Spring naar inhoud


- - - - -

Parachutemoord


  • Log in om te reageren
166 reacties op dit onderwerp
Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
    • Locatie: Oost vlaanderen
  • 4 katten
OFFLINE

#76 Geplaatst 21 oktober 2010 - 10:54

Fairness zei:

Ik "verdenk" haar van jaloezie. Niet meer, niet minder.
Ik denk dat we als vrouwen zelf kunnen zeggen hoe we al eens door een andere vrouw geviseerd werden wegens jaloezie. Is dit de verkeerde persoon die niet sterk in haar schoenen staat en zit je dan in deze situatie dan acht ik daar deze persoon toe in staat.

Dat denk ik dus ook!
Jaloezie is echt iets wat je gek kan maken.
Jezelf niet meer laat zijn.
Dat is echt iets vies. En laat mensen jammer genoeg zo een dingen doen.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#77 Geplaatst 21 oktober 2010 - 10:57

Brenda... zei:

Dat denk ik dus ook!
Jaloezie is echt iets wat je gek kan maken.
Jezelf niet meer laat zijn.
Dat is echt iets vies. En laat mensen jammer genoeg zo een dingen doen.

Ind ;) .
Langs één kant snap ik zij die zeggen  "Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is" Maar wat is het tegendeel bewijzen?! Moeten daar dan steeds bewijsstukken op een tafel gesmeten worden?! Kan echt niet altijd hoor :oops: .
Stel ze is schuldig en word vrij gesproken wegens gebrek aan tastbaar bewijs. Zou dat dan de oplossing zijn?

Bewerkt door Fairness, 21 oktober 2010 - 10:58.


feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#78 Geplaatst 21 oktober 2010 - 11:06

Waar ik vesteld van sta is dat men een vreugdekreet kan slaan als iemand beschuldigd wordt van zoiets. Terwijl je overleden echtgenote, famielielid, moeder,... vreemd ging elk week-end en dus geen perfecte huismoeder bleek te zijn zoals beweerd werd. Weinig reden dus tot vreugde als het per slot van rekening ook haar eigen vriendin is die de dader zou kunnen zijn.

Ik vind het ook heel vreemd dat er zo gereageert wordt.
Iemand die getrouwt is bedriegt haar man en kinderen met notabene de eigen geliefde van haar vriendin. Als ze haar koelbloedig had doodgeschoten en had bekend, dan was ze waarschijnlijk al vrij. Dan had ze zich kunnen beroepen op emotionele chantage ,...Dan was dit een heel ander proces geweest en had de beschuldigde op begrip kunnen rekenen in plaats van op zo'n manier terecht gesteld te worden.

Natuurlijk verdient niemand om te worden afgemaakt. Maar om het slachtoffer als perfecte huismoeder te gaan zien, vind ik ook wel vergaand. Wie doet nu zijn vriendin zoiets aan als met haar geliefde te gaan slapen terwijl zij op de bank moet wachten tot het haar beurt is.
Dit vind ik zo onwaarschijnlijk en dan zouden toch voor minder je stoppen doorslaan. Waarom ze dan niet bekend is mij een raadsel.
Of ze is onschuldig of ze heeft de perfecte moord willen plegen.
Maar dit was in elk geval verre van een eerlijk proces en niemand hoeft blij te zijn met het resultaat. Want het slachtoffer haar leven was een behoorlijk zootje ongeregeld !!! Dit kon toch ook niet blijven duren, wie doet zoiets nu zijn vriendin, man en kinderen aan ???
Niet dat je daarvoor de doodstraf moet krijgen, maar ongestraft doe je zoiets toch echt niet ?

Guest_raaslastso_*
Guest_raaslastso_*
OFFLINE

#79 Geplaatst 21 oktober 2010 - 11:15

Weet je, in Amerika vraagt men aan de jury iemand slechts schuldig mag verklaren 'behond a reasenable doubt'. Dit wil zeggen dat de verdachte onschuldig wordt gehouden totdat zijn schuld wettig en overtuigend bewezen is. De jury heeft hier inderdaad een belangrijke taak te verrichten en moeten unaniem zijn in hun beslissing. De rechtsregels zijn richtlijnen en zoals dat gaat met alle richtlijnen, open voor interpretatie. Hierbij worden soms, en dat geldt voor vele dingen in het leven, verkeerde beslissingen gemaakt. Onschuldigen kunnen schuldig verklaart worden en visa versa. We krijgen een te media gevormd beeld van de zaak om goed hierin te oordelen. Het is ook onze taak niet om zelfs een oordeel te vellen, dat was de taak van de jury. Ik hoop dat gerechtigheid geschied is maar zoals ik reeds zei, met zekerheid kan je dat niet weten.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#80 Geplaatst 21 oktober 2010 - 11:17

feroesti zei:

Waar ik vesteld van sta is dat men een vreugdekreet kan slaan als iemand beschuldigd wordt van zoiets. Terwijl je overleden echtgenote, famielielid, moeder,... vreemd ging elk week-end en dus geen perfecte huismoeder bleek te zijn zoals beweerd werd. Weinig reden dus tot vreugde als het per slot van rekening ook haar eigen vriendin is die de dader zou kunnen zijn.

Ik vind het ook heel vreemd dat er zo gereageert wordt.
Iemand die getrouwt is bedriegt haar man en kinderen met notabene de eigen geliefde van haar vriendin. Als ze haar koelbloedig had doodgeschoten en had bekend, dan was ze waarschijnlijk al vrij. Dan had ze zich kunnen beroepen op emotionele chantage ,...Dan was dit een heel ander proces geweest en had de beschuldigde op begrip kunnen rekenen in plaats van op zo'n manier terecht gesteld te worden.

Natuurlijk verdient niemand om te worden afgemaakt. Maar om het slachtoffer als perfecte huismoeder te gaan zien, vind ik ook wel vergaand. Wie doet nu zijn vriendin zoiets aan als met haar geliefde te gaan slapen terwijl zij op de bank moet wachten tot het haar beurt is.
Dit vind ik zo onwaarschijnlijk en dan zouden toch voor minder je stoppen doorslaan. Waarom ze dan niet bekend is mij een raadsel.
Of ze is onschuldig of ze heeft de perfecte moord willen plegen.
Maar dit was in elk geval verre van een eerlijk proces en niemand hoeft blij te zijn met het resultaat. Want het slachtoffer haar leven was een behoorlijk zootje ongeregeld !!! Dit kon toch ook niet blijven duren, wie doet zoiets nu zijn vriendin, man en kinderen aan ???
Niet dat je daarvoor de doodstraf moet krijgen, maar ongestraft doe je zoiets toch echt niet ?

Die mensen hebben die ontrouw intussen geplaatst voor een veel erger verdriet volgens mij hoor. Die moeder heeft in de loop van het bedrog van haar man daarom niet minder omgezien naar haar kinderen hoor.http://www.hln.be/hl...mijn-mama.dhtml  Wsl heeft ze zelfs nog meer haar best gedaan om haar schuldgevoel wat op te vullen ;) . Het was ook duidelijk dat de minnaar meer oog had voor haar dan voor Els. We weten ook niet hoe haar man was. Wat scheelde daar in die relatie dat ze het elders ging zoeken? Miss had hij ook een minnares?
Je zou versteld staan hoeveel bedrog er heerst miss wel door je beste vriendin. Een vriendin van mij heeft op jonge leeftijd 3 keer een relatie gehad met een getrouwde man (telkens een andere!) dat ik haar ook zei besef je wel wat je doet? En ik kan je zeggen het is een heel lief maar helaas naïef meisje.

Bewerkt door Fairness, 21 oktober 2010 - 11:27.


feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#81 Geplaatst 21 oktober 2010 - 11:26

Fairness zei:

Die mensen hebben die ontrouw intussen geplaatst voor een veel erger verdriet volgens mij hoor. Die moeder heeft in de loop van het bedrog van haar man daarom niet minder omgezien naar haar kinderen hoor. Wsl heeft ze zelfs nog meer haar best gedaan om haar schuldgevoel wat op te vullen ;) . Het was ook duidelijk dat de minnaar meer oog had voor haar dan voor Els. We weten ook niet hoe haar man was. Wat scheelde daar in die relatie dat ze het elders ging zoeken? Miss had hij ook een minnares?
Je zou versteld staan hoeveel bedrog er heerst miss wel door je beste vriendin. Een vriendin van mij heeft op jonge leeftijd 3 keer een relatie gehad met een getrouwde man (telkens een andere!) dat ik haar ook zei besef je wel wat je doet? En ik kan je zeggen het is een heel lief maar helaas naïef meisje.

Ja, maar stel je voor dat ze met jouw partner aanpapt ?

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#82 Geplaatst 21 oktober 2010 - 11:29

feroesti zei:

Ja, maar stel je voor dat ze met jouw partner aanpapt ?

Dan dump ik mijn partner!!! Ik vind mijn partner dan meer in fout dan de vrouw in kwestie. Wanneer deze niet voldoende heeft bij mij moet hij maar bij haar gaan ;) .

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*
OFFLINE

#83 Geplaatst 21 oktober 2010 - 11:57

Fairness zei:

Dan dump ik mijn partner!!! Ik vind mijn partner dan meer in fout dan de vrouw in kwestie. Wanneer deze niet voldoende heeft bij mij moet hij maar bij haar gaan ;) .

inderdaad :)

Casper
Casper
  • 67 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 1 katten
OFFLINE

#84 Geplaatst 21 oktober 2010 - 12:08

dafne zei:

ik vind dit een heeeeeeeeel slecht onderzoek:
punt 1: de fatale sprong werd gereconstrueerd met onder anedre Mike Vogeleer in de rol van Els Cl.
dezelfde Mike die:
-instructeur was van E. Cl,
-goed bevriend was met die Marcel
- beelden mocht analyseren als "expert" en dan ineens dingen zag die hij voorheen niet zag
- achteraf foto´s van Marcel en Els V. verkocht aan de pers


het belgisch leger heeft toppara´s in dienst, met meer dan 100 sprongen per jaar en die volledig buiten het onderzoek staan, waarom werd hun expertise niet gevraagd?

of de facebook/ live spaces pagina van E. Cl, die gewoon werd openbaar gemaakt in de pers, zodat iedereen ze kon bezoeken, is dat geen privacyschending?

en breek me de bek niet open over die Vermassen:
in het verleden koelbloedige moordenaars verdedigd én vrijspraak bedongen! terwijl er meer dan voldoende bewijs was tegen die mensen:
Het Nieuwsblad - De vrijspraken van Vermassen

dit proces is nooit een eerlijk proces geweest, wel een kermisklucht!

Daar ben ik het helemaal mee eens!
Wat een gepruts op dat proces.  
Ze hadden die Marcel en de echtgenoot eens wat serieuzer op de rooster mogen leggen.  Ik word er echt mottig van.  En nog maar te zwijgen van die blunder met de inventaris (make-up tasje).
Jef Vermassen denkt dat hij God is en blijkbaar vinden velen dat ook.
Daarstraks gehoord dat hij bij het buitenkomen handtekeningen aan het uitdelen was.....  Dat zegt genoeg over hem denk ik.

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*
OFFLINE

#85 Geplaatst 21 oktober 2010 - 12:16

MissKitty zei:

In Amerika is het naar het schijnt "Schuldig tot het tegendeel bewezen is". Dat is nu ook niet direkt beter natuurlijk :)

" Innocent until proven guilty" is het in USA, onschuldig tot het tegendeel bewezen is ;)

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*
OFFLINE

#86 Geplaatst 21 oktober 2010 - 12:28

Casper zei:

Daar ben ik het helemaal mee eens!
Wat een gepruts op dat proces.
Ze hadden die Marcel en de echtgenoot eens wat serieuzer op de rooster mogen leggen. Ik word er echt mottig van. En nog maar te zwijgen van die blunder met de inventaris (make-up tasje).
Jef Vermassen denkt dat hij God is en blijkbaar vinden velen dat ook.
Daarstraks gehoord dat hij bij het buitenkomen handtekeningen aan het uitdelen was..... Dat zegt genoeg over hem denk ik.

Els is van hetzelfde dorp afkomstig als ik, is wel halve generatie jonger maar kende haar wel (niet deel van mijn vriendenkring maar "kende" haar) en zij is niet de uitbundigheid zelve, dus veel reactie verwachtte ik hoe dan ook niet van haar. Of ik haar schuldig acht? Nee. Of ik haar capabel ertoe acht? Ja, maar ook mezelf en vele anderen. Iedereen kan in een vlaag van waanzin, woede of verdediging een moord begaan en dat kan zelfs de beste psycholoog niet voorspellen.
Over Vermassen spreek ik me zelfs niet uit, dat is een mediageil konijn.



Nele
Nele
  • 4.789 berichten
    • Locatie: Dudzele
  • 8 katten
OFFLINE

#87 Geplaatst 21 oktober 2010 - 12:45

ik stel me er ook vragen bij... zonder echt harde bewijzen is ze schuldig bevonden. wat als ze het niet heeft gedaan?? niet iedereen uit evenveel emoties, of uit de juiste emoties, dus als ze haar veroordelen op basis daarvan?? bij iedereen kan wel iets gevonden worden, waardoor ze 'psychisch' niet in orde zijn denk ik.
ze had zogezegd de 'kennis, tijd en het motief' om de moord te plegen. en die echtgenoot niet dan??? hij had ook de kennis (naar ik me meen te herinneren heeft hij ook nog parachutegesprongen) de tijd (de parachute lag bij hen in de kast) en het motief (hij wist volgens mij zeer zeker dat ze hem bedroog, en voor de minste miserie bij scheiding is moord een oplossing)  je maakt me nu toch echt niet wijs dat hij niet wist dat ze hem bedroog. als je vrouw meerdere malen ergens anders blijft overnachten?? sorry, maar dat zou bij mij toch een belletje doen rinkelen!!!

volgens mij is ook die piste van Els als dader als enige deftig onderzocht (naar wat ze vertellen toch) waarom niet meer onderzoek naar die minnaar, naar haar echtgenoot??

vind het een heel eigenaardig proces en verdict, en ik hoop dat ze niet onschuldig in de cel moet zitten...
Geplaatste afbeelding

Guest_charona_*
Guest_charona_*
OFFLINE

#88 Geplaatst 21 oktober 2010 - 13:21

ik vind dit ook geen juiste uitspraak gelijk we zeggen er zijn geen bewijzen en in mijn ogen waren er 3 verdachten  maar ze hadden het gezien op haar waarom niet de minnaar of echtgenoot je moet mij niet wijsmaken dat de echtgenoot van niet afwist en een idiale echtegenote en moeder was ze zeker niet want ieder weekend op stap gaan alleen??? wat stelt dit voor als goede moeder en echtegenote

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#89 Geplaatst 21 oktober 2010 - 13:45

charona zei:

ik vind dit ook geen juiste uitspraak gelijk we zeggen er zijn geen bewijzen en in mijn ogen waren er 3 verdachten  maar ze hadden het gezien op haar waarom niet de minnaar of echtgenoot je moet mij niet wijsmaken dat de echtgenoot van niet afwist en een idiale echtegenote en moeder was ze zeker niet want ieder weekend op stap gaan alleen??? wat stelt dit voor als goede moeder en echtegenote

Sorry maar er zijn perfect goede moeders die van het leven genieten ook hoor. Is een vrouw dan echt verplicht van alle dagen aan de haard te zitten? Is ze anders een slechte moeder? Ik ben zelf een huismusje maar ik heb respect voor zij die ook nog zelf van het leven genieten. Haar kinderen waren ook geen kleuters meer en ze zal wel voor hen gezorgd hebben daar twijfel ik niet aan! Mijn ouders zijn op mijn 9de gescheiden en mijn moeder heeft er heeeeeeeel lang over gedaan om bij men vader weg te gaan. Miss wou die vrouw wel bij hem weg maar deed ze dit net voor haar kinderen...
Toen men moeder bij hem weg was en haar nieuwe vriend leerde kennen (dit ging vrij snel) heeft ze voor ons niet ondergedaan. In tegendeel je kon voelen hoe ze haar schuldgevoel probeerde verwerken door ons op allerlei andere manieren te laten voelen dat we voor haar belangrijk waren. Zo'n mensen denken heus niet altijd enkel aan zichzelf hoor.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*
OFFLINE

#90 Geplaatst 21 oktober 2010 - 14:30

Fairness zei:

Sorry maar er zijn perfect goede moeders die van het leven genieten ook hoor. Is een vrouw dan echt verplicht van alle dagen aan de haard te zitten? Is ze anders een slechte moeder? Ik ben zelf een huismusje maar ik heb respect voor zij die ook nog zelf van het leven genieten. Haar kinderen waren ook geen kleuters meer en ze zal wel voor hen gezorgd hebben daar twijfel ik niet aan! Mijn ouders zijn op mijn 9de gescheiden en mijn moeder heeft er heeeeeeeel lang over gedaan om bij men vader weg te gaan. Miss wou die vrouw wel bij hem weg maar deed ze dit net voor haar kinderen...
Toen men moeder bij hem weg was en haar nieuwe vriend leerde kennen (dit ging vrij snel) heeft ze voor ons niet ondergedaan. In tegendeel je kon voelen hoe ze haar schuldgevoel probeerde verwerken door ons op allerlei andere manieren te laten voelen dat we voor haar belangrijk waren. Zo'n mensen denken heus niet altijd enkel aan zichzelf hoor.

Hmmm... ik vind dat het in het geval van Els Van Doren toch wat verder gaat dan "van het leven genieten"... Ik zou het meer een dubbelleven noemen wat zij leidde! En ze beloog en bedroog haar man en kinderen uiteindelijk toch wel he...
Maar goed dat maakt haar zeker geen slechte moeder... Maar toch, ze was élk weekend weg he! Elk weekend... en die kinderen waren toen maar 12 en 13 ofzo... ja, heb er echt een dubbel gevoel bij :o