Spring naar inhoud

- - - - -

Parachutemoord

• Log in om te reageren
166 reacties op dit onderwerp
Eleonora
Eleonora
  • 390 berichten
  • 2 katten

#166 Geplaatst 26 oktober 2010 - 19:08

Mieke zei:

Ik ben hier toch ook eventjes niet mee eens. Ik lees hier van weinig mensen dat ze overtuigd zijn dat EC onschuldig is. Ik lees wel van velen en zo denk ik er althans over dat er geen bewijzen zijn dat ze het effectief heeft gedaan. Ik ben iemand die altijd probeert te begrijpen waarom iemand anders op een bepaalde manier reageert of handelt. Niet iedereen heeft hetzelfde karakter (gelukkig maar) en het is inderdaad vreemd hoe EC reageert op bepaalde zaken, maar ik kan mij goed inbeelden dat sommige mensen hun 'pijn' op een andere manier verwerken. Misschien heeft ze het inderdaad gedaan en reageert ze daarom zo, maar misschien is zo zodanig verbitterd en ontgoocheld en heeft ze al zodanig veel geroepen tijdens ondervragingen dat ze ONschuldig is dat ze gewoon de kracht niet meer heeft om een deftige emotie te tonen. Ik speculeer niet over het feit of ze schuldig of onschuldig is. Als ze schuldig is, heeft ze haar verdiende straf gekregen en mocht het nog enkele jaren meer zijn. Indien ze onschuldig is, gaat ze nu gewoon een onterechte hel tegemoet. Daar gaat het hem in heel dit verhaal over. Er zijn gewoon geen bewijzen dat ze schuldig is en speculeren en gissen hoort niet in het rechtsysteem. Hoe verschrikkelijk dat ook is. Ook al wijst heel veel uit naar haar schuld omdat wij vinden dat ze niet handelt zoals een mens in haar situatie zou moeten handelen toch is er geen zekerheid dat ze schuldig is en dat is erg dat er op basis van veronderstellingen zo'n beslissing wordt genomen!

Ook vind ik dat de minnaar anders ook zaken zegt die niet normaal zijn. De overleden Els was zijn grote liefde, maar aangezien zij zijn grote liefde was, had hij er toch geen problemen mee om ook met EC te spelen...

Helemaal mee eens! Ik weet niet of ze schuldig is of onschuldig maar ik vind het ongehoord dat ze zonder bewijzen iemand zo'n zware straf geven.
Ik hoop dat er bewijzen komen, dat de "echte" dader gevonden wordt of dat ze anders EC vrij laten.
Verder heb ik er ook moeite mee dat er veel mensen zijn dat ze het wel MOET gedaan hebben door haar reactie op de uitspraak.
Ik hoop echt dat ik nooit valselijk beschuldigt wordt van iets met jullie in de jury want dan zou ik waarschijnlijk ook schuldig bevonden worden.
Niet iedereen reageert het zelfde op een situatie, en bijna niemand heeft zo een situatie mee gemaakt, dus je kan niet weten hoe je zou reageren.

Bewerkt door Eleonora, 26 oktober 2010 - 19:12.

Geplaatste afbeelding

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#167 Geplaatst 26 oktober 2010 - 19:57

Helemaal mee eens. Overigens de stemmen van de jury waren 8 tegen 4.