Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Eindelijk kittens voor Mona!

• Log in om te reageren
811 reacties op dit onderwerp
Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#241 Geplaatst 06 december 2010 - 18:25

MissKitty zei:

Het gaat momenteel echt helemaal fout. Het kitten dat wij nu dus sonde geven komt bij, maar Mona wilt van de stress niet meer omkijken naar de andere kittens.

Ai, dat wordt dus bijflessen voor alle kittens :onzeker: .
Veel succes alleszins en probeer wat te rusten want het zullen zware tijden worden.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#242 Geplaatst 06 december 2010 - 18:25

Oh wat heftig en wat veel zorgen :cry:

Blijf kaarsjes branden en duimen.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#243 Geplaatst 06 december 2010 - 18:36

Iemand (bij voorkeur in de buurt van Genk maar hoeft niet natuurlijk) die een stalen bench kan lenen? We gaan proberen haar daar dan in te zetten met de kittens, kattenbak en eten en zien of het dan betert.
Mijn eigen ren is van stof, weet niet als dat gaat lukken.

Bewerkt door MissKitty, 06 december 2010 - 18:37.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#244 Geplaatst 06 december 2010 - 18:54

Oh ik lees dit nu pas, wat een ellende.
Gefeliciteerd met je 5-ling.
Ik hoop dat Mona toch vlug weer naar haar kittens kijkt, en dat je het kleintje met og erdoor krijgt. :geluk: :geluk:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#245 Geplaatst 06 december 2010 - 19:08

Ik heb verschillende benchen staan, plus een rattenkooi en een kittenkooi, maar woon wel erg ver uit de richting :(

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#246 Geplaatst 06 december 2010 - 19:20

MissKitty zei:

Iemand (bij voorkeur in de buurt van Genk maar hoeft niet natuurlijk) die een stalen bench kan lenen? We gaan proberen haar daar dan in te zetten met de kittens, kattenbak en eten en zien of het dan betert.
Mijn eigen ren is van stof, weet niet als dat gaat lukken.

Zou het niet helpen om enkel de kitten met het og apart te zetten?
Even doen voor mama alsof die er niet is? Miss focust ze zich dan weer op de andere. Ik heb nog een bench staan maar ik denk persoonlijk niet dat dat voor mama poes een goede oplossing is :oops: .

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#247 Geplaatst 06 december 2010 - 19:22

nou, ook hier gaat het inmiddels niet helemaal lekker...1 kitten lag er zonet heel lusteloos bij zag ik toen ik even bij de kleintjes gluurde net voor we aan tafel gingen...
hij voelde ook kouder aan dan de rest voelde ik toen ik hem oppakte.
ik heb gelijk ook maar even naar het gehemelte gekeken maar dat zag er gewoon goed en dicht uit! (Hanne bedankt voor je uitleg!)

alle4 gewogen en die ene woog een heel stuk minder dus ik ga rustig wat bijvoeren want op eigen kracht drinken zie ik hem nu niet doen...

(sorry, ik vergat even dat ik niet op mijn eigen topic zat... :oops: )

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#248 Geplaatst 06 december 2010 - 19:37

Meid je moet zorgen dat Mona haar zelfvertrouwen terug krijgt.
Haar zelfvertrouwen is beschaamd door jouw zorgen over het OG kitten ( terecht hoor)
Mona wil het allemaal zelf doen, echter doordat je steeds 1 kitten wegneemt, wat zij wil behouden, heeft ze zoiets van bekijk het maar.

Ga gewoon eens een uur - 2 uur bij haar zitten, ga maar knuffelen, lieve woordjes zeggen. Zeggen wat een knappe mama ze is, zacht, lief stemgeluid op zetten. Zeggen hoe goed ze het doet. Met recht haar de hemel in prijzen.
Dit doet een pas bevallen moedertje zoveel goed. Al doe je dit bij wijze van 3 keer op een dag.
Het zelfvertrouwen van het moedertje zal met het uur gaan groeien.
Geef Mona ook wat kittenmelk met wat nutroma goudband erin. De kittenmelk wordt dan vetter, zorgt voor een goede melkproduktie.
En daarnaast geef haar ook wat urtica urens korrels/ tabletjes oid. Doordat Mona onrustig is, neemt ook de melkproduktie af. Immers de kittens zorgen dat de melk blijft stromen.

Heel veel sterkte.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#249 Geplaatst 06 december 2010 - 19:55

jubikelcats zei:

Meid je moet zorgen dat Mona haar zelfvertrouwen terug krijgt.
Haar zelfvertrouwen is beschaamd door jouw zorgen over het OG kitten ( terecht hoor)
Mona wil het allemaal zelf doen, echter doordat je steeds 1 kitten wegneemt, wat zij wil behouden, heeft ze zoiets van bekijk het maar.

Ga gewoon eens een uur - 2 uur bij haar zitten, ga maar knuffelen, lieve woordjes zeggen. Zeggen wat een knappe mama ze is, zacht, lief stemgeluid op zetten. Zeggen hoe goed ze het doet. Met recht haar de hemel in prijzen.
Dit doet een pas bevallen moedertje zoveel goed. Al doe je dit bij wijze van 3 keer op een dag.
Het zelfvertrouwen van het moedertje zal met het uur gaan groeien.
Geef Mona ook wat kittenmelk met wat nutroma goudband erin. De kittenmelk wordt dan vetter, zorgt voor een goede melkproduktie.
En daarnaast geef haar ook wat urtica urens korrels/ tabletjes oid. Doordat Mona onrustig is, neemt ook de melkproduktie af. Immers de kittens zorgen dat de melk blijft stromen.

Heel veel sterkte.

Dat doet ind ook al wonderen. Mama poes wat vertroetelen en even die stress opzij zetten. Die urtica urens heeft ze reeds gegeven (denk ik toch ;) ) die heeft ze vlak voor de bevalling bij mij komen ophalen.
Maar je merkt ind aan je poes dat ze opfleurt wanneer je er zacht tegen praat en ze aait. Het is vermoeiend een ziek kitten, niet te onderschatten :( . Zowel voor mama poes als voor de mensen rondom.

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#250 Geplaatst 06 december 2010 - 20:08

Wel heel erg knap dat je het probeert. Ik heb het hier ook meegemaakt en ben er heel erg hard in. Heb het kitten direct laten inslapen :cry: Het is natuurlijk ook belangrijk om naar mams haar instinct te luisteren, vaak weet zij als eerste dat er iets niet goed is en neemt ze afstand.

Je kunt de tip van karin ter harte nemen. Zij is erg in de stress nu en ze voelt ook heel goed aan dat jij in de stress bent. Ook kun je ervoor kiezen om het kitten met het open gehemelte apart te zetten met een lekkere kruik en een knuffel, zodat mams alleen nog de gezonde kittens bij haar heeft liggen.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#251 Geplaatst 06 december 2010 - 20:31

Het kitten gaat fel achteruit lijkt het, ziet er naar uit dat we de DA erbij gaan moeten halen om het in te laten slapen :(

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#252 Geplaatst 06 december 2010 - 20:32

BUT

Sorry kan de k niet vinden.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#253 Geplaatst 06 december 2010 - 20:40

MissKitty zei:

Het kitten gaat fel achteruit lijkt het, ziet er naar uit dat we de DA erbij gaan moeten halen om het in te laten slapen :(

Je hebt alles gedaan wat je kan, je hebt het kleintje een kans willen geven en dat is echt al heel wat, zeker voor iemand met een eerste nestje!!! Maar gaat het niet, dan gaat het niet helaas... Dat was bij ons met Dea ook het uitgangspunt, wij zouden alles voor haar doen, maar als ze zelf niet zou gaan vechten en goed aankomen dan hadden we haar ook zeker laten inslapen...

Veel sterkte gewenst voor jou, MissKitty!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#254 Geplaatst 06 december 2010 - 20:42

:hug: :hug: :hug: Heel veel sterkte meid :hug: :hug: :hug: . Ik heb hier ook nog een bench staan (woon wel tegen gent).

Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#255 Geplaatst 06 december 2010 - 20:43

Veel sterkte :hug: . En ik ben ook voor het zacht in slaap doen dan het te laten afzien wanneer je merkt dat het enkel achteruit gaat.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens