Spring naar inhoud

- - - - -

Diarree

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#1 Geplaatst 20 oktober 2010 - 17:41

alvast sorry voor de details, maar jullie zullen wel wat gewoon zijn denk ik :d

Sinds een paar dagen zag ik bij het schoonmaken van de kattenbak dat er ook wat plattere en blekere kaka tussen zat dan de gewoonlijke donkere strontjes. Ik wist niet wie van de twee katjes dit zou kunnen zijn; maar zonet nadat ik de bak volledig uitgekuist had, ging Martini de bak meteen "dopen" en toen ze er uit spurtte zag ik dat zij degene is met lichte diarree.

Ik merk verder niets aan haar. Ze is 4 à 5 maanden (het is een zwerfkitten, de dierenarts was niet zeker) en ze is wel wat kleiner dan Professor was op die leeftijd, maar het is dan ook wel een kattin.

Toen ik haar ging halen bij de opvang had zij wat Stomorgyl meegegeven omdat ze toen ook platte kakjes in de bak merkte, maar omdat zij veel poezen heeft, wist ze ook niet zeker of het Martini was. Dat bleek niet zo te zijn en nu heb ik dus nog van die Stomorgyl liggen.

Kan ik dat gewoon geven om te kijken of het daarmee gewoon over gaat? Zo ja, hoeveel mag ik geven? En na hoeveel tijd zou ik naar de DA moeten als het nog niet over is?

Oh ja, mijn katjes krijgen vooral droogvoer en heel af en toe eens wat natvoer, maar meer als traktatie. Ik wissel zo'n beetje af tussen Perfect Fit en Purina One droogvoer voor kittens. Ik heb zo'n eetbakje met een reservoir waardoor ze steeds veel voedsel ter hun beschikking hebben en daar zit doorlopend een mengeling van deze twee merken in.

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#2 Geplaatst 20 oktober 2010 - 18:56

ik zou toch eventjes naar da bellen om te vragen hoeveel stomorgyl je mag geven, dit hangt af van het gewicht.
is je katje ontwormd? misschien dit voor de zekerheid nog eens doen.
en misschien eens ander voer proberen?

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 20 oktober 2010 - 19:36

ik heb hier nog een bijsluiter liggen van stomargyl PA en daar staat er dat het 1/2 tot 1 pil is per kg levend gewicht.
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#4 Geplaatst 20 oktober 2010 - 19:59

Stomergyl is een Antibiotica dat werkt in zuurstofarme omgeving en mag omdat er de nodige bijwerking op kunnen treden *UITSLUITEND* onder toezicht van een dierenarts worden toegediend.

Je hebt meer diertjes en de aandoeningen waar stomergyl voor wordt voorgeschreven zijn doorgaans erg besmettelijk, waarschijnlijk heeft jouw schattekatje dit middel voorgeschreven gekregen tegen Giardia... Bij Giardia MOETEN alle katten behandeld worden!!! Minder schadelijk dan Stomergyl is Panacur maar ook dit mag je alleen in overleg met de dierenarts toedienen.

Catherine-ke
Catherine-ke
  • 54 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 oktober 2010 - 21:52

Mijn katje heeft vorige week kattenziekte gehad en heeft nu wat zwakkere darmpjes en heeft sowieso al makkelijk diarree... Ik heb van mn da het advies gekregen om vooral licht verteerbare voeding te geven (speciaal van bij de da, maar je kan ook zoiets krijgen van royal canin in de dierenwinkel)  Ik geef haar dit en het lijkt of de kakjes nu terug iets steviger worden...

Groetjes en suuces

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 oktober 2010 - 20:26

:geluk: :geluk: :geluk: , ik zou toch ook even de DA raadplegen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag