Spring naar inhoud


- - - - -

Doof raskittentje met stamboom


  • Log in om te reageren
73 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten
OFFLINE

#61 Geplaatst 22 oktober 2010 - 03:36

Zonder bewijs kan iedereen de boom in...

Als ik de fokker zou zijn dan zou ik ook een beartest eisen voor ook maar iets van vergoeding ter sprake zou kunnen komen.

Net als de meeste die ervaring hebben met katten weet ik heel goed dat katten oost Indisch doof zijn en alleen luisteren als hen dat uit komt. Juist dat is zo geweldig aan katten :d

Ook zou ik meer willen weten over de oorzaak van de doofheid (aanleg? ontsteking? mijt? genetische aanleg? )

De dierenarts kan veel beweren maar heeft niet de expertise en apparatuur om de testen uit te voeren.

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*
OFFLINE

#62 Geplaatst 22 oktober 2010 - 07:07

Er zou inderdaad best een BEAR-test uitgevoerd worden.

Maar laat niet staan dat je als fokker (hoe je ook op de hoogte gebracht wordt) moet gaan schelden tegen wie dan ook.

Ben nu zelf wel fokker, maar ik zou als niet-fokker en gewone kittenkoper dit toch ook niet aanvaarden om hopla als ik de fokker bel met een mededeling over het kitten plots zo te worden uitgescholden.
Nu ja ... wat geberud is is gebeurd.

Meid ... laat die BEAR-test doen en bel daarna de fokker nog eens op.
Dan heb je tenminste een bewijs in handen.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#63 Geplaatst 22 oktober 2010 - 09:40

[quote name='nathalinde']Er zou inderdaad best een BEAR-test uitgevoerd worden.

Maar laat niet staan dat je als fokker (hoe je ook op de hoogte gebracht wordt) moet gaan schelden tegen wie dan ook.


Dat is natuurlijk het verhaal van de koper en dus enkel daar op afgaan kan je hier dus niet...
Als een fokker probeert aan een wildvreemde dierenarts en kittenkoper iets uit te leggen en beiden houden voet bij stuk, kan dit ook als schelden en gemeen gaan overkomen. Maar dat hoeft het niet altijd te zijn.
Als iemand mij zou beschuldigen van een kitten met aan afwijking te hebben meegegeven, zonder enig wetenschappelijk bewijs, zou ik ook kwaad zijn. En zeker als men dan ook nog eens onmiddelijk om een financiële regeling vraagt. Blijkbaar is dit het belangerijkste en niet het feit of het nu wel of niet om een doof kitten gaat. Ook het feit dat er geen baertest gedaan wordt omdat dit te duur is en de koper zeer zeker is van de doofheid, stoort me wel. Je kan dus enkel echt onderhandelen en beschuldigingen gaan uiten als je die test doet en zeer zeker bent van die diagnose en dat kan dus alleen met die beartest.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#64 Geplaatst 22 oktober 2010 - 09:43

Sihirci zei:

Zonder bewijs kan iedereen de boom in...

Als ik de fokker zou zijn dan zou ik ook een beartest eisen voor ook maar iets van vergoeding ter sprake zou kunnen komen.

Net als de meeste die ervaring hebben met katten weet ik heel goed dat katten oost Indisch doof zijn en alleen luisteren als hen dat uit komt. Juist dat is zo geweldig aan katten :d

Ook zou ik meer willen weten over de oorzaak van de doofheid (aanleg? ontsteking? mijt? genetische aanleg? )

De dierenarts kan veel beweren maar heeft niet de expertise en apparatuur om de testen uit te voeren.

Daar ben ik het volledig mee eens en ik zou dus ook kwaad worden !!
Al vind ik niet dat het echt de kittenkoper is die in de fout gaat als leek, maar vooral de dierenarts. Die zou toch beter moeten weten en hoeft zich trouwens toch niet te gaan moeien en zelf de fokker op te bellen voor zoiets ???

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#65 Geplaatst 22 oktober 2010 - 09:53

Wij werden ooit eens beschuldigd van een kitten gekleurd te hebben.
We zouden er een colorpoint van gemaakt hebben en een rode vlek op de kop weg gekleurd hebben. Ik was woedend, maar bleef toch beleefd. Toch werd ik vanalles verweten, en wat ik ook van uitleg gaf, men wilde mij dus niet geloven.
Later bleek dat het om een vlek ging die er gewoon uit kon gewassen worden.
Ik kreeg excuses, maar daar bleef het wel bij. Later heb ik hen gewoon nooit meer gehoord...

Ze hadden een ander kitten geëist destijds en ik moest daar op in gaan wetende dat ik volledig recht in mijn schoenen stond ???? Beschuldigen is gemakkelijk, maar er is ook nog iets als wetenschappelijk bewijs. En dan achteraf excuses aanbieden is mooi, maar laat zeker wel een wrang gevoel achter.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten
OFFLINE

#66 Geplaatst 22 oktober 2010 - 09:55

feroesti zei:

Wij werden ooit eens beschuldigd van een kitten gekleurd te hebben.
We zouden er een colorpoint van gemaakt hebben en een rode vlek op de kop weg gekleurd hebben. Ik was woedend, maar bleef toch beleefd. Toch werd ik vanalles verweten, en wat ik ook van uitleg gaf, men wilde mij dus niet geloven.
Later bleek dat het om een vlek ging die er gewoon uit kon gewassen worden.
Ik kreeg excuses, maar daar bleef het wel bij. Later heb ik hen gewoon nooit meer gehoord...

Ze hadden een ander kitten geëist destijds en ik moest daar op in gaan wetende dat ik volledig recht in mijn schoenen stond ???? Beschuldigen is gemakkelijk, maar er is ook nog iets als wetenschappelijk bewijs. En dan achteraf excuses aanbieden is mooi, maar laat zeker wel een wrang gevoel achter.

:trance: :trance: Wat een rare gedachten mensen toch kunnen hebben :ha :ha :ha
Sorry hoor, maar dit is toch allerbelachelijkst


Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#67 Geplaatst 22 oktober 2010 - 13:28

Mika zei:

:trance: :trance: Wat een rare gedachten mensen toch kunnen hebben :ha :ha :ha
Sorry hoor, maar dit is toch allerbelachelijkst



Vandaar dat ik niet meer klakkeloos geloof wat kittenkopers beweren.
In zo'n zaken moet je beide partijen kunnen aanhoren voor je een oordeel velt.
Het is gemakkelijk om een fokker te veroordelen, maar zelf fokken is niet zo gemakkelijk...

Bewerkt door feroesti, 22 oktober 2010 - 13:28.


Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten
OFFLINE

#68 Geplaatst 22 oktober 2010 - 19:12

feroesti zei:

Daar ben ik het volledig mee eens en ik zou dus ook kwaad worden !!
Al vind ik niet dat het echt de kittenkoper is die in de fout gaat als leek, maar vooral de dierenarts. Die zou toch beter moeten weten en hoeft zich trouwens toch niet te gaan moeien en zelf de fokker op te bellen voor zoiets ???

Ook mee eens :)

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*
OFFLINE

#69 Geplaatst 23 oktober 2010 - 22:09

Inderdaad eerst Bear-test en dan heb je pas bewijs in handen.En ik ben akkoord dat ze wel héél erg oost-indisch doof kunnen zijn. O:) De onze is zogezegd half-doof maar ik heb het nooit echt laten testen omdat het voor mij ook geen belang heeft en voor hem ook niet,maar als je veel betaalt voor een "perfecte"raskat dan kan ik je frustratie wel begrijpen,maar zonder test heb je geen poot om op te staan,vrees ik....

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten
OFFLINE

#70 Geplaatst 24 oktober 2010 - 18:57

Hier 2 dove katten in huis :)

De oorzaak van mijn katers doofheid zal nooit geweten zijn, want hij was een vondeling (vastgebonden aan een boom).

Mijn kattin haar doofheid is gekomen door een zwaar verwaarloosde toestand waarin ze leefde, haar oren waren dichtgekoekt van de oormijt :trance: :trance: :trance: .
Wat ik aan haar merk is dat haar zicht enorm goed ontwikkeld is!! Aan de hand van gebaren comuniceer ik met haar en dat gaat héél goed. Ook aan de reactie van de andere katten in huis ziet/weet ze véél :d


Persoonlijk vind ik dat een dove kat géén handicap is, de kat kan perfect zijn plan trekken!


Succes allessinds met je nieuwe aanwinst!


jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#71 Geplaatst 24 oktober 2010 - 20:33

Aldea, weet je al meer?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
    • Locatie: Kopenhagen
  • 2 katten
OFFLINE

#72 Geplaatst 27 oktober 2010 - 21:09

Las je verhaal! Wat een $%^#WIJF

slechte mensen bestaan, er bestaan zelfs meerdere! Jammergenoeg!!
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#73 Geplaatst 29 oktober 2010 - 09:25

feroesti zei:

Dat is natuurlijk het verhaal van de koper en de verkoper kan hier haar verhaal niet doen. Daar moet dus altijd rekening mee gehouden worden. Als iemand kwaad en teleurgesteld is, is die ook niet altijd voor rede vatbaar en zeker als daar financiën mee gemoeid zijn.
Maar ik zou er zeker niet mee kunnen lachen als een gewone dierenarts zoiets verteld en dan meteen om een regeling vraagt. Zeer waarschijnlijk heeft de fokker toch een Beartest geëist en is niet onmiddelijk ingegaan op de beschuldiging. Waarop de koper en dierenarts aandrongen ??

De koper lijkt me ook wel zeer aanvallend en is meteen overtuigd van de doofheid en luistert niet naar de argumenten hier. Als leek is dat begrijpelijk, maar het is evenzeer begrijpelijk dat de fokker daar niet op in gaat op zo'n manier en blijkbaar waren er van beide kanten geen stokken tussen te krijgen aan de telefoon. Vooral de dierenarts zijn reactie vind ik ondermaats !! Het is aan een dierenarts om een leek te begeleiden daarin en niet zomaar beschuldigingen te gaan uiten, zonder enig wetenschappelijk bewijs.
Als ik zie hoeveel broodfokkers er zijn in Belgie ga ik meteen hieraan denken.
Het kan uiteraard dat de kittenkoper verkeerd is.
Ivm het opbellen van de dierenarts: Sommige mensen hebben liever dat iemand 'met kennis van zaken' zich hiermee moeit.
Uiteraard moet een test de doofheid vaststellen he.
Maar ik sluit niet uit dat er effectief een gebrek is en dat de fokker dit op voorhand wist. Er zijn nu eenmaal helaas ook veel slechte fokkers.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
    • Locatie: arnhem NL
  • 8 katten
OFFLINE

#74 Geplaatst 03 april 2011 - 19:51

wat voor een oogkleur heeft je kitten