Spring naar inhoud

- - - - -

véél krabben in hals

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#1 Geplaatst 17 oktober 2010 - 09:41

Mijne lieve Snow krabt de laatste dagen heel vaak in zijn hals,je weet wel zo met de achterpoot.Eerste idee is natuurlijk vlooien :misselijk: ,maar dat is het niet.Snow is een binnenkat die elke 6 weken Stronghold krijgt en zelfs al zou hij er hebben zou ik het wel vlug kunnen zien,want meneer is sneeuwwit en wordt elke dag geborsteld.Ook geen zwarte puntjes of zo.Zou hij allergisch kunnen zijn?Ik zie ook geen wondjes of krabben.Ik wil best naar de DA gaan,maar zie die precies ook niet direct een oorzaak vinden.Hebben jullie enig idee wat die jeuk zou kunnen veroorzaken?

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#2 Geplaatst 18 oktober 2010 - 20:10

Bij ons Molly weten we het niet. Die krijgt cortisone tegen de jeuk.
Kan vanalles zijn, een allergie aan iets, eten, één of ander beest, ingroeiende haren (had onze max een keer) ...

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#3 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:34

En zijn daar dan bijwerkingen van,van die cortisone?Werkt dat vlug,want ik wil hem snel van de jeuk afkrijgen.

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#4 Geplaatst 20 oktober 2010 - 17:11

Ze krabt toch niet meer na een dag of 2. En als ik zeg krabben, dan is het krabben, tot ze vol bloed hangt en nog doorgaan en intussen zitten janken van pijn.
Cortisone is nooit goed. Is tenslotte ook maar een lapmiddel en neemt niet de oorzaak maar enkel het gevolg weg. Maar als ze ermee geholpen zijn ...
Je kan honderden €'s uitgeven aan allerhande testen. Maar als je dan nog niet weet wat de oorzaak is...
Ik zou eerst en vooral toch naar da gaan en laten vaststellen of ze niet één of ander beest heeft (schurft, mijten, ...) Huid afschrapen en onder de microscoop kijken. Hij kan je meer raad geven.

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#5 Geplaatst 20 oktober 2010 - 17:12

Oh, nog vergeten zeggen. Ons Molly heeft er geen bijwerkingen van. Maar op lange termijn? Dat is afwachten natuurlijk.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#6 Geplaatst 20 oktober 2010 - 19:46

Ik ben geweest naar Da,hij heeft omega 10 meegegeven,het is niet erg genoeg voor cortisone :) Afwachten of het helpt nu...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 23 oktober 2010 - 20:27

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag