Spring naar inhoud

- - - - -

Welke antibiotica bij niesziekte werkt het best?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Zino
Zino
  • 276 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 25 oktober 2010 - 18:46

Zoals de titel het al zegt:

"welke antibiotica werkt het best bij nieziekte" of kan je beter bij dierenarts antib. spuit laten zetten (dat 14dagen werkt)?

voor ogen gebruikt ik: Opticorn en Virgan momenteel.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 25 oktober 2010 - 18:59

Voor de ogen gloveticol, als het echt erg is zijn er andere zalfjes.
Antibiotica: Tot 12 weken gebruiken we hier zitromax (humaan) siroop, vanaf ongeveer 12 weken Ronaxan 20 (in heel erge gevallen de 100, een halfje dan).

Zino
Zino
  • 276 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 25 oktober 2010 - 19:18

Arifiene,

Slaat die Zitromax goed aan bij de kittens?
Vroeger bestond er Vibravet/Vibramicyne maar dit is helaas niet meer in de handel blijkbaar en Synulox slaat hier totaal niet aan bij hen!  

2 kittens niezen, oogjes ontstoken, loopneusje en bij eentje hoor je het zo "roggelen" op de luchtwegen. (ik geef ze nu dus synulox maar zonder resultaat)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 25 oktober 2010 - 19:27

Je kan beter tot bij de da gaan, voor een gepaste behandeling. Het is niet veilig zo maar ab te geven.

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#5 Geplaatst 26 oktober 2010 - 00:46

hier gebruiken we momenteel terramycin oogzalf en zitromax siroop

Guest_Tibe_*
Guest_Tibe_*

#6 Geplaatst 26 oktober 2010 - 00:58

Een van mijn opvangertjes heeft niesziekte en ik aerosol hem tweemaal per dag 20 minuutjes en dan laat ik hem nog tien minuten in de dampen zitten.  Ik heb een doorzichtige plastieken bak met deksel gekocht.  Er een gaatje in gemaakt voor de aerosol en dat werkt heel goed.  Ik verdamp er Lysomucil met een zoutoplossing in.  Ook tweemaal per dag Zitromax.  Op een week tijd was hij al een stuk opgeknapt.  Oogjes niet meer vies en de ademhaling ook een stuk beter.  Veel beterschap toegewenst.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 26 oktober 2010 - 09:30

Zino zei:

Arifiene,

Vroeger bestond er Vibravet/Vibramicyne maar dit is helaas niet meer in de handel blijkbaar en Synulox slaat hier totaal niet aan bij hen!

2 kittens niezen, oogjes ontstoken, loopneusje en bij eentje hoor je het zo "roggelen" op de luchtwegen. (ik geef ze nu dus synulox maar zonder resultaat)
Ja Zitromax slaat goed mits goede dosering. Wij gaven vroeger ook vibravet/mycine, dat was nog iéts beter.
Maar Zitromax vind ik beter dan Synulox in ieder geval.

Wel best rechtsreeks in de mond geven met een pipetje, want in eten gemengd eten ze het zelden op, het is humaan en érg zoet.

Tibe zei:

Een van mijn opvangertjes heeft niesziekte en ik aerosol hem tweemaal per dag 20 minuutjes en dan laat ik hem nog tien minuten in de dampen zitten. Ik heb een doorzichtige plastieken bak met deksel gekocht. Er een gaatje in gemaakt voor de aerosol en dat werkt heel goed. Ik verdamp er Lysomucil met een zoutoplossing in. Ook tweemaal per dag Zitromax. Op een week tijd was hij al een stuk opgeknapt. Oogjes niet meer vies en de ademhaling ook een stuk beter. Veel beterschap toegewenst.
Lysomucil is inderdaad goed voor zware virale infecties, maar bij gewone niesziekte geven wij dat eigenlijk niet.

Guest_Paulientje_*
Guest_Paulientje_*

#8 Geplaatst 26 oktober 2010 - 14:40

Zino zei:

Arifiene,

Mijn DA geeft ook Zitromax (zowel voor de kittens als de volwassenen) en dit heeft inderdaad effect. Druppels Synulox heb ik ook maar meestal werkt dit enkel bij kittens (bij ons in ieder geval).

Ik ben content van Zitromax.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 26 oktober 2010 - 20:06

Angel krijgt hier bij een opstoot van haar niesziekte altijd Ronaxan tabletten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag