Spring naar inhoud

- - - - -

nieuw kitten

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 16 oktober 2010 - 07:23

Sinds gisteren heb ik er een nieuw katje bij: Kali. Meteen uit de transportbox gehuppeld en niet bang van wat dan ook... in tegenstelling tot Kita. Zij is echt doodsbang van Kali. Als je haar oppakt is ze bijna versteend van de schrik. Ze heeft sinds gisterenavond zelfs al 2 keer gebraakt. Ik veronderstel dat dit van de stress is en dat het wel zal over gaan, ja toch?*

Ook krijg ik stilaan het gevoel dat Kali niet weet wat een kattenbak is en waarvoor het dient. Ze heeft nog nergens geplast ofzo maar ze is ook nog niet op de kattenbak geweest. Iedere keer als ze gegeten heeft zet ik haar er wel in zodat ze weet waar de kattenbak is. (dit is ondertussen al goedgekomen, ze heeft de kattenbak gevonden :p )

iemand nog tips?
*

Bewerkt door Lilia2055, 16 oktober 2010 - 20:01.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 16 oktober 2010 - 21:16

Geduld, en de poezen zelf het tempo laten bepalen van verkennen en kennismaken met elkaar :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 17 oktober 2010 - 21:22

Geef je haar dezelfde voeding van waar ze komt, anders moet je het oude en het nieuwe dat jij wil geven mengen. Eerst weinig en dan telkens om de 2 dagen meer van het nieuwe erbij doen tot je alleen nieuw voer hebt.
Het bang hebben zal uiteindelijk wel minderen, geregeld het kitten oppakken en stil er tegen praten en zacht strelen. Het kan wel soms een paar weken duren vooraleer ze minder angstig gaat zijn. Veel mee spelen en snoepjes geven zodat ze je gaat vertrouwen. En met alle geduld kom je er wel. :thumb:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 17 oktober 2010 - 22:39

:geluk:

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#5 Geplaatst 17 oktober 2010 - 22:46

Veel succes met je nieuwe katje!! Vergeet je oud-gedienden ;) niet dezelfde aandacht te geven, zeker de eerste dagen. Anders riskeer je bij hen stress of jaloezie.
Fijn dat Kali zich zo snel op haar gemak voelt  
:geluk: !

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 18 oktober 2010 - 06:46

Ondertussen zijn er al vorderingen gemaakt. Kita lag daarnet een beetje te rollebollen naar Kali toe. Maar als Kali een beetje te enthousiast reageert dan is de pret meteen voorbij. Dus tegen het einde van de week zal alles al beter zijn. Kali heeft ondertussen ook al haar favoriete speelgoed eruit gekozen...net hetzelfde als dat van Kita. O:) *
Grappig is dat Kali terwijl ze speelt grolt (beetje zoals een klein hondje), zelfs al zit Kita nog 3 meter van haar weg. :s

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#7 Geplaatst 18 oktober 2010 - 07:20

Geduld en geduld.
Geef ze de tijd om aan elkaar te wennen.
Als Kita ook speels is, kan je eventueel eens met zo'n pluimenstokje spelen met beide.
Brengt hen zowiezo dichter bij elkaar en misschien ziet Kita dan in dat ze niet bang hoeft te zijn voor (in haar ogen) die kleine indringer.

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 18 oktober 2010 - 10:24

hie was het eerst ook  zo met ember, nu liggen ze bij elkaar te slapen .. Af en toe nog een grompje maarja een 8 jarige en een van 4,5 mnd dan mag dat wel!

heel veel plezier van deze toenadering pogingen en vergeet je fotocamera niet!  over 1 jaar geloof je het neit meer dat het zo was in het begin! :geluk:
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#9 Geplaatst 18 oktober 2010 - 11:54

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#10 Geplaatst 18 oktober 2010 - 13:44

Lilia2055 zei:

Grappig is dat Kali terwijl ze speelt grolt (beetje zoals een klein hondje), zelfs al zit Kita nog 3 meter van haar weg. :s

:d Dat doet onze Frodo ook, klinkt heel stoer, hé 8) . Hij doet het echt om te spelen of om indruk te maken op zijn prooi (speelmuisje :) ), hoor. Hij is ook van helemaal niks bang dat kleine grut.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 18 oktober 2010 - 15:18

*Kali is ook onbevreesd. Ze is niet bang van bv een mixer terwijl Kita van ALLES bang is. Pas op als je iets durft veranderen. Als er iets in de kamer verandert is dan gaat ze er in een boog om. Zoals bv. mijn nieuwe pantoffels, zet die aan de kast in living en ze durft de living niet meer in :LOL:

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#12 Geplaatst 18 oktober 2010 - 21:18

Lilia2055 zei:

*Kali is ook onbevreesd. Ze is niet bang van bv een mixer terwijl Kita van ALLES bang is. Pas op als je iets durft veranderen. Als er iets in de kamer verandert is dan gaat ze er in een boog om. Zoals bv. mijn nieuwe pantoffels, zet die aan de kast in living en ze durft de living niet meer in :LOL:

:-k Hmm, doet me eerder denken aan een autistische kat dan aan een bange kat. Wel gek hoe zo'n twee wezentjes zo fel van elkaar kunnen verschillen, hé? Ik vind het in elk geval fascinerend :d .

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 19 oktober 2010 - 20:03

Zijn vandaag met Kali bij DA geweest en die zei dat het tot 3 weken *kan duren eer kita kali aanvaardt. Dus is afwachten geblazen.

En Papaver: ik denk niet dat Kita autistisch is. Ze is gewoon snel angstig. en enkel tegenover dingen. ze is wel mensenschuw met momenten, maar na een half uurtje heeft ze zich daar overgezet. voorwerpen aan de andere kant worden meestal een vermeden tot ze terug op de juist plaats staan.