Spring naar inhoud

- - - - -

pijn in ribben. oorzaak?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 18 oktober 2010 - 14:41

pff, mijn vorige verkoudheid was net gedaan, en ik begon alweer te hoesten. na een dagje maagkrampen, kreeg ik pijn in mijn ribben.dat is nu toch al een tweetal weken geleden. :catscratchhead

iemand een idee of het gewoon een gekneusde rib zou zijn van het hoesten, of misschien toch een ander probleem??? :catnoknow ik heb er bijna constant pijn in, en nog meer als ik moet hoesten, of als ik in bed lig (ik slaap liefst op mijn buik...) :(

vanavond of morgen  ga ik naar huisarts, maar heb al eens opgezocht op het net, en vond veel van het syndroom van tietze. en dit blijkt van voorbijgaande aard te zijn. iemand daar ervaring mee?
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#2 Geplaatst 18 oktober 2010 - 14:48

Ik heb in het voorjaar een gekneusde rib gehad van het hoesten en dat was echt pijnlijk. Ze hebben toen zelfs foto's genomen om te zien of het niet gebroken was omdat ik het hoorde knakken.... Ik heb er toch wel een tijd last van gehad.
Sterkte

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 18 oktober 2010 - 14:51

dus het kan inderdaad dat zijn! maar het vreemde is dat het niet is begonnen door te hoesten, maar na maagkrampen???
zelf heb ik wel niets horen knakken (gelukkig, doet maar vreemd waarschijnlijk! :s )

dus waarschijnlijk zullen er foto's moeten getrokken worden? pff, weer zo'n weg en weer geloop... hopelijk ben ik er snel van verlost!

hoelang heb je er dan pijn in gehad??
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#4 Geplaatst 18 oktober 2010 - 15:08

Goh toch wel een maand of 3 denk ik. Maar ik bleef maar hoesten dus het kon gewoon niet genezen, uiteindelijk met  zwaardere puffers is het hoesten toen gestopt en dan heel langzaam werd mijn rib weer beter.
Ze hebben trouwens niet meteen foto's gemaakt hoor maar omdat het elke keer bleef knakken als ik een hoestbui had wel.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 18 oktober 2010 - 15:50

het kan na het hoesten je ribben zijn, maar als je heftig hebt gehoest kun je ook enorme spierpijn hebben. De spieren die aan je ribben hechten kunnen echt heel erg zeer doen.
Ik heb dat helaas zelf ook als ik heel erg aan het hoesten ben geweest, vooral als dat een lange tijd heeft geduurd. Omdat je spieren geen rust krijgen kan het herstellen erg lang duren.

Voor mij is het meestal een week of twee a drie nadat het hoesten echt is gestopt dat mijn spieren helemaal geen pijn meer doen. De pijn neemt wel geleidelijk af, dus als dat bij jou niet zo is dan zou ik even contact opnemen met je huisarts

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#6 Geplaatst 18 oktober 2010 - 16:08

Ik heb eens een tijd pijn aan een rib gehad.Kwam door een bh die teveel spande.Enkele dagen ontstekingsremmers en het was genezen.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 18 oktober 2010 - 16:17

Mijn dochter heeft ook al een paar keer gekneusde ribben gehad van het hoesten
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 18 oktober 2010 - 16:51

veel beterschap hoor :hug: