Spring naar inhoud

- - - - -

Parachutemoord

• Log in om te reageren
166 reacties op dit onderwerp
Guest_molleken_*
Guest_molleken_*

#136 Geplaatst 22 oktober 2010 - 20:13

Fairness zei:

I know iedereen kan opgeroepen worden. De kans is er maar ze is klein. Ik hoop dat ik dat nooit hoef te doen!
En in dat geval zei ik dus toch al dat ik niet kan zeggen wat ik dan zou beslist hebben. Ik weet de details niet net als jij. Ik spreek enkel over mijn gevoel dat ik er nu bij heb hoor.
Ik weet niet niet voor welke zaak uwe vriend heeft moeten verschijnen :catnoknow . Had je dat eerder ergens vermeld miss?

Volgens mij kun je pas beslissen welke beslissing je zou nemen als je alles van dicht bij hebt gevolgd in dit proces.

Nee ik heb het niet vermeld in welke zaak.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#137 Geplaatst 22 oktober 2010 - 20:49

molleken zei:

Volgens mij kun je pas beslissen welke beslissing je zou nemen als je alles van dicht bij hebt gevolgd in dit proces.

Nee ik heb het niet vermeld in welke zaak.

Ind ;) !!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#138 Geplaatst 23 oktober 2010 - 11:14

babetatilla zei:

En als zij het niet gedaan heeft vindt ik dat heel erg en dan zal de  echte dader al heel lang triomfantelijk door het leven gaan .

Ik weet niet of hij/zij triomfantelijk door het leven zal kunnen gaan.
Leef er maar eens mee dat je twee families totaal verwoest hebt en een zeer jong geliefd persoon haar leven verwoest met een straf en vonnis voor een daad die ze niet gepleegd heeft, naast de daadwerkelijke moord zelf.
Ik denk niet dat iemand dit aan kan en daar kan mee leven. Dat moet toch enorm knagen je leven lang !!!
Ik denk dat dit erger moet zijn dan een gevangenis straf zelf, leef daar maar eens mee. Triomferen om zoiets daar geloof ik niet in.

Aan de andere kant is de beschuldigde een intelligent persoon en die weet ook dat er na de eerste leugen geen weg meer terug is. Eens je aan het liegen bent, kan je zeer moeilijk dan toch nog toegeven dat je de dader bent.

Maar alleen de dader kent het uiteindelijke verhaal. En zolang die zich niet bekend maakt of er duidelijke bewijzen zijn, is het gissen. Ik hoop dat er toch nog duidelijkheid komt in deze zaak en eventueel een bekentenis. Want het vertrouwen in het rechtssysteem is enorm beschadigd door deze zaak. Er is teveel twijfel en onduidelijkheid over de uitspraak...

Bewerkt door MissKitty, 30 oktober 2010 - 13:23.
Reden van bewerken: quote hersteld

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#139 Geplaatst 23 oktober 2010 - 12:00

feroesti zei:

Leef er maar eens mee dat je twee families totaal verwoest hebt en een zeer jong geliefd persoon haar leven verwoest met een straf en vonnis voor een daad die ze niet gepleegd heeft, naast de daadwerkelijke moord zelf.
Ik denk niet dat iemand dit aan kan en daar kan mee leven. Dat moet toch enorm knagen je leven lang !!!
Ik denk dat dit erger moet zijn dan een gevangenis straf zelf, leef daar maar eens mee. Triomferen om zoiets daar geloof ik niet in.

Feroesti, helaas heb ik niet zo'n rooskleurig beeld van de mensheid. Ik geloof namelijk wel dat er gewetenloze, narcisitische  types zijn die echt geen probleem hebben dat iemand anders tientallen jaren in de cel moet terwijl zij de dader zijn. zolang zij de dans maar ontspringen, maakt het hun niet uit.

Helaas heeft niet iedereen een geweten zoals wij.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#140 Geplaatst 23 oktober 2010 - 12:03

Smitten Kitten zei:

Tja... ik weet het niet...

Wel vind ik het een akelige vrouw eerlijk gezegd en krijg er de kriebels van dat ze tijdens heel dat proces er zo koelbloedig bij zat, geen traan gelaten toen de familie van het slachtoffer daar hun ziel uitgoten, noch bij het filmpje waar het slachtoffer te pletter viel, maar dan wel tranen bij het verdict. Zo'n gedrag dat is ook psychopathisch...

Maar of ze een moordenaar is, dat weet alleen zij zelf natuurlijk...

Dat is inderdaad waar. Er kwam geen enkele emotie op momenten waar ik inderdaad ook wel emotie zou verwachten. Aan de andere kant, kan ik geloven dat iedereen hetzelfde is ingesteld van karakter en als je al drie jaar wordt ondervraagd en eigenlijk al drie in het gevang zit voor iets wat je misschien niet gedaan hebt...ik weet het niet. Ik zou misschien ook verbitterd lijken.

En nog iets! Die media is er gewoon volledig over en zou niet mogen. Stel nu dat ze niet schuldig zou zijn en dat ze was vrijgesproken.
Welk leven zou dat mens nog hebben? De mens kennende zouden ze haar nog altijd scheef bekijken.
Bouw maar eens je leven terug op met die stempel!

Bewerkt door Mieke'tje, 23 oktober 2010 - 12:09.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#141 Geplaatst 23 oktober 2010 - 14:30

feroesti zei:

Leef er maar eens mee dat je twee families totaal verwoest hebt en een  zeer jong geliefd persoon haar leven verwoest met een straf en vonnis  voor een daad die ze niet gepleegd heeft, naast de daadwerkelijke moord  zelf.
Ik denk dat dit erger moet zijn dan een gevangenis straf zelf, leef daar  maar eens mee. Triomferen om zoiets daar geloof ik niet in.

Aan de andere kant is de beschuldigde een intelligent persoon en die  weet ook dat er na de eerste leugen geen weg meer terug is. Eens je aan  het liegen bent, kan je zeer moeilijk dan toch nog toegeven dat je de  dader bent.

Maar alleen de dader kent het uiteindelijke verhaal. En zolang die zich  niet bekend maakt of er duidelijke bewijzen zijn, is het gissen. Ik hoop  dat er toch nog duidelijkheid komt in deze zaak en eventueel een  bekentenis. Want het vertrouwen in het rechtssysteem is enorm beschadigd  door deze zaak. Er is teveel twijfel en onduidelijkheid over de  uitspraak...

Weet je in deze maatschappij zijn de mensen keihard ,en als Els Clottemans het niet gedaan heeft ...bedoel ik dat ik dat voor haar heel erg is dat zij een straf moet uitzitten .
Maar dat de echte dader dan kan triomferen en zijn of haar handen in onschuld wassen .En duidelijkheid zal er dat ooit komen en als ze het niet gedaan heeft bedoel ik dat de echte dader dan al vier jaar triomfeert of niet (SOMS).

Bewerkt door MissKitty, 30 oktober 2010 - 13:29.
Reden van bewerken: quote hersteld

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_charona_*
Guest_charona_*

#142 Geplaatst 23 oktober 2010 - 15:33

ja en voor de familie van het slachtoffer speelt het geld geen rol , maar hebt juist gelezen dat ze 200.000 euro schadevergoeding vragen aan de beschuldige waarom zoveel  schadevergoeding vragen als het geld  toch geen rol speelt moet haar moeder ook misschien  gestraft worden daarvoor want de kas voor slachtoffer hulp heeft je maar 60.000 euro en de rest is bij de familie te halen, dus als het adres bij haar moeder staat en de vrouw kan het niet betalen dan slaan ze alles aan van die vrouw voor de schulden van haar dochter,  dat is dan de belgische wet ,dus nog zo een harde klap voor die vrouw , en echt niet kunnen zeggen of de beschuldige ,schuldig is

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#143 Geplaatst 23 oktober 2010 - 15:46

charona zei:

ja en voor de familie van het slachtoffer speelt het geld geen rol , maar hebt juist gelezen dat ze 200.000 euro schadevergoeding vragen aan de beschuldige waarom zoveel  schadevergoeding vragen als het geld  toch geen rol speelt moet haar moeder ook misschien  gestraft worden daarvoor want de kas voor slachtoffer hulp heeft je maar 60.000 euro en de rest is bij de familie te halen, dus als het adres bij haar moeder staat en de vrouw kan het niet betalen dan slaan ze alles aan van die vrouw voor de schulden van haar dochter,  dat is dan de belgische wet ,dus nog zo een harde klap voor die vrouw , en echt niet kunnen zeggen of de beschuldige ,schuldig is

Ik wil u toch even melden dat het vaak de advocaten zijn die graag het onderste uit de kan halen. Het zijn zij die zeggen dit en dat en dat samen we rekenen ze zoveel aan. Ze rekenen altijd meer aan (voor alles wat je kan bedenken gaan ze pleiten) ze weten ook dat ze niet voor al de zaken waar ze schadevergoeding voor aanvragen gaan voor vergoed worden. Dat ligt vaak niet aan de familie, nogmaals zo'n advocaat pleit voor extra zaken waar jij, zij of ik nog niet eens aan denken zodat ze zeker dat behalen wat ze willen behalen...

Bewerkt door Fairness, 23 oktober 2010 - 16:03.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#144 Geplaatst 23 oktober 2010 - 17:42

Deze zaak is verschrikkelijk mediatiseerd O:) ,en mensen geven opinies op wat ze lezen in de krant en zien op tv.En de helft daarvan klopt niet of wordt opgeklopt.Niemand van ons was erbij dus kan je ook geen oordeel vellen.Over die driehoeksverhouding enzo,tja,dat is het privéleven van die mensen,en op dat alleen zal ik ook geen oordeel vellen.Hopelijk is de juiste gestraft.Maar ik heb zo een gevoel van wel.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#145 Geplaatst 23 oktober 2010 - 20:37

Mag ik eens vragen: Op wat baseer jij je gevoel als je zoals je zelf zegt er niet bij was? Toch ook op hetgeen je in de krant las of op tv zag!
Ik oordeel niet, ik heb geen gevoel van wel of niet schuldig ik baseer me enkel op het feit dat er geen bewijzen zijn. Dus voor mij geen bewijzen=vrijspraak.

Guest_charona_*
Guest_charona_*

#146 Geplaatst 24 oktober 2010 - 22:38

voor mij ook, geen bewijzen vrijspraak , ze zijn al bezig de marollenmoord te manupileren waar zijn we toch mee bezig in ons land ,als het zovoort gaat zal iedereen bijna schuldig zijn bewijs of geen bewijs

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#147 Geplaatst 26 oktober 2010 - 11:15

Heb dit topic nu pas gelezen.
Ik heb echt een vreugdekreet geslagen toen het verdict viel. Sorry voor de EC-aanbidders.
Zoals eerder al gezegd, WIJ waren er allemaal niet bij. Wij hebben niet kunnen getuigen op het proces. Wij hebben niet alle beelden, enz... gezien.
Enkel de juryleden hebben dit gezien.
Gisteren nog een docu gezien met 2 ex-juryleden van een assisenzaak. Die zeiden ook dat ze als jurylid echt ALLE info krijgen die voor de gewone mens (ALS WIJ) echt niet geweten zijn.
Denk je nu echt dat een jury iemand bijna unaniem zomaar gaat schuldig verklaren??

Denk toch eens na mensen. Als ze nu schuldig verklaart is, dan IS ze schuldig!

En dat is gewoon mijn mening :oops:

ps: Heb hier horen zeggen dat ze zo gebroken was dat ze niet kon reageren zoals wij dat zouden doen. Maar herinneren jullie dan niet het moment waarop ze de gevangenis in ging bij de start van het proces? Ze kwam heel zelfverzekerd binnen en was ervan overtuigd dat ze na het proces weer gewoon naar  huis ging gaan.
Als ik zo zeker was van mijn stuk zou ik toch ietwat ontgoocheld zijn bij zo'n zwaar verdict :catscratchhead
Maar EC niet. Die had het diep vanbinnen gewoon verwacht omdat ze wist dat ze schuldig was.

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#148 Geplaatst 26 oktober 2010 - 13:06

Ik vraag me hier al x reacties af hoe sommigen zo zeker kunnen zijn van EC haar schuld..Op basis van wat? Hun uitgebreide mensenkennis? (als ze die dan toch in overvloed hebben, waarom overkomt hen dan toch zoveel onheil en miserie? ;) )
Zonder bewijzen veroordeel ik niemand en ja hoor, het is al meer dan eens voorgevallen dat iemand wordt veroordeeld zonder overtuigend bewijs. Ze heeft gewoon haar uiterlijk tegen en haar houding. Laat een barbie-pop cloon hetzelfde proces ondergaan en die staat dag na het proces vrij op straat.. Mensen zijn nu eenmaal zo, it's all in the appearances

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#149 Geplaatst 26 oktober 2010 - 13:17

Ingrid zei:

Ik vraag me hier al x reacties af hoe sommigen zo zeker kunnen zijn van EC haar schuld..Op basis van wat? Hun uitgebreide mensenkennis? (als ze die dan toch in overvloed hebben, waarom overkomt hen dan toch zoveel onheil en miserie? ;) )
Zonder bewijzen veroordeel ik niemand en ja hoor, het is al meer dan eens voorgevallen dat iemand wordt veroordeeld zonder overtuigend bewijs. Ze heeft gewoon haar uiterlijk tegen en haar houding. Laat een barbie-pop cloon hetzelfde proces ondergaan en die staat dag na het proces vrij op straat.. Mensen zijn nu eenmaal zo, it's all in the appearances

Waarom word steeds dat uiterlijke erbij gehaald? Vind ik maar een kortzichtige opmerking die gemaakt word door mensen. Moest ze mooi zijn zou jij haar dan wel schuldig verklaren miss?! Ik kan je garanderen dat het niet het uiterlijke is. Daarbij zonder bewijzen... Ik ben net als Mobius van mening dat de jury meer op de hoogte is dan wij ;) . Ik hoop zoooooo dat de bewijzen komen en dat het overal gedaan is met medeleven voor deze gruwelijke daad. Steun EC komaan!! Iemand steunen omdat er geen bewijs is?! Ze kan even schuldig zijn als onschuldig dus is het lid worden van zo'n opgezette "steunbetuigingen" al zeker zo erg dan in iemands schuld geloven zonder bewijs.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#150 Geplaatst 26 oktober 2010 - 13:20

Los van het feit of ze schuldig is of niet (dat is iets wat enkel zij en misschien nog één iemand anders zal weten) vind ik het absoluut schande dat iemand tot 30 jaar cel veroordeelt wordt zonder bewijs.

En die 30 jaar cel begrijp ik ook niet goed, als je na 10 jaar dan toch kan vrijkomen, waarom bepalen ze dan "30" jaar cel en niet gewoon "10" jaar effectieve cel.... is toch wat makkelijker hè...