Spring naar inhoud

- - - - -

vraag om tips bij afzetten van stadstuintje

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 23 oktober 2010 - 13:07

Binnenkort (liefst zo snel mogelijk) ga ik mijn tuintje afzetten zodat Ollie en Lila ook buiten kunnen.
Ik wou eerst schrikdraad spannen maar dat gaat niet hier want ik zit ook met 2 lage muren(1m50).
Dus dacht ik om een groene afrastering te zetten die bovenaan schuin afloopt (gaat dat wel mooi zijn?lijkt het dan niet precies geen gevangenis?).
En dan heb ik nog een boom en riet aan de lage linkermuur

Zou ik dan op de andere muren schrikdraad zetten?

En als er andere poezen toch nog bij mij komen, gaan die dan nog wel uit de tuin weggeraken? (ik heb ook 2 honden: ik zie de gevechten al voor mij )

Ik kan zoals in een ander topic in het smalle stuk wel een net spannen maar is dat daar wel nodig?

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij nog helpen :)
Hier enkele foto's (net getrokken in de regen :p )

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door sisi, 24 oktober 2010 - 10:34.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 24 oktober 2010 - 10:35

:anyone:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 24 oktober 2010 - 10:58

Oei dat ziet er niet gemakkelijk uit

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 24 oktober 2010 - 13:20

in dat lange smalle stuk: ik weet niet of het nodig is om daar een net te doen. Tenzij mss een klein stukje bij dat raam (en de ladder mss weg zetten?) Voor de rest, ik denk dat een stuk naar binnen, niet mooi gaat zijn en je tuin ook veel kleiner gaat maken. Die dekstenen op het muurtje maken het ook niet zo makkelijk. Je kan namelijks niet makkelijk iets op je muur bevestigen omdat die deksteen daar altijd wat uitsteekt.

Kan je iets aan de zijkant van die deksteen zetten? zitten die daarvoor vast genoeg? Aan 1 kant heb je precies iets anders op het muurtje en steekt dat niet over.

Ik zou in jouw geval eerder denken aan palen in ringen. dat oogt al mooier dan een stuk kippengaas of draad naar binnen toe.

de vraag is: hoe dit bevestigen aan de muur en wat met de boom, klimop,... tegen wanneer wil je het klaar hebben? ik kan er eens mee over helpen nadenken als je wil.

Bewerkt door wea, 24 oktober 2010 - 13:21.

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#5 Geplaatst 24 oktober 2010 - 13:47

aan die lage muurtjes zou ik opletten voor schrikdraad hoor, mits er bij de buren misschien kinderen aan kunnen gaan (bij jou ook trouwens) ik zou de lage muurtjes verhogen met een soort kippengaas tot op gelijke hoogte van de hoge muur en dan een net spannen over de hele boel (net kost bij aveve echt maar een euro of 3 voor 6m op 10m) de struiken een beetje inkorten...
veel succes en laat ons zeker het eindresultaat zien eh :thumb:

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 oktober 2010 - 16:09

Ik zou in jouw geval eerder denken aan palen in ringen. dat oogt al mooier dan een stuk kippengaas of draad naar binnen toe.

de vraag is: hoe dit bevestigen aan de muur en wat met de boom, klimop,... tegen wanneer wil je het klaar hebben? ik kan er eens mee over helpen nadenken als je wil.

Wat bedoel je met palen in ringen?

Het zou leuk zijn als je meedenkt :)
Een vriend van mij wil het wel plaatsen, hij kwam vrijdag kijken en zag het wel zitten om aan die lage muren een groene afrastering te zetten die schuin loopt naar boven toe. Maar ik denk dat dit idd niet mooi zal zijn.

aan die lage muurtjes zou ik opletten voor schrikdraad hoor, mits er bij de buren misschien kinderen aan kunnen gaan (bij jou ook trouwens) ik zou de lage muurtjes verhogen met een soort kippengaas tot op gelijke hoogte van de hoge muur en dan een net spannen over de hele boel (net kost bij aveve echt maar een euro of 3 voor 6m op 10m) de struiken een beetje inkorten...
veel succes en laat ons zeker het eindresultaat zien eh :thumb:

Ja vandaar dat ik iets anders moet vinden voor die lage muurtjes
Ja ik dacht eventueel ook aan het bevestigen van 2 ogen in de muren en daar kippengaas tussen spannen
Maar is een net dan nog nodig?

Ik wou eerst alleen de gang afzetten voor de poezen maar dan kunnen de honden ook niet verder dus dat is ook geen optie :(
Ik zou er liefst zo snel mogelijk aan beginnen maar ik wil wel dat het toch mooi oogt ook

Bedankt om mee te denken want het is idd niet zo simpel :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 26 oktober 2010 - 21:03

Lijkt me ook niet zo evident :catscratchhead . Vooral de stukken waar de struiken en bomen tegen staan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 27 oktober 2010 - 14:39

Een vriend van mij zei om eventueel een sierhek of houten borderafsluiting op de muur te zetten
tips zijn nog altijd welkom :d
'k ga rond de boom de tip van een ander topic gebruiken

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 28 oktober 2010 - 20:47

Houten afsluiting gaan ze volgens mij zo over :catscratchhead , daar zetten ze hun nageltjes in en klimmen zo omhoog.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag