Spring naar inhoud

- - - - -

Ragdoll + britten

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 20 oktober 2010 - 10:17

Passen ragdolls en britten samen?

Aangezien ik gehoord heb dat ze toch veel aanhankelijker zijn en je overal volgen?

Ben daar een beetje bang voor, dat mijn 2 britjes zich buitengesloten gaan voelen of jaloers gaan zijn en me gaan negeren.

Is mijn enige twijfel om er eentje te nemen...

Misschien belacheijk maar ja, daarvoor zie ik mijn 2 schatjes te graag :LOL:

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 20 oktober 2010 - 14:30

Mijn HTK-poesje (qua karakter vergelijkbaar met een Brit denk ik) is net veel aanhankelijker geworden sinds hier een ragdolletje is :love3: Ze is precies opengebloeid!

Geplaatste afbeelding

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#3 Geplaatst 20 oktober 2010 - 15:59

ik denk dat het jaloers zijn helemaal in je eigen handen ligt. Ragdolls zijn vaak heel aanhankelijk, maar als jij je er ook helemaal door in laat pakken en je andere poezels links laat liggen, zullen ze wel jaloers worden. Overigens zijn de meeste Ragdolls die ik ken niet heel grote schootliggers, dus misschien is dat dan het knuffelterrein voor je britjes?
Qua karakter lijkt het me een prima combi. Ragdolls kunnen met de meeste dieren prima overweg.

Bewerkt door *Joke*, 20 oktober 2010 - 15:59.

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#4 Geplaatst 20 oktober 2010 - 16:26

Ragdoll is altijd wel aanwezig. Je struikeld altijd over hem heen :) . Ragdolls zijn geen schootkatten (te warm), meer ernaast lig katten. Britten zijn echter ook geen schootkatten. Overal achtervolgen valt ook wel mee, ze zijn meer op zichzelf.

Wat dat betreft vragen Ragdolls meer aandacht. Wel zijn ze beide rustig, dus passen ze goed bij elkaar.

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#5 Geplaatst 20 oktober 2010 - 19:16

ragdolls en britten passen perfect bij elkaar, ik ken verschillende mensen die deze combinatie hebben en waar alles goed gaat.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#6 Geplaatst 20 oktober 2010 - 20:06

Beau zei:

Ragdoll is altijd wel aanwezig. Je struikeld altijd over hem heen :) . Ragdolls zijn geen schootkatten (te warm), meer ernaast lig katten. Britten zijn echter ook geen schootkatten. Overal achtervolgen valt ook wel mee, ze zijn meer op zichzelf.

Wat dat betreft vragen Ragdolls meer aandacht. Wel zijn ze beide rustig, dus passen ze goed bij elkaar.

Dan moet je hier maar is komen kijken naar het tegenovergestelde :)

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#7 Geplaatst 20 oktober 2010 - 22:08

Ja hoor gaat perfect samen :) Een aantal van mijn kittenkopers hebben een ragdoll en een britje

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 21 oktober 2010 - 11:24

Hier gaat het ook totaal anders dan beau beschrijft... Ik heb altijd een kussen op schoot;
Arwen gaat hierop liggen, en Alano duwt zijn kopje eronder :d Beide echt schootkatten!
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#9 Geplaatst 21 oktober 2010 - 14:06

Mijn twee Ragdolls zijn beslist geen schootliggers, ook er naast lig katten. :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 21 oktober 2010 - 14:10

Hier gaat dat super samen :love3: :love3: :love3: . Nelleke en Finn en Zita liggen heel vaak bij elkaar te slapen, spelen samen, knuffelen samen. Het is wel zo dat als er een andere poezel komt knuffelen, ons Nelleke er zeker ook eentje wilt :love3: . Wat ik regelmatig doe, is als ik even naar bed ga om te rusten, een poezel meenemen zodat die echt even me-to-you time krijgt. En dat is echt genieten :love:

Geplaatste afbeelding

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 21 oktober 2010 - 21:07

Beau zei:

Ragdolls zijn geen schootkatten (te warm), meer ernaast lig katten.

Heidiken zei:

Dan moet je hier maar is komen kijken naar het tegenovergestelde :)

Ik heb van allebei een exemplaar: Toulouse is een echte schootkat en Matisse is een ernaast-lig-kat :LOL:

Bij vrienden van mij lukt de combinatie brit - ragdoll trouwens ook heel goed!

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding