Spring naar inhoud

- - - - -

Witte slijmen op ogen

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#1 Geplaatst 25 oktober 2010 - 10:10

Nu is mijn kat (8 maanden) opgestaan met witte slijmen op zijn ogen. Hij krijgt ze ook niet zo goed open. Ik heb hier nog terra cortil zalf liggen van mijn zoontje van eind augustus (is dus geopend), zou die nog goed zijn?

Zal ik hem hier mee behandelen en kijken hoe het evolueert of moet ik naar de dierenarts? Voor de rest geen symptomen, hij eet goed, onlasting normaal en zoals gewoonlijk is hij heel rustig. Gisteren was hij voor een keer heel speels.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 25 oktober 2010 - 10:23

Kan je er eens een foto van plaatsen zodat we weten waarover het gaat? Is het het derde ooglid of is het iets anders?
Heeft je kat koorts?
Mocht het mijn kat zijn, ik stond direct bij de da :geluk:

Bewerkt door Joloka, 25 oktober 2010 - 10:23.

Geplaatste afbeelding

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#3 Geplaatst 25 oktober 2010 - 10:34

Vandaag zal het niet lukken naar de da te gaan, ik kan jammer genoeg geen tijd vrijmaken. Zijn oog zelf is nu redelijk vrij van slijm, maar de ooghoeken (vliesje) zien er wittig uit. Vreemd. Voor de rest slaapt hij. Als het morgen niet beter is, ga ik naarde da.

(Als ik mijn camera vind, post ik een foto, hij is namelijk al een aantal dagen spoorloos)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 25 oktober 2010 - 10:51

Is het zoiets?  Als het derde ooglid zichtbaar is, wil dat zeggen dat je poezel ziek is. Daarom niet ziek aan zijn ogen, maar het is een teken van  ziekte.

Bijgevoegde thumbnails

• EntropBritsekorth_WEB.jpg

Geplaatste afbeelding

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#5 Geplaatst 25 oktober 2010 - 10:59

Ja, dat is het... Maar dan nog met extra witte, kleverige slijmen. Goh, dan is hij ziek... Bedankt voor het opzoeken, 'k zal dan toch maar de dierenarts contacteren.

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#6 Geplaatst 25 oktober 2010 - 19:37

Ondertussen bij dierenarts geweest. 't Is inderdaad dat derde ooglid, waarschijnlijk tgv het niezen dat hij nogal doet, dus antibioticaspuit en nog een kuurtje erbovenop. Ondertussen is hij levendiger dan ook... Hij weegt intussen 3,8 kilo, had geen koorts en volgens haar was hij niet ernstig ziek. Aangezien hij altijd al zo'n luierik was, zal dat toch wel grootendeels zijn karakter zijn. Nu ja, morgen is hij hopelijk al beter.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 25 oktober 2010 - 19:42

Elena zei:

Ondertussen bij dierenarts geweest. 't Is inderdaad dat derde ooglid, waarschijnlijk tgv het niezen dat hij nogal doet, dus antibioticaspuit en nog een kuurtje erbovenop. Ondertussen is hij levendiger dan ook... Hij weegt intussen 3,8 kilo, had geen koorts en volgens haar was hij niet ernstig ziek. Aangezien hij altijd al zo'n luierik was, zal dat toch wel grootendeels zijn karakter zijn. Nu ja, morgen is hij hopelijk al beter.

:geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#8 Geplaatst 25 oktober 2010 - 19:46

Als de kat het derde ooglid laat zien is hij meestal ziek of ziek aan het worden. Goed dat je bij de da bent geweest.
Hier wordt geduimd voor een goed herstel.

Over die oogzalf... NIET gebruiken maar wegbrengen naar de apotheek want als de zalf drie weken open is dan is ze niet goed meer, er komen iedere keer dat ze open gaat micro-organismen bij waardoor de zalf niet steriel meer is en heel zware infecties kan veroorzaken. Zo snel mogelijk wegdoen van die zalf is dus het enige wat je kunt doen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 26 oktober 2010 - 20:12

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 27 oktober 2010 - 08:06

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 27 oktober 2010 - 08:24

Succes! :geluk:

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 oktober 2010 - 09:51

Veel succes met het verzorgen van je poes ! Alles komt wel terug goed.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 27 oktober 2010 - 12:12

:geluk: :geluk:

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#14 Geplaatst 27 oktober 2010 - 21:29

Goed dat je toch geweest bent naar de DA,beter voorkomen dan genezen ;) Veel beterschap voor de poezel!

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#15 Geplaatst 27 oktober 2010 - 21:34

't Gaat nu veel beter met hem, hij rent door het huis, speelt met balletjes, er zit weer veel meer leven in. Ik hoop alleen dat hij nu niet om de zoveel tijd een kuur antibiotica nodig heeft.