Spring naar inhoud

- - - - -

Sanabelle light

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 20 oktober 2010 - 23:43

Heeft er iemand ervaringen met Sanabelle light?

In de winter verdikt Snoet altijd erg. Deze zomer was ze mooi op gewicht, zelfs een beetje mager toen het zo heet was. Maar als het herfst wordt, begint ze altijd zoveel te eten! Ze gaat veel vaker eten en eet ook elke keer veel. Ze eet als ze blij is, maar ook als ze gefrustreerd is. Snoetje houdt gewoon van brokken eten :h :LOL:

In de zomer, toen ze mooi op gewicht was, woog ze 4,7kg (ok, ze was zeker niet mager toen ik haar gewogen heb, ze heeft altijd wat reserve :mrgreen: maar ze is ook best een grote poes). In de winter kan dat gerust 5,5kg zijn.

Nu heb ik Sanabelle light besteld. Jaro en Snoet eten hier een mengeling van Sanabelle sensitive en Royal Canin Digestive comfort normaal. Ik wil nu de Royal Canin mengen met de Sanabelle light.

Van de light mogen poezen evenveel eten. Jaro is ook niet mager, hij is op dit moment eigenlijk perfect, maar het zal hem zeker geen kwaad doen om light te eten. Hij heeft ook nog zijn voederbal waar de RC in kan (of soms acana). En dan eten Snoet en Jaro nog wel eens mee met de hills z/d van Sam.

Ik hoop met de light ervoor te zorgen dat ze niet zo snel bijkomt. In de zomer loopt ze het wel weer af, maar ze wordt ook een jaar of 9 en ik denk dat er altijd gewoon een beetje gaat blijven hangen. En ik wil niet dat ze echt een dikke poes wordt.

Mja het is ingewikkeld hier... Sam moet Hills z/d. Jaro lust enkel brokjes met vis, zoals de RC digestive comfort, daar is hij dol op! Maar hij eet ook wel wat sanabelle sensitive, wat hem helpt met haarballen. En nu heeft Snoet light brokjes nodig... En dan heb ik het nog niet over de Hills t/d brokken die ze soms krijgen als snoepje voor hun tandjes. Acana heb ik ook al geprobeerd... ben niet zeker of ze het nu graag eten of niet...

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 21 oktober 2010 - 16:20

Biebel krijgt het momenteel.

Hij eet het nu zo'n 4 maand en is toch duidelijk wat afgevallen (en dat was nodig :p )