Spring naar inhoud

- - - - -

frontline

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 oktober 2010 - 22:53

om de poezels vlovrij te houden gebrui ik frontline druppels... nu probeert nada ze af te likken en ze kan eng ver draaien met haar kop... wat nu als ze dat binnen krijgt? kan dat kwaad?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 18 oktober 2010 - 22:58

Niet echt ze gaat wel een vieze snuit trekken denk ik, want da smaakt toch vies. Hoog genoeg zetten in de nek  normaal kunnen ze daar niet aan, maar ja er zijn altijd flexibele katten. :LOL: ;)

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 18 oktober 2010 - 22:58

ja ze kijkt wel vies maar zou ze niet ziek worden? en is de frontline nog wel effectief?
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#4 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:39

Ze wil dat eraf likken om haar vacht schoon te houden,daarom dat je het pal tussen de schouderbladen moet zetten,daar kunnen ze toch niet helemaal aan.Gezond zal het niet zijn,maar zal wel geen erg zijn.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 19 oktober 2010 - 16:37

frontline druppels zijn niet meer effectief. Meer en meer hoor ik verhalen van frontline dat vlooien resistent zijn tegen de frontline.

wij gebruiken advantage of stronghold.

Het oplikken is niet fijn, ze kunnen flink schuimbekken ervan. Gezond is het idd niet, maar als het bij een klein beetje blijft valt het op zich mee.
Het beste kun je heel hoog druppelen, bijna tussen de oren (bijna he, niet echt!) de aanwijzing op de verpakking is veel te laag, dan kunnen ze er bij. Wij druppelen altijd hoger. Ik denk (uit mijn hoofd) zo'n beetje net niet ter hoogte van de onderste oorrand. en dan ongeveer in het midden

Welke frontline heb je gebruikt? Er is er eentje die nog wel zou werken, maar ik ben de naam even kwijt. Als ik het zie weet ik het weer (in de tussentijd ga ik nog even opzoeken ;) )
Als je druppelt wel beide katten druppelen. Anders krijg je 'overlopers' en dan kun je dus ook resistente vlooien creeeren ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#6 Geplaatst 19 oktober 2010 - 17:17

Wij gebruiken ondertussen Stronghold :d

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 19 oktober 2010 - 20:17

Wij gebruiken frontline spray nog voor de hele kleine kittens.
Vanaf 6 weken gebruiken we stronghold :) .

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 20 oktober 2010 - 08:16

ik heb hier sinds we nada hebben gewassen en behandeld (en ja noppes krijgt ook) geen vlo meer gezien. maargoed nu dus nog de kuur bijhouden. Nada weegt inmiddels een mooie 2 kilo, die is als kool gegroeid en dus krijgt die ipv spray nu ook de druppels.
Geplaatste afbeelding

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 oktober 2010 - 08:17

is frontline combo overigens.
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#10 Geplaatst 20 oktober 2010 - 09:46

frontline combo is nog wel werkzaam (ik zei toch dat ik de naam zou herkennen ;) )

Hoe lang het nog werkt durf ik niet te zeggen. Het is toch frontline..... dus volgende keer misschien toch maar wat anders pakken ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#11 Geplaatst 20 oktober 2010 - 10:38

ginnie das de combo die jij bedoelt.. die werkt nog enigzins maar ook niet optimaal meer

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 20 oktober 2010 - 10:44

azime zei:

ginnie das de combo die jij bedoelt.. die werkt nog enigzins maar ook niet optimaal meer

zeg ik ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#13 Geplaatst 20 oktober 2010 - 17:04

ginnie zei:

frontline druppels zijn niet meer effectief. Meer en meer hoor ik verhalen van frontline dat vlooien resistent zijn tegen de frontline.

Heb inderdaad gisteren een paar vlooienstrontjes ontdekt in Pacha z'n vacht ... Maar is Stronghold niet op voorschrift? Heb dat een tijd geleden gevraagd en ik kreeg dat niet zonder voorschrift.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 20 oktober 2010 - 17:23

Gehenna zei:

Heb inderdaad gisteren een paar vlooienstrontjes ontdekt in Pacha z'n vacht ... Maar is Stronghold niet op voorschrift? Heb dat een tijd geleden gevraagd en ik kreeg dat niet zonder voorschrift.

In principe is al zo'n dierenmedicatie op voorschrift.
Ga gewoon naar een andere apotheek, de meeste geven het zo mee.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 21 oktober 2010 - 13:29

*Vraagje: wij hebben frontline spray gekocht bij de DA omdat ons nieuw kitten vlooitjes had. ondertussen zijn deze al dood uit haar vachtje gevallen. Maar ik wou wel weten of ik deze spray ook op textiel mag gebruiken. bv. op het mandje waar ze inlag voor ze ingewreven was?