Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Eindelijk kittens voor Mona!

• Log in om te reageren
811 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#226 Geplaatst 06 december 2010 - 13:22

Fairness zei:

Heel veel sterkte :hug: . Hoelang moet je dit doen?

Toch minimum 5 a 6 weken denk ik.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#227 Geplaatst 06 december 2010 - 13:27

MissKitty zei:

Toch minimum 5 a 6 weken denk ik.

En lukt het goed? Buiten het feit dat mama poes van streek raakt. Komt het kleintje goed aan? En de andere drinken zij goed?

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#228 Geplaatst 06 december 2010 - 13:29

het zit je niet mee met het ukje ,ik duim heel hard voor je dat het erdoor komt en alles goed afloopt ,arme mona ze is zo een goede mamapoes en zo bezorgd om haar kittens heel veel sterkte :thumb: :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#229 Geplaatst 06 december 2010 - 13:43

Ze is in de krabton weer apart gaan liggen met het og kitten. Ze heeft precies enkel nog aandacht voor dat kittentje en vergeet een beetje de rest bij momenten :(

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#230 Geplaatst 06 december 2010 - 13:45

Fairness zei:

En lukt het goed? Buiten het feit dat mama poes van streek raakt. Komt het kleintje goed aan? En de andere drinken zij goed?

Het sonde voeden lukt op zich wel, maar dezemorgen toen ik het laatst woog was het ukje nog niks aangekomen. Ik ga vanavond opnieuw wegen, hopelijk is het dan beter. De andere kittentjes sjah, 2 waren bijgekomen tov gisterenavond, 2 wat afgevallen.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#231 Geplaatst 06 december 2010 - 13:48

MissKitty zei:

Het sonde voeden lukt op zich wel, maar dezemorgen toen ik het laatst woog was het ukje nog niks aangekomen. Ik ga vanavond opnieuw wegen, hopelijk is het dan beter. De andere kittentjes sjah, 2 waren bijgekomen tov gisterenavond, 2 wat afgevallen.

Dat afvallen had ik de eerste 2 dagen ook. Ik maakte me toen zorgen om niets. Maar het feit dat ze zich afzondert met het kitten met og zou mij wel zorgen baren... Ik weet helaas zelf niet wat het beste is om nu te doen. Iets zegt me dat ze daardoor strest...

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#232 Geplaatst 06 december 2010 - 14:46

:cry: :geluk: :geluk:

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#233 Geplaatst 06 december 2010 - 14:53

Ohnee, wat jammer om hier slecht nieuws te lezen. Ik duim heel erg hard dat het allemaal goed komt met het kittentje met het og en dat mama ook haar aandacht voor de anderen houdt. :geluk: :geluk: :geluk:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#234 Geplaatst 06 december 2010 - 15:05

Ik duim hier ook mee.
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#235 Geplaatst 06 december 2010 - 15:31

Hier duimen we ook voor het kleintje, hoop dat Mona snel doorheeft dat je alleen het beste voorhebt met haar kleintje en terug rustig wordt. :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#236 Geplaatst 06 december 2010 - 15:50

Fairness zei:

Maar het feit dat ze zich afzondert met het kitten met og zou mij wel zorgen baren... Ik weet helaas zelf niet wat het beste is om nu te doen. Iets zegt me dat ze daardoor strest...

Daarom zijn we intussen ook op zoek naar iemand die de tijd, en uiteraard ook de goesting heeft om eventueel het ukje in huis te nemen en te proberen het erdoor te krijgen als het hier nog verder uit de hand blijft lopen. Het is voor Mona ook haar eerste nestje en ze wordt gewoon vreselijk onzeker van al mijn gemoei met dat kittentje met het open gehemelte. Om de rust hier in huis terug te krijgen voor de andere 4 zou het beter zijn als dat ukje ergens anders terecht kan. Al zou ik er echt van balen om het uit handen te moeten geven, maar ik moet ook aan de andere kittentjes denken :(

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#237 Geplaatst 06 december 2010 - 15:52

MissKitty zei:

Daarom zijn we intussen ook op zoek naar iemand die de tijd, en uiteraard ook de goesting heeft om eventueel het ukje in huis te nemen en te proberen het erdoor te krijgen als het hier nog verder uit de hand blijft lopen. Het is voor Mona ook haar eerste nestje en ze wordt gewoon vreselijk onzeker van al mijn gemoei met dat kittentje met het open gehemelte. Om de rust hier in huis terug te krijgen voor de andere 4 zou het beter zijn als dat ukje ergens anders terecht kan. Al zou ik er echt van balen om het uit handen te moeten geven, maar ik moet ook aan de andere kittentjes denken :(

:hug: :hug: :hug: Wat is het toch allemaal moeilijk he... Ik leef ontzettend met je mee!
Geplaatste afbeelding

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#238 Geplaatst 06 december 2010 - 15:58

wat een getob zeg!
hoop dat je het volhoud (of evt iemand anders die het overkan nemen) en dat het toch goed komt!
kan zo'n open gehemelte weer dichtgroeien zodat het kitten uiteindelijk gewoon eten kan?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#239 Geplaatst 06 december 2010 - 16:15

noesje zei:

wat een getob zeg!
hoop dat je het volhoud (of evt iemand anders die het overkan nemen) en dat het toch goed komt!
kan zo'n open gehemelte weer dichtgroeien zodat het kitten uiteindelijk gewoon eten kan?

Ik zal die vraag even overnemen ;) Het gebeurt dat het gehemelte alsnog dichtgroeit, maar er zijn maar weinig mensen die een og kitten of pup in leven proberen te houden, dus is moeilijk te zeggen hoe groot die kans is. Bij ons kitten is het niet dichtgegroeid (wel kleiner geworden) maar door een mislukte operatie is het gat in het gehemelte helaas groter geworden. Toch kan zij dus ook gewoon "normaal" eten. Dat is nog zoiets dat heel veel mensen niet weten louter omdat er heel weinig mensen zijn die een og kitten een kans geven. Ze zouden niet kunnen drinken (water), ze zouden voortdurend verslikken in hun eten en "heel erg zielig" zijn. Maar Dea bewijst ons dag na dag dat het allemaal onzin is en dat OG kittens een heel goede kans maken op voorwaarde dat je er de eerste weken veel tijd in kan en wil investeren. Op latere leeftijd kan je ook een gehemelteplaatje laten zetten.
Over Dea houden wij een dagboek bij: http://www.catterysm...n-palatoschisis

Bewerkt door Smitten Kitten, 06 december 2010 - 16:15.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#240 Geplaatst 06 december 2010 - 17:49

Het gaat momenteel echt helemaal fout. Het kitten dat wij nu dus sonde geven komt bij, maar Mona wilt van de stress niet meer omkijken naar de andere kittens.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens