Spring naar inhoud

- - - - -

Rauwvoer voor kat met beginnende nierfalen en gevoelige maag

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 25 oktober 2010 - 18:31

Daisy (12) is de laatste tijd (sinds het kitten er is) bijna aan 1 stuk ziek geweest. Ze heeft 2 weken volledig op kvv gestaan en toen begon het braken en luchtweg infectie en volgens DA ook beginnende nierfale (is wat mij betreft nog niet zeker). Nu is ze van haar antibiotica kuur af en eet weer goed. Ben sinds deze week weer rauw aan t proberen dus eerst weer even opbouwen met wat blikvoer.

Nu vandaag trof ik weer 4 kleine slijm braakseltjes aan (shit op mijn stoffen bank nog wel!). Ze moest vandaag ook weer op controle en de DA zei dat rauw voer niet makkelijk verteerbaar is en dat dat het braken kan veroorzaken. Ze wilde voorstellen om haar op een lichtverteerbaar dieetvoer te zetten. Zucht ze blijven maar proberen!

Ik weet het eerlijk gezegd niet meer.... wat is nu het beste voor mijn kat? Rauw of idd een lichtverteerbaar dieetvoer? Heb ook net een grote bestelling gedaan bij Lupa (diverse merken kvv's).

groetjes
Simone

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 oktober 2010 - 20:39

Ik zou zeggen dat rauw het beste is, maar het is wel mogelijk dat jou poes het moeilijk verdraagt in het begin omdat ze dit voer niet gewoon is.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 27 oktober 2010 - 08:11

Tja dat vind ik aan de ene kant een beetje moeilijk te bevatten omdat ze de eerste 2 weken het zo super goed deed op rauw voer. Nu alweer een week trouwens. Het is bij die ene dag gebleven dat ze over heeft gegeven, toevallig het kleintje ook die dag. Nu gaat het dus alweer een aantal dagen goed en ze eten niet maar vreten en blijven vragen naar meer. Ze vinden het dus echt heel erg lekker gelukkig.
Ik hou gewoon vol

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 27 oktober 2010 - 10:57

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 28 oktober 2010 - 12:43

Wat dat braken betreft...
Hier waren mijn poezels gewend de hele dag korrels tot hun beschikking te hebben.
Toen ik met kvv begon kregen ze alleen nog 's ochtends en 's avonds.
Arwen werd denk ik bang dat het vlees ineens op zou zijn, dus ze schrokte alles veels te snel
naar binnen.
Ze heeft hierdoor in het begin veel gebraakt, ons veelvraatje.
Uiteindelijk heeft ze geleerd dat het vlees toch wel weer komt, en nu eet ze rustig :)

Misschien dat dit bij jou poezel ook mee speelt?
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*