Spring naar inhoud

- - - - -

Eetprobleempje

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_ElsLieke_*
Guest_ElsLieke_*

#1 Geplaatst 20 oktober 2010 - 16:01

Dante hier is heel kieskeurig, en eet bovendien ook niet vaak of veel. Het is dus belangrijk dat hij altijd zijn favoriete brokjes ter beschikking heeft of hij eet gewoon niet.
Nu hebben wij hier sinds een paar weken een allesetertje erbij (Dido). Als ik 's morgens opsta is altijd al het eten op. Zowel dat van haar als dat van Dante.

Probleem dus: ik merk dat Dido gewoon graag eet en ze komt ook al aardig bij. Het is nog niet problematisch, maar dat willen we natuurlijk ook voorkomen.
Ik kan moeilijk meer en meer eten blijven geven, want alhoewel Dante dan meer kans zal hebben om eten te vinden als hij honger heeft, zal Dido vrees ik ook meer en meer gaan eten. Of is dit ongegrond?

Het is overigens niet zo dat ze niet samen kunnen eten ofzo. Natte voeding of vers vlees eten ze gewoon samen op wanneer ik het ze geef.

Iemand tips of ideetjes?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 20 oktober 2010 - 16:04

Zoals je weet staat er hier bij ons 24/24 eten voor de katten en Dido overat zich daar niet aan. Dus wat Dido betreft denk ik niet dat het (snel) een probleem zal worden.

Al is dit natuurlijk ook wel ons eerste vroeg-gecastreerde nestje en is het een beetje afwachten wat dat doet met de gewichtjes :catscratchhead

Guest_ElsLieke_*
Guest_ElsLieke_*

#3 Geplaatst 20 oktober 2010 - 16:12

Smitten Kitten zei:

Zoals je weet staat er hier bij ons 24/24 eten voor de katten en Dido overat zich daar niet aan. Dus wat Dido betreft denk ik niet dat het (snel) een probleem zal worden.

Al is dit natuurlijk ook wel ons eerste vroeg-gecastreerde nestje en is het een beetje afwachten wat dat doet met de gewichtjes :catscratchhead

Haar buikje is toch al een beetje boller hoor, kom maar eens voelen. Waarschijnlijk maak ik me zorgen om niets, maar wil het potentiƫle probleem liefst voor zijn (zijnde een verhongerde kater met een obees poesje erlangs :d )

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 20 oktober 2010 - 18:03

Welke voeding geef je?
Misschien is het van de 'zin' dat zij het eet....

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 20 oktober 2010 - 18:03.
Reden van bewerken: hij/zij verwisseling

Guest_ElsLieke_*
Guest_ElsLieke_*

#5 Geplaatst 20 oktober 2010 - 19:36

Dante eet enkel Royal Canin brokjes en natte voeding van Applaws, maar het probleem situeert zich dus vooral rond die brokjes. Denk dat Dido ze inderdaad ook wel gewoon aanlokkelijk vindt, maar Dante eet echt niks anders van brokjes... dus blijft: suggesties? ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 oktober 2010 - 09:12

Goh ja, tips kan ik niet echt geven...
Maar ook hier staan er 24/24 brokjes. Soms gaan ze hier ook wel eens vaker eten dat ik eens denk: Oei, sebiet heb ik allemaal Garfields.
Maar na hun weging deze morgen was er niets op aan te merken. Sloeber is zelfs afgevallen (wat ook de bedoeling was, maar korrel blijft 24/24 beschikbaar). Alleen de kittens zijn bijgekomen. Gelukkig maar!
Misschien regelmatig wegen en zien of ze niet teveel aankomen?
Ik heb nu bij mijn kittens ook wel het gevoel dat ze 'dikker' zijn, maar het wordt kouder buiten en ze krijgen wss hun wintervacht ook (ze komen hier wel eens buiten).

Oh ja, ik geef ook RC. Heel wat geprobeerd, maar dit is voorlopig de enige voeding waar ze het allevier goed op doen en ik maar 1 brok moet gebruiken waar ze ook allevier van mogen eten.
Op Sanabelle deed Sloeber het niet goed, Orijen en consoorten moest Tijger dan weer niet hebben (en hij mag niet echt afvallen vind ik),...

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 23 oktober 2010 - 09:14.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#7 Geplaatst 23 oktober 2010 - 09:27

dolfjeweerwolfje zei:

Goh ja, tips kan ik niet echt geven...
Maar ook hier staan er 24/24 brokjes. Soms gaan ze hier ook wel eens vaker eten dat ik eens denk: Oei, sebiet heb ik allemaal Garfields.
Maar na hun weging deze morgen was er niets op aan te merken. Sloeber is zelfs afgevallen (wat ook de bedoeling was, maar korrel blijft 24/24 beschikbaar). Alleen de kittens zijn bijgekomen. Gelukkig maar!
Misschien regelmatig wegen en zien of ze niet teveel aankomen?
Ik heb nu bij mijn kittens ook wel het gevoel dat ze 'dikker' zijn, maar het wordt kouder buiten en ze krijgen wss hun wintervacht ook (ze komen hier wel eens buiten).

Oh ja, ik geef ook RC. Heel wat geprobeerd, maar dit is voorlopig de enige voeding waar ze het allevier goed op doen en ik maar 1 brok moet gebruiken waar ze ook allevier van mogen eten.
Op Sanabelle deed Sloeber het niet goed, Orijen en consoorten moest Tijger dan weer niet hebben (en hij mag niet echt afvallen vind ik),...

Misschien 2 brokken geven? Ik doe hier in hun voerbak 50% sanabelle en 50% orijen.

Guest_ElsLieke_*
Guest_ElsLieke_*

#8 Geplaatst 26 oktober 2010 - 17:35

Dankjewel voor de reacties.
Blijft moeilijk hier met dat eten. Ongeacht welk eten er staat: 's morgens zijn alle bakjes leeg. En Dido wordt een klein beetje een bolletje. Ik probeer er maar extra veel mee te spelen nu, dan gaat dat er ook wel weer af? :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 26 oktober 2010 - 20:36

Je kan ook proberen om de brokjes te geven in een pipolino of op een activity board. Dan moeten ze meer moeite doen om te eten en zullen ze vlugger voelen dat ze verzadigd zijn.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag