Spring naar inhoud

- - - - -

Kattengras (cyperus) overgeven

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 20 oktober 2010 - 00:30

Caya heeft net een tweede keer een aantal sprieten gras met slijm overgegeven. (Het was nog een keer gebeurd, maar omdat het eenmalig was maakte ik me geen zorgen) Er zit geen haar of voedsel bij.
Zou ze het kattengras niet goed verdragen of er teveel van eten?

Maak me zorgen :(

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#2 Geplaatst 20 oktober 2010 - 00:32

Kattengras is voor katten een braakmiddel ;) Niets aan de hand dus :d

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 20 oktober 2010 - 00:34

maak j maar geen zorgen ,
hier als ze in mijn tuin aan t gras knabbelen  volgt er nadien wat braken...
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 20 oktober 2010 - 00:37

Zomaar braken voor niks dan? Ook als er geen haarballen zijn? Dat kan ze toch niet leuk vinden :s

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 20 oktober 2010 - 00:42

Er kunnen haartjes in de maag irriteren en gras helpt dan om de maag leeg te maken, daar naast halen katten mineralen uit gras.

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 20 oktober 2010 - 00:43

Achzo... Oké, bedankt :)

Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#7 Geplaatst 20 oktober 2010 - 00:44

heel normaal verschijnsel, bedoeling is haarballen naar buiten te brengen ! :dance:

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 20 oktober 2010 - 05:27

Ik durf geen potje gras meer zetten.Ik had vroeger een poes die blijkbaar in een roes was na het gegeten te hebben.Zij rolde over de grond en was precies gedrogeerd.Indrukwekkend.Is dit normaal?

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 20 oktober 2010 - 07:13

DORIS zei:

Ik durf geen potje gras meer zetten.Ik had vroeger een poes die blijkbaar in een roes was na het gegeten te hebben.Zij rolde over de grond en was precies gedrogeerd.Indrukwekkend.Is dit normaal?

Wat voor gras was dat? :x

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 20 oktober 2010 - 07:47

Dit is al heel lang geleden.Het was een potje waar je water moest opgieten en een paar dagen later(+ of -7 dagen) later kwam er gras uit.Ik vertelde het onlangs aan de assistente van de da en kreeg als antwoord dat zij dit ook al gezien had.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 20 oktober 2010 - 13:03

Geplaatste afbeelding
Wist u dat uw kat high kan worden? Kattenkruid of catnip is een ongevaarlijk stimulerend middel dat u in de dierenwinkel kan kopen of zelf kan kweken. Slechts zestig procent van de katten heeft het in zich om van dit kruid te genieten. De werkzame bestanddelen bereiken de hersenen van uw kat alleen als deze een bepaald gen bezit.

Ben op internet gaan zien en heb dit gevonden.

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#12 Geplaatst 20 oktober 2010 - 16:55

DORIS zei:

Geplaatste afbeelding
Wist u dat uw kat high kan worden? Kattenkruid of catnip is een ongevaarlijk stimulerend middel dat u in de dierenwinkel kan kopen of zelf kan kweken. Slechts zestig procent van de katten heeft het in zich om van dit kruid te genieten. De werkzame bestanddelen bereiken de hersenen van uw kat alleen als deze een bepaald gen bezit.

Ben op internet gaan zien en heb dit gevonden.

Raar, onze Pacha reageert er SOMS op. Dan begint hij rond de tafel te lopen en springen en rollen om dan uitgeput in slaap te vallen :)

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 20 oktober 2010 - 17:29

Gehenna zei:

Raar, onze Pacha reageert er SOMS op. Dan begint hij rond de tafel te lopen en springen en rollen om dan uitgeput in slaap te vallen :)

Ja zo is het maar niemand wou het geloven behalve de assistente van de da.

Guest_*Mimosa*_*
Guest_*Mimosa*_*

#14 Geplaatst 20 oktober 2010 - 18:21

Kattenkruid is geen gras met grassprietjes maar een plantje met blaadjes. Mijn katten zijn dol op kattenkruid en valeriaan maar van kattengras wat effectief gras is raken ze niet high.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#15 Geplaatst 20 oktober 2010 - 18:46

De mijne geeft ook over van kattegras,zoals de meeste katten :d Ik denk dat dit goed is voor hen,met al dat haar in hun maagske :)