Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Eindelijk kittens voor Mona!

• Log in om te reageren
811 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#706 Geplaatst 26 februari 2011 - 13:18

Intussen heb ik ook een afspraak gemaakt voor de castratie/sterelisatie. Die zal vrijdag gebeuren. Hoop maar dat alles vlotjes gaat. Zijn er speciale dingen die ik moet vragen, zoals moeten ze met gas verdoofd worden of kan het ook anders?

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#707 Geplaatst 26 februari 2011 - 13:21

Neen idee maar ik wens je alvast succes :thumb: :thumb: :thumb:

MartijnH
MartijnH
  • 269 berichten

#708 Geplaatst 26 februari 2011 - 14:52

MissKitty zei:

Intussen heb ik ook een afspraak gemaakt voor de castratie/sterelisatie. Die zal vrijdag gebeuren. Hoop maar dat alles vlotjes gaat. Zijn er speciale dingen die ik moet vragen, zoals moeten ze met gas verdoofd worden of kan het ook anders?

Achzo Lars is dus geen fan van de dierenarts... Hmmm dat belooft haha.

Je kan met gas of met een spuitje verdoven... Op zich maakt dat bij katten niet zoveel uit, maar als je bv kijkt naar een cavia, is het beter om een spuitje te gebruiken dan gas omdat ze gaan stressen van het gasmasker. En als ze vol stress onder narcose gaan, is dat niet gezond.
Dus als de kittens er zenuwachtig van worden, zou ik eerder kiezen voor een spuitje en eventueel lichtjes gas bijgeven tijdens de castratie zelf. Maar bij de 2 heren is dat in een paar minuutjes gedaan, Cleo zal wat langer onder verdoving moeten.

Sterkte voor de kleintjes, maar voor een kat is dit niet zo risicovol en ze hebben elkaar nog voor het zelfbeklag achteraf :)

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#709 Geplaatst 26 februari 2011 - 14:56

MartijnH zei:

:LOL: :LOL: :LOL:       En jij maar lachen met mijn gereïncarneerde muzikant! 'k Denk dat jij best meteen met een charme-offensief begint als Larske bij jou aankomt!
Geplaatste afbeelding

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#710 Geplaatst 26 februari 2011 - 15:04

Mij is altijd gezegd dat ragdolls gevoelig zijn aan verdoving en het daarom aangeraden is om te verdoven met gas.

MartijnH
MartijnH
  • 269 berichten

#711 Geplaatst 26 februari 2011 - 15:21

snoopy zei:

:LOL: :LOL: :LOL: En jij maar lachen met mijn gereïncarneerde muzikant! 'k Denk dat jij best meteen met een charme-offensief begint als Larske bij jou aankomt!

Ach ik maak er mijn geheime identiteit van :louche:

MartijnH
MartijnH
  • 269 berichten

#712 Geplaatst 26 februari 2011 - 15:22

Heidiken zei:

Mij is altijd gezegd dat ragdolls gevoelig zijn aan verdoving en het daarom aangeraden is om te verdoven met gas.

Weet niet hoe dat specifiek zit met de ragdoll... Zo ver zit ik nog niet in mijn studie :) . Ik zou er alleszins niet spontaan op komen dat de ene kattensoort gevoeliger is aan verdoving dan een andere... En een spuitje of een gasmasker hebben hetzelfde effect, dus verdoofd worden ze uiteindelijk toch in beide gevallen?
Edith, je mag altijd laten weten wat je DA erover heeft gezegd, leren we ook wat bij hier :)

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#713 Geplaatst 26 februari 2011 - 15:38

MartijnH zei:

Weet niet hoe dat specifiek zit met de ragdoll... Zo ver zit ik nog niet in mijn studie :) . Ik zou er alleszins niet spontaan op komen dat de ene kattensoort gevoeliger is aan verdoving dan een andere... En een spuitje of een gasmasker hebben hetzelfde effect, dus verdoofd worden ze uiteindelijk toch in beide gevallen?
Edith, je mag altijd laten weten wat je DA erover heeft gezegd, leren we ook wat bij hier :)

Ik had dat ook al gehoord van dat de ragdoll er gevoeliger aan zou zijn, al vraag ik mij soms af of die indruk niet eerder ontstaan is doordat er HCM in het ras voorkomt (al komt dat natuurlijk in alle rassen en in HTK voor). Mijn DA zei dat zij het altijd met spuitjes deed, ze doet namelijk de castraties voor de kittens in het asiel. Gas wou ze wel doen als ik dat graag wou, maar ik twijfel omdat zij het anders gewoon is en ik haar dan misschien liever laat doen wat ze gewoon is?

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#714 Geplaatst 26 februari 2011 - 15:40

MartijnH zei:

Van de dierenarts wel hoor, alleen niet van haar spuitjes ;)

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#715 Geplaatst 26 februari 2011 - 22:07

MissKitty zei:

Ik had dat ook al gehoord van dat de ragdoll er gevoeliger aan zou zijn, al vraag ik mij soms af of die indruk niet eerder ontstaan is doordat er HCM in het ras voorkomt (al komt dat natuurlijk in alle rassen en in HTK voor). Mijn DA zei dat zij het altijd met spuitjes deed, ze doet namelijk de castraties voor de kittens in het asiel. Gas wou ze wel doen als ik dat graag wou, maar ik twijfel omdat zij het anders gewoon is en ik haar dan misschien liever laat doen wat ze gewoon is?

De ragdoll is niet gevoeliger doordat het een maskerkat is ;) Ik heb alleen problemen ondervonden bij Magic, maar dat is omdat hij een nierkat is. Verder nooit bij een van mijn kittens of katten problemen gehad met de castratie/sterilisatie. Ze zijn op allerlei manieren verdoofd ;)

MartijnH
MartijnH
  • 269 berichten

#716 Geplaatst 27 februari 2011 - 17:55

Ja ik denk nu echt niet dat het voor de kittens veel verschil zal maken of ze nu met een spuitje of met een masker verdoofd worden... Maar als jij je beter op je gemak voelt met een gasmasker, zou ik dat gewoon vragen hoor.

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#717 Geplaatst 27 februari 2011 - 18:33

nog geen nieuwe foto's? ;) :x

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#718 Geplaatst 27 februari 2011 - 18:47

Cronic zei:

nog geen nieuwe foto's? ;) :x

We zitten alle drie op hete kolen... :kboe
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#719 Geplaatst 27 februari 2011 - 20:28

Ben het fototoestel net gaan halen, en heb eventjes een foto voor elk van jullie gemaakt maar nu moet het weer met flits dus dat valt tegen wat betreft de oogjes. Maar Chris neemt normaalgezien morgenvoormiddag verlof dus ik ga vragen dat hij er wat meer maakt morgen. En ik heb een vriend die zich met fotografie bezighoudt en die ga ik vragen om ook nog eens langs te komen voor ze naar hun nieuwe baasjes vertrekken, hopelijk lukt dat nog :)

Bijgevoegde thumbnails

• P1010014.JPG
  • P1010015.JPG
  • P1010016.JPG

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#720 Geplaatst 27 februari 2011 - 20:29

:heart: :heart: :heart:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo