Spring naar inhoud

- - - - -

Vriend schrik van zijn leven meegemaakt.

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:42

Zoals sommige wel weten, wonen wij aan een drukke baan. Gelukkig is de achterkant zeer veilig (oke, er zijn altijd gevaren). Ik bedoel dat ze (bijna) onmogelijk op de baan kunnen geraken.
Gisteren parkeren we de wagen zoals elke dag aan de overkant van de straat en willen oversteken. Ik moet mijn tas nog nemen op de achterbank, maar ik zie mijn vriend verstarren en vervolgens de straat oversteken.
Ik keek naar wat hij keek en ik zag een zwarte poes in de goot liggen, dood.
Ik zag wel dadelijk dat het niet om onze Sloeber ging en ging naar mijn vriend. Hij stond bij het dode schatje (was al stijf) en bibberde helemaal!!
De gedachte dat het onze Sloeber zou zijn, deed hem over heel zijn lichaam beven en eens binnen heeft hij nog even gebeeft.
Sloeber kwam ons zoals steeds in de veranda verwelkomen (hoe dat de poezels steeds weten wanneer we thuis zijn, is me nog steeds een raadsel omdat dit telkens op een ander uur is en toch komen ze steeds uit de tuin aangelopen eens we net thuis zijn).
Hij werd nogal geknuffeld. Beestje wist waarschijnlijk niet wat hem overkwam. :lachen:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:46

Arme poezel! Weer een slachtoffertje van het verkeer :(
Gelukkig was het jullie sloeber niet!

En hoe ze het weten? Waarschijnlijk herkennen ze het geluid van de auto, dat is hier ook het geval ^^

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:50

Ach hoe triestig. :( Die knuffel met Sloeber heeft zekers eens zo deugd gedaan. :rub:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:55

Aldhissla zei:

Arme poezel! Weer een slachtoffertje van het verkeer :(
Gelukkig was het jullie sloeber niet!

En hoe ze het weten? Waarschijnlijk herkennen ze het geluid van de auto, dat is hier ook het geval ^^

Het gekke is dat ze dat normaal niet kunnen horen. Ondanks onze voorkant enorm druk is, is het in de tuin zeer rustig. De tuin is achter het huis (straat aan de voorkant) en de veranda is er ook nog tussen.
Ze komen steeds vanuit de tuin aangelopen, terwijl er achter de veranda nog een 10 meter koer is. Dus een redelijke afstand en daar moet de drukke straat ook nog bijgerekend worden omdat we aan de overkant parkeren.
Vind het wel fijn hoor!!! Het wil dan ook zeggen dat ze toch altijd ergens in de buurt zijn, dat is wel fijn!

Dit is de eerste keer dat we een poesje hier vinden... Deed zeer raar!!! Inderdaad gelukkig dat het onze Sloeber niet was!
Maar moest er een haar op mijn hoofd twijfelen dat ze aan de straat kunnen komen, hield ik ze binnen.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:56

Dat zal wel even schrikken geweest zijn voor je vriend. Ik draai men hoofd altijd weg wanneer ik een poesje aan de kant zie liggen (soms ook bij een plastic zak en dan lacht mijn vriend me altijd uit :evil: ). De gedachten dat het om je eigen poes gaat maakt het nog erger. Toch onvoorstelbaar dat mensen op zo'n drukke banen hun poesjes zomaar buiten laten. Ik snap niet dat je zo'n risico wil wagen!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:59

Fairness zei:

Dat zal wel even schrikken geweest zijn voor je vriend. Ik draai men hoofd altijd weg wanneer ik een poesje aan de kant zie liggen (soms ook bij een plastic zak en dan lacht mijn vriend me altijd uit :evil: ). De gedachten dat het om je eigen poes gaat maakt het nog erger. Toch onvoorstelbaar dat mensen op zo'n drukke banen hun poesjes zomaar buiten laten. Ik snap niet dat je zo'n risico wil wagen!

We vrezen dat dit een poes is van een oudere vrouw hier in de buurt. Overlaatst liep ze ineens schreeuwend de baan over omdat haar hond dit deed.
Waarschijnlijk ontsnapt ofzo??? Of de voordeur niet goed dichtgedaan, of???
Misschien was de poes ook ontsnapt? Ik weet het niet.
Vind het wel verschrikkelijk!

Ze ligt er nog steeds (wel aan de kant). En telkens ik buitenkom, zie ik het dutske liggen. Maar weet niet wat ik ermee zou moeten doen?
Ze lijkt ook helemaal niet gehavend, wat best gek is. Brrrfr.... Gelukkig zie ik mijn 4 schatten nu liggen...

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 15 oktober 2010 - 21:10

dolfjeweerwolfje zei:

We vrezen dat dit een poes is van een oudere vrouw hier in de buurt. Overlaatst liep ze ineens schreeuwend de baan over omdat haar hond dit deed.
Waarschijnlijk ontsnapt ofzo??? Of de voordeur niet goed dichtgedaan, of???
Misschien was de poes ook ontsnapt? Ik weet het niet.
Vind het wel verschrikkelijk!

Ze ligt er nog steeds (wel aan de kant). En telkens ik buitenkom, zie ik het dutske liggen. Maar weet niet wat ik ermee zou moeten doen?
Ze lijkt ook helemaal niet gehavend, wat best gek is. Brrrfr.... Gelukkig zie ik mijn 4 schatten nu liggen...

Ja wsl gewoon een tik tegen het hoofdje.
Ik heb eens vlak naast men auto een poes onder de wielen van men tegenligger zien lopen en dat was verschrikkelijk :cry: . Ik zag aan mijn kant van de weg een poesje zitten dus ik stop en op die zelfde moment komt een tegenligger aan en beslist het poesje over te steken en schiet onder de wielen van die wagen. Tranen schoten dadelijk in men ogen en ik heb dadelijk getuut opdat die tegenligger zou stoppen want die reed gewoon verder. Pff de details hou ik best achterwege. Maar ik ben huilend thuis gekomen en heb al mijn schatjes een dikke knuffel gegeven en al weer de bevestiging gekregen dat ze binnen het veiligste zijn! Dan besef je hoeveel je aan ze hebt en hoe snel je ze kan verliezen hé. Het was echt raar met dat poesje... de ene moment zit ze daar aan mijn kant van de baan en de andere is haar/zijn leven gedaan.

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 15 oktober 2010 - 21:16

pfff dat zal wel zijn dat dat verschieten is

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 16 oktober 2010 - 10:47

ocharme het beestje
mja zou ook zo niet direct weten wat je met dat lijkje moet doen, mss eens horen bij die oudere dame of het beestje van haar is, want vind het ook maar erg dat het daar zo in de goot moet blijven liggen :( :cry:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 16 oktober 2010 - 11:32

dolfjeweerwolfje zei:

Het gekke is dat ze dat normaal niet kunnen horen. Ondanks onze voorkant enorm druk is, is het in de tuin zeer rustig. De tuin is achter het huis (straat aan de voorkant) en de veranda is er ook nog tussen.
Ze komen steeds vanuit de tuin aangelopen, terwijl er achter de veranda nog een 10 meter koer is. Dus een redelijke afstand en daar moet de drukke straat ook nog bijgerekend worden omdat we aan de overkant parkeren.
Vind het wel fijn hoor!!! Het wil dan ook zeggen dat ze toch altijd ergens in de buurt zijn, dat is wel fijn!

Dit is de eerste keer dat we een poesje hier vinden... Deed zeer raar!!! Inderdaad gelukkig dat het onze Sloeber niet was!
Maar moest er een haar op mijn hoofd twijfelen dat ze aan de straat kunnen komen, hield ik ze binnen.

Instinct doet er ook veel aan! ;)

Kun je de achterkant niet beveiligen zodat ze niet "verder dan veilig voor hen is" kunnen gaan?

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 16 oktober 2010 - 11:34

:hug: :hug:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 16 oktober 2010 - 12:30

:hug: :hug: :hug:

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 16 oktober 2010 - 12:46

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 16 oktober 2010 - 13:01

haemoglobine zei:

Instinct doet er ook veel aan! ;)

Kun je de achterkant niet beveiligen zodat ze niet "verder dan veilig voor hen is" kunnen gaan?

Hoe bedoel je? :blont: Begrijp niet zo goed wat je bedoelt, maar ik heb net een voormiddag lezing achter de kiezen, dus misschien daarmee :lachen: .

De huizen hier zijn rijhuizen. Onze tuin (en die van de buren en die buren en...) zijn 100m diep. Onze tuinen achteraan grenzen op zich ook weer aan grote tuinen. Eigenlijk een soort heeeeeeeeeeele grote tuin met huizen errond. Als ze voorbij de huizen geraken waarvan de tuinen grenzen aan de onze (dus achteraan), komen ze in velden.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 16 oktober 2010 - 13:40

Oei, ik begrijp héél goed dat jullie zo geschrokken waren!!
Ik word er altijd niet goed van wanneer ik het zoveelste verkeersslachtoffertje op de straat zie liggen........... :cry: :cry:
Ik zou zorgen dat de poes ligt waar ze er zeker niet nog eens over kunnen rijden. Dan zou ik die oudere dame vragen of haar poes soms vermist is. Indien ja, dan zal ze misschien graag het beestje ophalen en zelf begraven... ; Zal wel erg zij voor haar he!
Indien ze niet van haar is, dan zou ik die poes daar niet laten liggen verrotten...; misschien in jouw eigen tuin een grafje maken?

Knuffel voor jouw Sloeberke!! :hug: