Spring naar inhoud

- - - - -

Goede reistas voor in het vliegtuig nodig, tips ?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_xTinkerbellx_*
Guest_xTinkerbellx_*

#1 Geplaatst 16 oktober 2010 - 14:36

Hey iedereen !

Binnenkort ga ik rond de Kerst periode mijn familie bezoeken en ja daar moet ik heen via het vliegtuig en wil mijn kat natuurlijk meenemen anders is ze alleen thuis. Heeft iemand al gereisd met het vliegtuig met zijn/haar kat ? En hebben jullie aanraders qua reistassen ? Ze zeiden tegen mij dat ie zacht moest zijn, waterdicht en de afmetingen moesten 25 x 60 x 25 en niet groter dan de totale afmeting 115 cm.

Dankje alvast voor een reactie.

Mvg,
XTinkerbellX

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 16 oktober 2010 - 15:06

Toen ik PD ben gaan ophalen in Polen heb ik dat met deze tas gedaan
BeautyfullPets.eu - Selective Pet Supplies
Hij was volledig goedgekeurd.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#3 Geplaatst 16 oktober 2010 - 15:08

http://www.zooplus.n...t/benches/47937

Maar ik zou eerlijk gezegd mijn kat niet meenemen op het vliegtuig,
lijkt me nogal stresserend voor het beestje :oops:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_xTinkerbellx_*
Guest_xTinkerbellx_*

#4 Geplaatst 16 oktober 2010 - 21:30

jubikelcats zei:

Toen ik PD ben gaan ophalen in Polen heb ik dat met deze tas gedaan
BeautyfullPets.eu - Selective Pet Supplies
Hij was volledig goedgekeurd.

Heb ongeveer zo een model gekocht vandaag. De verkoopster zei dat er ongeveer al 15 stuks ervan verkocht waren aan mensen die hun huisdier op een vliegreis moesten meenemen dus dat klonk goed. Het was best prijzig maarja liever dat dan dat ik haar niet kan meenemen en alleen thuis moet laten hé.

Cilia zei:

http://www.zooplus.n...t/benches/47937

Maar ik zou eerlijk gezegd mijn kat niet meenemen op het vliegtuig,
lijkt me nogal stresserend voor het beestje :oops:

Hmmm, ja, vind het ook niet zo leuk maar anders is ze thuis alleen zonder eten enzovoorts dus het moet wel, kan niet anders :) En die ene bench die je liet van zooplus is geloof ik niet goed genoeg voor een vliegreis, te groot en niet echt zacht zoals zij zei dat het moest zijn.

Bewerkt door xTinkerbellx, 16 oktober 2010 - 21:31.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 16 oktober 2010 - 21:37

Mag je poes dan bij je blijven op het vliegtuig? En hoelang is het vliegen? Ik zou het nooit doen met 3 poezen. Maar bij Summer zou dat geen probleem geven die rijd ook met de auto zonder problemen mee. Ze hoeft zelfs niet in haar mandje maar aan het litsje en dan gaat ze tegen het raam op haar gemakje staan naar buiten kijken. Wanneer ik dit met Snow zou doen daaraan tegen dan zou ik dat beestje zo over stressen dat het een mishandeling zou worden.
Ik denk dat het echt van poes tot poes afhangt of je zoiets kan overwegen ;) .

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#6 Geplaatst 16 oktober 2010 - 21:41

Benodigdheden voor katten en katten accessoires goedkoop bij zooplus: SturdiBag draagtas Deze is heel goed voor in het vliegtuig maar prijzig.

Ik heb degene die Karin heeft. Niet dat ik die al gebruikt heb voor in het vliegtuig, maar ooit eens gekocht als extra kattenvervoerszak. Voor de rest heb ik enkel allemaal van die typische harde bakjes (niet geschikt voor het vliegtuig). Zou zelf heel graag die Sturdi hebben omdat het een heel aangenaam mandje is voor de kat. Ook gemakkelijk vast te klikken in de auto.

Die van Karin haar linkje lijkt me geschikt voor korte vluchten. Voor lange vluchten mss toch beter een iets confortabeler mandje. Ben overlaatst met die draagzak naar de da geweest met onze kittens en echt blij leken die daar toch niet mee. Vond het een beetje een ongemakkelijke zak. Als je nog vaker/lang met het vliegtuig moet zou ik toch investeren in een iets degelijker model.

Bewerkt door Smitten Kitten, 16 oktober 2010 - 21:42.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#7 Geplaatst 16 oktober 2010 - 22:30

Qua ruimte van de tas die ik heb valt reuze mee.
Ik heb er voor de comfort er een handdoek in gelegd en eronder een celstof matje voor evt doorlekken.
Vanaf de fokker naar het vliegtuig was het een uurtje rijden. Natuurlijk een 2 uur van te voren op het vliegveld wezen. Kat inchecken, zelf inchecken. Daarna 1,5 uur vliegen. En vanaf het vliegveld een 2 uur rijden met de auto.
In de auto is ze er heel even uitgeweest, maar niet te lang, want vind het niet prettig om te rijden in de auto terwijl een kat los is.

@ Fairness, in de reistas van Beautyfullpets, daar mag de kat gewoon mee in de passagiersruimte. In een harde koffer moet de kat in de laadruimte.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 16 oktober 2010 - 23:58

jubikelcats zei:

Qua ruimte van de tas die ik heb valt reuze mee.
Ik heb er voor de comfort er een handdoek in gelegd en eronder een celstof matje voor evt doorlekken.
Vanaf de fokker naar het vliegtuig was het een uurtje rijden. Natuurlijk een 2 uur van te voren op het vliegveld wezen. Kat inchecken, zelf inchecken. Daarna 1,5 uur vliegen. En vanaf het vliegveld een 2 uur rijden met de auto.
In de auto is ze er heel even uitgeweest, maar niet te lang, want vind het niet prettig om te rijden in de auto terwijl een kat los is.

@ Fairness, in de reistas van Beautyfullpets, daar mag de kat gewoon mee in de passagiersruimte. In een harde koffer moet de kat in de laadruimte.

Qua ruimte valt het inderdaad mee, maar ik vind de mand zelf niet zo comfortabel ogen. Het is niet zo stabiel lijkt me. (tja, het is ook een zak en ben natuurlijk die harde bakjes gewend...)

Guest_xTinkerbellx_*
Guest_xTinkerbellx_*

#9 Geplaatst 17 oktober 2010 - 01:37

Bedankt voor de reactie's iedereen. Het is gelukkig maar een korte vlucht van 1,5 uur en heb uiteindelijk zo een model gekozen ---> Karlie Divina - Transport Bag Small : Kuba-ZOO Pet Store .

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 17 oktober 2010 - 07:01

Smitten Kitten zei:

Qua ruimte valt het inderdaad mee, maar ik vind de mand zelf niet zo comfortabel ogen. Het is niet zo stabiel lijkt me. (tja, het is ook een zak en ben natuurlijk die harde bakjes gewend...)

Dat valt reuze mee. Aan de onderkant zit een harde plaat. Deze goed aandrukken. In de 'klepjes' zitten baleinen. Dit te samen zorgt ervoor dat het geen slap geheel is. Maar een harde koffer zal het nooit worden ;)