Spring naar inhoud

- - - - -

Parachutemoord

• Log in om te reageren
166 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#1 Geplaatst 20 oktober 2010 - 19:54

Ik las net dat Els Clottemans schuldig is verklaard voor de moord op Els Van Doren en vind dit dus persoonlijk schandalig. Niet dat ik het niet mogelijk acht dat ze schuldig zou kunnen zijn maar dat er blijkbaar geen materiële bewijzen meer nodig zijn vind ik echt ongelooflijk. Voor hetzelfde geld heeft ze het helemaal niet gedaan en was het 1 van die 2 anderen en zit zij nu de helft van haar leven onschuldig in de cel :o Om dan nog te zwijgen van hoe goed het onderzoek gedaan is als het tasje waar steeds over doorgedraafd werd doodleuk door de jury zonet werd teruggevonden :trance: Wat vinden jullie?

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#2 Geplaatst 20 oktober 2010 - 19:57

Ik vind het maar normaal dat ze schuldig bevonden werd. Ze had het motief, de gelegenheid en de kennis, alles maar dan ook alles wijst in haar richting. Ik denk dat men er redelijkerwijze van mag uitgaan dat zij schuldig is.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 20 oktober 2010 - 19:59

Ik heb het er eerlijk gezegd ook heel moeilijk mee. Wat Elena zegt, is wel juist maar toch... wat met de echtgenoot en wat met de minnaar... en wat met anderen?

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 20 oktober 2010 - 19:59

Kunnen ze niet in beroep gaan?
Ik denk dat het soms heel moeilijk te achterhalen is wie een moord heeft gepleegd en zeker als er geen materiële bewijzen zijn. Ze beweert dat zij het niet is geweest maar voor hetzelfde heeft ze het wel gedaan. Ik zou in elk geval niet in een jury willen zitten want dan heb je ergens het lot van die persoon zijn leven in handen.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 oktober 2010 - 20:01

wat is er met dat make up tasje? heb het niet goed genoeg gevolgd

Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#6 Geplaatst 20 oktober 2010 - 20:03

Joloka zei:

Ik heb het er eerlijk gezegd ook heel moeilijk mee. Wat Elena zegt, is wel juist maar toch... wat met de echtgenoot en wat met de minnaar... en wat met anderen?

ik zit met de zelfde gevoelens en ik dacht als je met een volks jury geen beroep kon aantekenen .

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#7 Geplaatst 20 oktober 2010 - 20:04

xantippe zei:

Dat werd zonet teruggevonden tussen de bewijsstukken door de jury. Terwijl de advocaat van de tegenpartij in zijn pleidooi maar doorging over dat dat tasje haar pronkstuk na de moord was enz.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#8 Geplaatst 20 oktober 2010 - 20:05

xantippe zei:

Het was zo gezegt verloren en de beschuldige werd met de vinger gewezen dat ze het gestolen zou hebben en dan vind de jury het terug bij het bewijsmateriaal :louche: :louche: :louche: :louche: :louche:

Bewerkt door ramses, 20 oktober 2010 - 20:05.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 oktober 2010 - 20:05

MissKitty zei:

Dat werd zonet teruggevonden tussen de bewijsstukken door de jury. Terwijl de advocaat van de tegenpartij in zijn pleidooi maar doorging over dat dat tasje haar pronkstuk na de moord was enz.

hm. pronkstuk? ik volg niet :)

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#10 Geplaatst 20 oktober 2010 - 20:05

Elena zei:

Ze had het motief, de gelegenheid en de kennis, alles maar dan ook alles wijst in haar richting. Ik denk dat men er redelijkerwijze van mag uitgaan dat zij schuldig is.

Er zijn er nog 2 met het motief, de gelegenheid en de kennis..

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 20 oktober 2010 - 20:05

ik vind dit een heeeeeeeeel slecht onderzoek:
punt 1: de fatale sprong werd gereconstrueerd met onder anedre Mike Vogeleer in de rol van Els Cl.
dezelfde Mike die:
-instructeur was van E. Cl,
-goed bevriend was met die Marcel
- beelden mocht analyseren als "expert" en dan ineens dingen zag die hij voorheen niet zag
- achteraf foto´s van Marcel en Els V. verkocht aan de pers

het belgisch leger heeft toppara´s in dienst, met meer dan 100 sprongen per jaar en die volledig buiten het onderzoek staan, waarom werd hun expertise niet gevraagd?

of de facebook/ live spaces pagina van E. Cl, die gewoon werd openbaar gemaakt in de pers, zodat iedereen ze kon bezoeken, is dat geen privacyschending?

en breek me de bek niet open over die Vermassen:
in het verleden koelbloedige moordenaars verdedigd én vrijspraak bedongen! terwijl er meer dan voldoende bewijs was tegen die mensen:
Het Nieuwsblad - De vrijspraken van Vermassen

dit proces is nooit een eerlijk proces geweest, wel een kermisklucht!

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#12 Geplaatst 20 oktober 2010 - 20:06

ik vind het verschrikkelijk! ik snap niet dat je op basis van die redenen iemand schuldig bevindt!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 20 oktober 2010 - 20:06

ramses zei:

Het was zoge zegt verloren en de beschuldige werd met de vinger gewezen dat ze het gestolen zou hebben en dan vind de jury het terug bij het bewijsmateriaal :louche: :louche: :louche: :louche: :louche:

Dan stel je je toch serieus veel vragen bij het onderzoek :o

Geplaatste afbeelding

Guest_kartouche_*
Guest_kartouche_*

#14 Geplaatst 20 oktober 2010 - 20:08

Ik had ook gedacht dat ze vrijgesproken zou worden.
Zonder bewijzen en enkel met aanwijzingen.
De minnaar was er toch ook!!!
Ik denk dat je,als je echt schuldig bent,je de zeer zware verhoren niet of amper kan doorstaan zonder te breken.
Maarja,dit is mijn mening hé

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#15 Geplaatst 20 oktober 2010 - 20:11

Stel je voor dat ze nu onschuldig vast zit?? Ok, het kan zijn dat ze het gedaan heeft.. Maar is men niet onschuldig tot het tegendeel bewezen is? En ik heb zoiets van met al die harde verhoringen, zou ze dan al niet lang gezwicht zijn? Ach jah, dit is weer typisch belgisch zeker?? Wat een land om fier op te zijn... :s