Spring naar inhoud

- - - - -

boom afmaken voor de kat

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 oktober 2010 - 18:39

Hey,

Ik denk dat ik in 1 of ander topic ooit een foto heb gezien ervan maar ik vind het niet terug...

Ik zou aan de onderkant, waar de takken beginnen, iets rond de boom willen maken zodat onze Rosse wel aan de stam kan klauteren en krabben maar niet in de takken kan geraken.
Zoals jullie weten gaat hij enkel aan het tuigje buiten en als hij dan in de taken kruipt, eruit springt en over een tak blijft hangen.... Mja meer moet ik niet vertellen he.

Ik heb nu een doek tussen de takken gespannen (is een vliegengordijn geweest), maar daar klimt hij gewoon over :s

Dus mijn gedacht was; rond de stam een plank of iets maken maar heb geen gedacht hoe...

Als jullie ideeen hebben of (nog beter) foto's hebben, dan hoor/zie ik het graag :)

Alvast bedankt!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 19 oktober 2010 - 19:27

Nog niet gezien, ben wel benieuwd eens een foto te zien van iets dergelijks..

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 19 oktober 2010 - 19:56

EEn kittenkoper van mij heeft dat slim opgelost. Hij heeft een soepele plastiek plaat tot een koker gemaakt die losjes rond de stam van de boom paste. ' met gaatjes en moertjes en vijsjes heeft hij die koker toe gemaakt.
Vanboven in de koker had hij op voorhand gaatjes geboord. Door die gaatjes heeft hij stevige kettingen gedaan en die kettingen heeft hij aan de onderste takken bevestigd. De katten konden daar niet overklimmen omdat ze op de gladde platen geen pakvast hebben.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/