Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooien

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_s-je_*
Guest_s-je_*

#1 Geplaatst 18 oktober 2010 - 15:42

Even een vraagje, mijn kitten van 4 maanden is afgelopen donderdag in aanraking gekomen met vlooien, bij de DA notabene.Geplaatste afbeelding
De DA heeft ze onmiddelijk besproeid met een spray, dewelke weet ik niet. Zelf heb ik haar eind augustus en eind september behandeld met stronghold. Ik ben nu sinds donderdag alle dagen mijn poes aan het controleren op eventuele vlooien en heb dagelijks 2x heel het huis aan het stofzuigen geweest. Tot hiertoe nog geen vlo gezien.Hoe groot is de kans dat er toch vlooien zijn meegekomen?
Als ik mijn kitten maandelijks behandel met advantage en 1x per seizoen met stronghold is er dan toch nog kans op een vlooienbesmetting?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 18 oktober 2010 - 16:23

Als je geen vlooien ziet op je kitten en geen zwarte puntjes in zijn vacht, dan is de kans klein dat er nog vlooien zijn hoor. Teveel chemisch produkt op je kleintje is ook niet goed. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_s-je_*
Guest_s-je_*

#3 Geplaatst 18 oktober 2010 - 16:32

Heel erg bedankt voor je snelle reactie , ik ben doodsbenauwd voor een vlooienbesmetting. Gelukkig heeft ons Saartje geen vlooien meegebracht, ze was donderdag bij de DA voor haar sterilisatie en is daarvan zeer goed hersteld.Volgende week moet ik er terug naartoe voor de nabehandeling en ben nu al bang , ik zou ze liever thuis laten maar de DA zal met mij alleen niet veel kunnen doen , denk ik. :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 18 oktober 2010 - 16:35

Mijn DA ontsmet na elke behandeling de volledige tafel, en zo hoort het ook. Ik vind het niet kunnen dat je bij je DA een vlooienbesmetting zou oplopen. Ik zie dat je ook van de kempen bent, bij welke DA ga je ? Mag ook via PB hoor ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 18 oktober 2010 - 19:38

Peggy, ontsmetten alleen zal niet veel helpen he tegen vlooien :oops: .
Hier krijgen ze om de 6 weken een pipetje stronghold.

Geplaatste afbeelding

Guest_s-je_*
Guest_s-je_*

#6 Geplaatst 18 oktober 2010 - 23:00

Ons Saartje heeft in augustus en eind september nog een pipetje stronghold gehad, dus kan ik vrij gerust zijn.
:thumb: