Spring naar inhoud

- - - - -

chippen up extra vraagje

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1 Geplaatst 05 mei 2009 - 11:51

Nu Kiki donderdag voor haar sterilisatie gaat zit ik te denken om haar dan maar ineens te laten chippen. Is dat zinnig bij een htk-tje of onzin??
Heb me nl. ook al eens laten vertellen dat ze er bij htk-tjes toch niet naar kijken. Ze heeft nu nl. zo'n naamkokertje aan haar bandje hangen maar dat is zo enorm groot en zwaar lijkt mij. Moet er zelf niet aan denken omdat altijd maar om mijn nek mee te slepen :)

Bewerkt door *mikkeke*, 08 mei 2009 - 08:59.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#2 Geplaatst 05 mei 2009 - 11:59

Ik vind het wel nuttig. Bij elke kat hoort naar een chip gezocht te worden.. Of daarom ook elke DA enz het doet is wat anders maar ik dacht dat de chip binnenkort verplicht ging worden om te geven in oa asiels dus dan gaat er misschien ook meer op gecontroleerd worden.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 05 mei 2009 - 12:00

Vroeger had mijn hondje ook zo'n naamkokertje. Zij verloor altijd het onderste gedeelte waarin het adres zat. :ha
Gaat je katje naar buiten? Dan heeft chippen wel veel nut vind ik.

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#4 Geplaatst 05 mei 2009 - 12:02

Ja, ze gaat naar buiten. Wel alleen als wij er bij zijn en ze is de tuin nog nooit uitgeweest maar je weet natuurlijk nooit.......
Ik draai idd het onderstuk regelmatig vast :LOL:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#5 Geplaatst 05 mei 2009 - 12:50

Meestal wordt er wel gezocht naar de chip als een dier gevonden word. Veel katten komen zo toch weer terug bij hun baasje. En als ze ooit vermist is kan je wel alle dierenartsen in de buurt opbellen en het chipnummer doorgeven, zo kunnen ze er wel naar op zoek gaan. Je kan aan de hand van haar nummer ook bewijzen dat ze van jouw is, als ze ooit ergens binnengenomen of gestolen is.

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#6 Geplaatst 05 mei 2009 - 13:15

Persoonlijk ben ik voor een chip , ze moeten toevallig maar eens ontsnappen  en aan de hand van een chip , weten ze snel wie het baasje is , een geruststelling voor me ,en ook het bewijs dat je de eigenaar bent.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 05 mei 2009 - 17:50

Toen wij een dode kat naar onze dierenarts brachten, hebben ze niet naar een chip gezocht. Eigenlijk vind ik dit niet kunnen, het is maar een kleintje om het machientje te nemen en te controleren of er een chip te vinden is.

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#8 Geplaatst 08 mei 2009 - 09:00

Ik wil eigenlijk nog even vragen of het normaal is dat je de chip toch wel vrij goed voelt zitten als die net geplaatst is?? Gaat dit nog minder worden of blijf je dat goed voelen??

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#9 Geplaatst 08 mei 2009 - 09:34

Bij onze katten en hondjes voel je ze ook allemaal goed zitten. Bij ons hondje York, poezen Noesy, Oby en Kiké kan je ze heel goed vastnemen. Enkel bij onze zwaarste poezen voel je hem totaal niet.
Sedert hij van ons Estelle er was uitgegroeid en hij herplaatst was, kunnen we hem niet meer voelen.
Dus bij de volgende chip vraag ik van nu af aan om hem heel diep in te plaatsen. Al weet ik niet hoe dat bij een kitten van 12 weken mogelijk is.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 08 mei 2009 - 09:38

Bij één van de honden voelen we de chip ook heel goed zitten hoor.

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#11 Geplaatst 08 mei 2009 - 09:46

Gelukkig maar. Ben blij te horen dat het normaal is dat je hem kunt voelen.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 08 mei 2009 - 09:50

Mijn 3 htk hebben ook een chip.
Al is het alleen voor mij veiligheidsgevoel. Nu weet ik dat wanneer er iets gebeurd de kans groot is dat ik het hoor.
Mirl heeft ook een chip, zij komt wel niet buiten, maar ze moest eens ontsnappen hé.

In begin voelde ik die ook goed zitten, nu niet meer.

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#13 Geplaatst 08 mei 2009 - 10:55

bij de Sphynx zie je ze goed zitten  , maar naar verloop van tijd mindert het , het geeft mij een gerust gevoel ,al komen ze niet buiten :love3:

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#14 Geplaatst 08 mei 2009 - 18:37

Al onze diertjes zijn ook gechipt, al kunnen ze niet echt buiten, toch........ heb het in 22 jaar gelukkig nog maar 2x meegemaakt en dan woonde we ook ergens anders, dat er eentje was buitengeglipt en dan maak je flyers met foto waar duidelijk de kleur te zien is (waren kleurenkopies) krijg je telefoon over een heel andere kleur, deze 2 rakkers zijn gelukkig terug gevonden, eentje na 3 maanden (zat redelijk ver hoor) en een ander zat na anderhalf jaar ineens terug in huis, waar die heeft gezeten vraag ik me nog steeds af.  Maar gewoon uit zekerheid word hier nu alles gechipt, en het begint te komen dat ze gewoon huispoezen ook nakijken op chip hoor, zelf elke zwerver die ik tegenkom waar ik al 90 % zeker van ben, dat het geen echte zwerver is, laten wij ook steeds nachecken, maar ja, je hebt steeds uitzonderingen van DA of politie die het nog niet nakijken, maar het begint echt te beteren !  Ook voel ik hem meestal zitten, maar als je het kan, je hebt steeds zekerheid en moest het ooit gebeuren, ze weten je direkt te vinden is steeds een voordeel vind ik tov bandje, dit raakt dikwijls kwijt of ze hangen er ergens mee vast, is ook weer zo gevaarlijk.

Hoop dat je zowat kan beslissen, groetjes, Flashemieke