Spring naar inhoud

- - - - -

kat in slechte conditie

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 21 oktober 2010 - 16:45

Mijn buren hebben katten en die mogen niet binnen. Op zich geen probleem want ze verzorgen ze goed. krijgen eten en drinken en kunnen altijd binnen in de garage.
als ik buiten ben en ik zie de katten van hen dan roep ik altijd even en dan komen ze fletsen.
nu is er bij de buurman een kat aangekomen... is dus niet van hem. en ook die kat komt als ik ze roep. Ze ziet er raar uit... het lijkt of ze zwart moet zijn van kleur maar het zwart haar ziet eerder rossig. dit kan volgens mij door voeding komen want bij een hond is dat toch zo. als ik de kat aai, merk ik dat ze witte puntjes heeft op haar vacht (vlooienneten?) ik ben aan het denken om een vlooienbandje te halen.
Deze kat heeft ook steeds haar tong uit haar mond steken. en toen ik ze vandaag aaide wou ze spelen en beet in mijn vinger. ik voelde dat die kat geen tanden heeft :( kan dat? en kan die dan hard voedsel eten? ik heb toen een beetje katteneten van mijn kat gehaald en dat at ze op maar ik betwijfel of ze knabbelde??? ook haar vacht voelde op sommige plaatsen erg vettig aan?
Als deze kat ziek is, kan ik dan die ziekte overbrengen naar mijn kat die nooit buiten mag? ik was telkens mijn handen als ik aan deze vreemde kat ben geweest?
heeft iemand misschien nog tips of raad?

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 21 oktober 2010 - 19:30

*Ik zou geen vlooienbandje geven, deze kunnen zeer gevaarlijk zijn voor een buitenpoes, ze kunnen bv. ergens blijven aanhangen. mss eventueel proberen pippetje geven. En ik zou eventueel ook mijn handen ontsmetten met een gel ofzo, want zelfs met zeep wassen, dood niet alle bacteriƫn.*

Trouwens als de kat niet van de buurman is, zou ik ze ook bij een DA doen. Kan zijn dat ze een ziekte heeft waardoor de tandjes uitvallen of zo en kan de DA ze behandelen en indien ze een voedingstekort heeft een infus of zoiets geven. eventueel kan hij/zij ze mss ergens plaatsen waar ze speciale voeding krijgt.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 21 oktober 2010 - 19:30

Ik kan je spijtig genoeg niet helpen :geluk: :geluk:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#4 Geplaatst 21 oktober 2010 - 19:35

IK zou de kat een pipetje in de nek geven en alle vermist poesels doorzoeken want als de tandjes getrokken zijn is men toch zuinig op dit diertje geweest.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#5 Geplaatst 21 oktober 2010 - 19:36

de kat is niet van jou ? de kat is niet van de buurman ? van wie is ze dan wel ? eventueel foto's maken en uithangen met de vraag : van wie is deze kat ?
Dierenbescherming kan indien de kan van niemand is het dier vangen (of jijzelf) en laten nazien door een dierenarts. Betreft het een zwerfkat en is er bij jullie een zwerfkattenbeleid, zade kat gesteriliseerd worden en teruggezet. Tegelijkertijd kan de DA eens kijken wat er met de poes aan de hand is. Rare pels, kleur"fout", tanden kwijt, ... er zou wel eens iets aan de hand kunnen zijn. risico naar jouw poes en die van de buren is niet uitgesloten.  

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 22 oktober 2010 - 14:23

kun je ze niet vangen en naar een dierenopvang brengen of zo, als ze er zo slecht aan toe is wordt er toch niet goed voor gezorgd zou ik denken

Guest_sita_*
Guest_sita_*

#7 Geplaatst 22 oktober 2010 - 14:47

:geluk: :geluk: :geluk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 23 oktober 2010 - 20:08

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#9 Geplaatst 23 oktober 2010 - 20:56

Weer een sukkeltje op de dool zou ik zeggen.Ik zou een pipet Stronghold geven en ontworming en misschien katteopvang bellen.Asiel zou ik ze niet brengen,want als ze ziek is zal ze waarschijnlijk een spuitje krijgen.Misschien DA,maar dan zijn de kosten voor jou natuurlijk.T'valt te zien hoe ver je hierin wil gaan.

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 24 oktober 2010 - 15:29

tja... een pipetje zal ik doen. Normaal gaat de buurman jaarlijks met zijn katten naar de Da voor de spuitjes en een check up. ik hoop dat hij dan chocki meeneemt.