Spring naar inhoud

- - - - -

Tot welke leeftijd kan poes zwanger worden?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#1 Geplaatst 22 oktober 2010 - 16:56

Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, maar kon er met de zoekmachine en google geen artikel/discussie over vinden.
Ik zie geregeld poezen van ouder dan 5 jaar te koop staan, wel of geen ras, die nog niet ''geholpen'' zijn. Tot welke leeftijd kan een poes een (gezond!) nestje op de wereld zetten...?
Wat is de maximale leeftijd voor een poes om een nestje te krijgen??
Ik denk dat het net als met mensen zal zijn, naarmate je ouder word, word de kans op een goede en gezonde bevalling minder maar het kan wel.
Je hoort steeds vaker dat mensen met een wat oudere leeftijd nog kinderen nemen...
..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#2 Geplaatst 22 oktober 2010 - 17:09

het vergelijken van mensen en dieren doe je niet ;)
ik zou met een htk katje niet fokken , er zijn genoeg kittens in de asiels
de leeftijd weet ik niet precies maar te jong of te oud is nooit goed

Bewerkt door clyde, 22 oktober 2010 - 17:18.
Reden van bewerken: lezen en antwoorden

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#3 Geplaatst 22 oktober 2010 - 17:13

Beste Clyde,

Verstandig van jou zou zijn om je eerst te laten informeren voordat jij een conclusie gaat trekken of dat ik zou willen fokken.
Mensen met dieren vergelijken doe ik ook niet, en dieren menselijke gevoelens toekennen al helemaal niet.
Mijn vraag nogmaals: Tot welke leeftijd kan een poes zwanger worden.
Aangezien ik genoeg poezen nog open te koop zie staan, vraag ik mij eigelijk af of dat wel zo gezond is.

Clyde: Een tip voor jou, kijk mijn profiel en andere berichten eens, misschien word jou het een en ander dan wel duidelijk. :twisted:

Bewerkt door PoezieMauMau, 22 oktober 2010 - 17:14.

..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#4 Geplaatst 22 oktober 2010 - 17:20

oke ... lezen en antwoorden , khad het daarna gelezen , ik ga niet bij elk bericht heel de geschiedenis lezen ...

... een poes niet laten helpen is nooit goed ... ras of htk : er kunnen altijd mensen zijn die willen profiteren , broodfokkers of gewoon mensen die eens ooit een nestje willen

de leeftijd weet ik dus niet ..

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 22 oktober 2010 - 18:38

Spinneke was acht jaar toen ik Filip uit haar heb moeten trekken ( ik was toen zwanger) omdat hij vast zat in het geboortekanaal en toen Tijger geboren werd was mijn zoon drie jaar en Spinneke dus elf.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 23 oktober 2010 - 11:48

Veel hangt af van het herstel van een poes na de bevalling.
Als je een poes hebt van 5 jaar die na haar nest heel snel recupereerd, kan ze gerust op 6 jaar terug een nestje krijgen.
Je het poezen die op 5-6 jaar beter steriel gemaakt worden omdat ze na de bevalling gewoon te lang moeten recupereren en er zijn poezen die het tot 8 jaar perfect aankunnen. Dat is dus erg afhankelijk van poes tot poes. Een maximumleeftijd er op zetten is dus niet mogelijk. Zo ken ik een fokster die een ongelukje had met een poes van 11 jaar ook die is probleemloos bevallen. Het was niet gepland, maar alles verliep toch vlekkeloos.

Maar voor een eerste nest mag je nooit wachten tot 4 jaar !
Het bekken is dan niet meer buigzaam en zet niet meer voldoende uit, dat kan behoorlijke complicaties geven bij de bevalling.

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#7 Geplaatst 23 oktober 2010 - 13:55

Tjoetjoe heeft deze zomer op 8 jarige leeftijd 5 gezonde kittens geworpen , ze is men beste moederpoes alles verloopt altijd volgens het boekje !!

Ze is zeer gelukkig als ze kittentjes heeft , dus ik zou zeggen hangt van de poes af , dat kan je als personeel heel gemakkelijk zelf inschatten !!!

Chriske en de poezels :miauw: