeg zijn, blijft alleen de Orijen over.

Ik heb de Bozita besteld via Zooplus, Marina. Het schijnt dat deze ook voor alle leeftijden is :thumb:
Best een goede samenstelling, zoals ik het als leek zie.

Het komt vandaag binnen :dancer:
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:01

Hier zweer ik voortaan trouw aan Animonda baby paté.
Ik vind het een enorm goed natvoer !
Onze Enrico (dekkater) was deze zomer door de rui en dekkingen enrom vermagert. Met dit natvoer (het enige wat hij ook lust) is hij zeer goed bijgekomen en is zijn eetlust terug top.
Ook de kittens doen het er zeer goed op.
Alleen denk ik dat het enkel voor fokkers te verkrijgen is bij Animonda. Op de site staat de kittenpaté voor gewone particulieren, maar de babypaté niet...Met de kittenpaté heb ik geen ervaring.

https://www.animonda...by-Pate_883.pdf

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:25

Ik geef almo nature natvoer aan kittens en volwassenen van 5 jaar :) .

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 19 oktober 2010 - 16:51

ik maak geen onderscheid in voer voor volwassen en kittens. ja als ze erg jong zijn krijgen die echt nu de kitten voeding maar naarmate ze ouder worden gewoon de volwassen versies. senioren voer doe ik niet aan. ik geef praktisch alles waar een hoog vlees gehalte in zit. dat zit helaas niet in de bozita maar geef het toch wel ze vinden het heerlijk :LOL:
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 19 oktober 2010 - 22:37

eve zei:

Thanks! Ja, gelukkig ben ik binnenkort helemaal over w.b. de brokjes. Als de (10 kg pff) zakken leeg zijn, blijft alleen de Orijen over.

Ik heb de Bozita besteld via Zooplus, Marina. Het schijnt dat deze ook voor alle leeftijden is :thumb:
Best een goede samenstelling, zoals ik het als leek zie.

Het komt vandaag binnen :dancer:

graag gedaan ;) , hopelijk lusten ze het !!!
Geplaatste afbeelding