Spring naar inhoud

- - - - -

2e poes erbij

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Jilzie88_*
Guest_Jilzie88_*

#1 Geplaatst 17 oktober 2010 - 16:14

Hallo Allemaal,

Wij zitten eraan te denken om er een 2e katje bij te nemen. Wij hebben nu een poes van anderhalf welke heel nieuwschierig is naar andere katten. We hebben haar vorig jaar uit het asiel gehaald en was in het begin heel bang maar heeft haar plekje nu gevonden. Wel heeft ze duidelijk eene eigen willetje. Ze leeft hoodzakelijk binnen en komt af en toe eens op het balkon. De buren hebben ook 2 katten en daar is ze altijd erg nieuwschierig naar.

Nu willen wij er wel een katje bij nemen omdat wij dat zelf erg leuk vinden maar ook wel leuk vinden voor onze poes zodat ze een maatje heeft.

Maar wat is nu het verstandigste? Om er een katertje of een poesje bij te nemen? Wat gaat in de regel het beste. Vooral omdat onze poes al anderhalf is zal dat anders liggen als dat je 2 kittens bij elkaar doet neem ik aan.

En hoe kun je ze het beste aan elkaar laten wennen gezien ze bij ons niet naar buiten kunnen

Ik hoop dat jullie mij wat meer info kunnen geven

Groetjes Nicole

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#2 Geplaatst 17 oktober 2010 - 21:18

Ik zou persoonlijk voor een jong poesje (kattin) gaan ;) , eentje dat opgroeid in een grote kattengroep.

Je kan voor de "apparte-kamer" techniek gaan, of je laat ze gewoon bij elkaar. Dat hangt sterk af van het karakter van je eigen kat.

Succes allessinds!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 17 oktober 2010 - 22:45

Wij hebben niet echt ervaring met poezen, ik denk dat het geslacht niet echt uitmaakt, zolang je ze maar laat helpen (dus castreren of sterilliseren) Wij hebben 4 gecastreerde jongens en da gaat goed..

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 oktober 2010 - 23:03

Het geslacht heeft hier nooit problemen gegeven. Zolang je ze castreert is dat niet van belang. Om ze aan elkaar voor te stellen kan je best zelf niet te veel er rond gaan hangen. Ik bedoel geef ze rust en begin vooral zelf al niet te stressen ;) . Ik heb nog nooit problemen gehad met een nieuwe kat voor te stellen hier (buiten een beetje blazen maar dat is heel normaal). Maar ind elke kat is anders.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 18 oktober 2010 - 00:22

Ik zelf zet altijd het verhuisje mandje ff in de woonkamer zodat ze al van kunnen kijken , en dan na een half uurtje doen  we het deurtje open en gaan we zelf meestal op de bank zitten zodat ze zelf kunnen kennismaken, en dat gaat meestal goed hoor..
Geplaatste afbeelding

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 19 oktober 2010 - 20:07

Wij hebben de apartkamer techniek toegepast. Voor ons werkt dat het beste maar dat is mede ook door de hond en een oudere kat die geen kats spreekt.  de twee jongste dames Ember en Aisha waren al bijna vanaf het begin vriendinnen. Met de oudere kat is het bijna goed, soms vergeet ze even dat hij oud is en niet vaak wil spelen! ;) Met de hond is er vanaf het begin goed geweest maar hebben we ember in bescherming genomen als we er niet waren. Ze was geen honden gewend en tis een beetje een grote voor zo'n katje.  

Zie foto album vrede !   Heel veel plezier met uitzoeken van een nieuweling! :rub:
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !