Spring naar inhoud

- - - - -

Parachutemoord

• Log in om te reageren
166 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#46 Geplaatst 21 oktober 2010 - 08:32

Smitten Kitten zei:

Tja... ik weet het niet...

Wel vind ik het een akelige vrouw eerlijk gezegd en krijg er de kriebels van dat ze tijdens heel dat proces er zo koelbloedig bij zat, geen traan gelaten toen de familie van het slachtoffer daar hun ziel uitgoten, noch bij het filmpje waar het slachtoffer te pletter viel, maar dan wel tranen bij het verdict. Zo'n gedrag dat is ook psychopathisch...

Maar of ze een moordenaar is, dat weet alleen zij zelf natuurlijk...

Sorry Hanne, maar daar zou ik me niet over uitspreken. Je weet nooit hoe iemand reageert op zo een momenten. Misschien heeft ze zich bewust afgesloten op zo een momenten? Of nam ze medicatie?

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#47 Geplaatst 21 oktober 2010 - 08:35

Joloka zei:

Sorry Hanne, maar daar zou ik me niet over uitspreken. Je weet nooit hoe iemand reageert op zo een momenten. Misschien heeft ze zich bewust afgesloten op zo een momenten? Of nam ze medicatie?

Ik zeg dan ook dat het over een persoonlijk gevoel gaat he... IK krijg de kriebels van dat gedrag. Ik zeg niet dat het de absolute waarheid is 8) het is slechts hoe ik het interpreteer dus daar kan ik mij zeker wél over uitspreken ;)

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 21 oktober 2010 - 08:50

alaantje zei:

Ik denk dat je enkel in cassatie kunt gaan wegens procedurefouten.
@ Fairness: Je kunt best gelijk hebben en ik spreek me ook niet uit over of dat ze t gedaan heeft of niet maar je moet vind ik objektief proberen te blijven en niet veroordelen op het gevoel, want gevoel kan bedriegen.
Ja, maar was er niet iets met een toiletzak of zo ...
Procedurefouten worden er zoooo vaak gemaakt, dus dat zal er nog wel van komen, denk ik

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#49 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:18

Dit was een ontzettend moeilijk proces.
Er zijn fouten gemaakt bij het onderzoek, maar aan de andere kant heeft Els Clottemans ook een paar keer dingen zitten verdraaien en andere versies van feiten gegeven. VB: eerst kende ze de plaats waar het slachtoffer neergeploft is niet, maar dan was ze toevallig daar eens in de buurt en vond ze er een dacht een stuk van de parachute??? Eerst zei ze dus dat ze er nog nooit geweest was en ook niet wist waar het was en plots wist ze de plaats wel. Vergeef me als ik het niet helemaal juist neertype ... maar er zijn zoveel feiten geweest ...

Oké ... er zijn uiteindelijk helemaal geen bewijzen ... dus al heel moeilijk om dan iemand schuldig te verklaren ... en dan is er ook totaal geen bekentenis ... alleen een aanhoudende onschuldverklaring ... geeft ook een reden om te zeggen dat ze onschuldig is dan ... maar ze had een motief en de gelegenheid ... dat wel.

En nu heb ik nog een bedenking over haar reactie toen ze het vonnis hoorde ... ze gaf gewoon geen krimp ... geen geschokte beweging van een arm of een trekje in haar gezichtsuidrukking dat effe veranderde ... nee ... ze bleef er gewoon onbewogen bij zitten.
Voor mij zegt dat aan de ene kant wel een beetje genoeg.
Als je echt helemaal onschuldig bent, dan ga je bij het horen van een schuldigverklaring toch wel even reageren ... als het niet is van het uitroepen van je onschuld of het ineen krimpen van je hele lichaam ... dan toch tenminste een geschokt gezicht trekken of een korte lichamelijke beweging?! Maar bij haar niks, nada ...

Als ze echt schuldig is, dan heeft ze haar straf verdiend en kunnen we alleen maar hopen op een degelijke lange gevangenisstraf.
Is ze inderdaad onschuldig, dan hoop ik voor haar dat ze een korte gevangenisstraf krijgt en dat ze uiteindelijk toch nog haar onschuld kan bewijzen.

Wat het slachtoffer betreft ... ergens heeft zij het een beetje gezocht om zo aan haar einde te komen, want ze was uiteindelijk zelf ook een grove fout aan het maken door als getrouwde vrouw een andere realtie te beginnen en dus ontrouw te zijn.

Dit doet me zelfs afvragen of de piste van haar man eigenlijk wel voldoende onderzocht geweest is.

Wat ik uiteindelijk zelf vind ... schuldig of onschuldig ... zelf kan ik er nog niet echt een uitspraak over doen.
haar reactie bij het vonnis zegt me "meid jij blijft te koel" en doet me richting schuldig denken, maar de man van het slachtoffer ... is dit wel voldoende onderzocht geweest?

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:24

nathalinde zei:

Dit was een ontzettend moeilijk proces.
Er zijn fouten gemaakt bij het onderzoek, maar aan de andere kant heeft Els Clottemans ook een paar keer dingen zitten verdraaien en andere versies van feiten gegeven. VB: eerst kende ze de plaats waar het slachtoffer neergeploft is niet, maar dan was ze toevallig daar eens in de buurt en vond ze er een dacht een stuk van de parachute??? Eerst zei ze dus dat ze er nog nooit geweest was en ook niet wist waar het was en plots wist ze de plaats wel. Vergeef me als ik het niet helemaal juist neertype ... maar er zijn zoveel feiten geweest ...

Oké ... er zijn uiteindelijk helemaal geen bewijzen ... dus al heel moeilijk om dan iemand schuldig te verklaren ... en dan is er ook totaal geen bekentenis ... alleen een aanhoudende onschuldverklaring ... geeft ook een reden om te zeggen dat ze onschuldig is dan ... maar ze had een motief en de gelegenheid ... dat wel.

En nu heb ik nog een bedenking over haar reactie toen ze het vonnis hoorde ... ze gaf gewoon geen krimp ... geen geschokte beweging van een arm of een trekje in haar gezichtsuidrukking dat effe veranderde ... nee ... ze bleef er gewoon onbewogen bij zitten.
Voor mij zegt dat aan de ene kant wel een beetje genoeg.
Als je echt helemaal onschuldig bent, dan ga je bij het horen van een schuldigverklaring toch wel even reageren ... als het niet is van het uitroepen van je onschuld of het ineen krimpen van je hele lichaam ... dan toch tenminste een geschokt gezicht trekken of een korte lichamelijke beweging?! Maar bij haar niks, nada ...

Als ze echt schuldig is, dan heeft ze haar straf verdiend en kunnen we alleen maar hopen op een degelijke lange gevangenisstraf.
Is ze inderdaad onschuldig, dan hoop ik voor haar dat ze een korte gevangenisstraf krijgt en dat ze uiteindelijk toch nog haar onschuld kan bewijzen.

Wat het slachtoffer betreft ... ergens heeft zij het een beetje gezocht om zo aan haar einde te komen, want ze was uiteindelijk zelf ook een grove fout aan het maken door als getrouwde vrouw een andere realtie te beginnen en dus ontrouw te zijn.

Dit doet me zelfs afvragen of de piste van haar man eigenlijk wel voldoende onderzocht geweest is.

Wat ik uiteindelijk zelf vind ... schuldig of onschuldig ... zelf kan ik er nog niet echt een uitspraak over doen.
haar reactie bij het vonnis zegt me "meid jij blijft te koel" en doet me richting schuldig denken, maar de man van het slachtoffer ... is dit wel voldoende onderzocht geweest?

Ik denk dat je na 4 jaar zo murw bent, dat je onder de medicatie heel gelaten zult reageren.  Ik wil haar niet goedpraten, maar ik ga ook geen oordeel vellen.
Hopelijk is ze schuldig, want stel je maar eens voor dat ze het niet gedaan heeft... daar mag ik niet aan denken :oops:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#51 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:25

En die Marcel Somers is er ook nog.. Voor het zelfde geval had hij haar gevraagd om haar gezin op te geven voor hem.. Heeft zij geweigerd en heeft hij haar vermoord... Verdachten genoeg lijkt me..

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#52 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:28

Ik vraag me sterk af of ze ook schuldig bevonden was geweest als zij Vermassen als advocaat had gehad ???!!!

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#53 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:35

Vermassen had haar zaak nooit aangepakt, die neemt er alleen maar aan die hij ook daadwerkelijk kan winnen en hier had je de publieke opinie tegen. Clottemans zal niet verrast zijn geweest bij de uitspraak omdat iedereen die ook verwachtte.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#54 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:45

nathalinde zei:

Wat het slachtoffer betreft ... ergens heeft zij het een beetje gezocht om zo aan haar einde te komen, want ze was uiteindelijk zelf ook een grove fout aan het maken door als getrouwde vrouw een andere realtie te beginnen

ik heb hier een beetje moeite mee :oops: ik vind dat niemand het verdiend om zo aan zijn einde te komen :oops:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#55 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:51

Ik ben ook niet overtuigt. Vind het ook heel raar dat men op basis van enkele vermoedens iemand kan schuldig bevinden. De andere 2 hadden idd ook een motief, de kennis en de kans...

Wat betreft haar gevoelens, denk ook dat als je gedurende zo'n tijd in die mallemolen zit, je je gewoon afsluit van wat er rond je gebeurt en niet meer in staat bent gevoelig te reageren.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#56 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:51

ik ga akkoord met fairness en smitten kitten.
Mijn persoonlijk gevoel is dat ik het raar zou gevonden hebben moest ze onschuldig zijn verklaard.
Gewoon omwille van een aantal dingen die ze gezegd heeft, en haar reacties op bv het vonnis. Ze heeft dingen gezegd zoals "ze heeft het verdiend" en heeft geen kick gegeven toen ze hoorde dat ze schuldig was bevonden.
En ik vond haar ook vaak psychotisch overkomen, gwn omwille van bepaalde dingen in haar gedrag, wrss omdat ik deze link aan bepaalde dingen die ik gezien heb toen ik psychologie studeerde.
Maar dat is mijn persoonlijke mening en persoonlijk gevoel bij deze zaak.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:51

Joloka zei:

veerlevs zei:

Ik denk dat je na 4 jaar zo murw bent, dat je onder de medicatie heel gelaten zult reageren. Ik wil haar niet goedpraten, maar ik ga ook geen oordeel vellen.
Hopelijk is ze schuldig, want stel je maar eens voor dat ze het niet gedaan heeft... daar mag ik niet aan denken :oops:

ik ben blij dat er mensen zijn die ook nog zo denken. ik heb daar dus een hekel aan he, van die uitspraken "die reageerde niet zus of zo dus dat is toch wel verdacht!". je weet inderdaad niet hoe iemand in elkaar zit of hoe iemand zou reageren. bestaat er wel zoiets als juist reageren... iedereen is anders.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#58 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:55

xantippe zei:

ik ben blij dat er mensen zijn die ook nog zo denken. ik heb daar dus een hekel aan he, van die uitspraken "die reageerde niet zus of zo dus dat is toch wel verdacht!". je weet inderdaad niet hoe iemand in elkaar zit of hoe iemand zou reageren. bestaat er wel zoiets als juist reageren... iedereen is anders.

ik ga met je akkoord Anne, maar er zijn natuurlijk ook veel psychologische onderzoeken geweest, die er één voor één op wezen dat ze wel degelijk in staat is om zo'n moord te plegen.
En in zo'n zaken geloof ik nogal sterk.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#59 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:56

Sarah en Erik zei:

ik ga met je akkoord Anne, maar er zijn natuurlijk ook veel psychologische onderzoeken geweest, die er één voor één op wezen dat ze wel degelijk in staat is om zo'n moord te plegen.
En in zo'n zaken geloof ik nogal sterk.

Ik dan weer iets minder sinds ik er middenin zit, maar kom het zal allemaal zijn nut wel hebben, dat staat ontegensprekelijk vast...

Het blijft bizar... :trance:

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#60 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:58

lizke zei:

Ik dan weer iets minder sinds ik er middenin zit, maar kom het zal allemaal zijn nut wel hebben, dat staat ontegensprekelijk vast...

Het blijft bizar... :trance:

hoe bedoel je? Ik begrijp je reactie niet goed.