Spring naar inhoud

- - - - -

Het ziet niet mee

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 27 oktober 2010 - 15:53

Hoi Allemaal,

Van de week heb ik al een post geplaatst bij de regenboogbrug. 1 van mn katjes is doodgereden, waar ik enorm veel verdriet van heb. Nu heb ik haar zusje nog en die mist haar natuurlijk ontzettend. Onder begeleiding gaat ze af en toe met me naar buiten. Vanmorgen is ze bijna 3 uur buiten geweest....ben er toen niet de hele tijd bij geweest, omdat ik straks ook niet continu op haar kan letten.

Nou heeft ze dus net een hele tijd geslapen, na anderhalf uur gemiauwt te hebben. Ik zie haar net lopen en ze loopt dus mank. Ik had buiten wel gekrijs gehoort en ben toen meteen gaan kijken...mn katje kwam meteen naar binnen gerend en heb haar toen binnen gehouden. Ik vermoedde dat ze had gevochten met een andere kat, maar voor hetzelfde geld is ze uit de boom gevallen (klimt ze steeds in en loopt op de dunne takjes).

Ze loopt nog wel op haar pootje en ik mag er ook aanzitten...ze miauwt niet ofzo. Maar haar rechterpootje probeert ze wel een beetje te vermijden, zakt er ook een beetje doorheen. Wat is verstandig, even afwachten hoe het morgen gaat of tog naar de dierenarts ermee?? Ik zie verder trouwens nix bijzonders aan haar pootje, dus geen bijtwond ofzow.

Pff waarom is er altijd iets aan de hand met mn katten :(
ps. Ze ligt nu weer te slapen!!

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#2 Geplaatst 27 oktober 2010 - 16:29

Als ze er echt doorheen zakt zou ik niet afwachten en naar de DA gaan ermee.
Is er geen mogelijkheid je katje permanent binnen te houden. Of evt. in een ren of afgesloten tuin. Kan me inbeelden dat je niet wil dat het 2de ook wordt overreden.
Katten kunnen zich prima binnen vermaken als ze genoeg afleiding krijgen (speeltjes, krabpaal, ...)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 27 oktober 2010 - 17:12

Lisje zei:

Als ze er echt doorheen zakt zou ik niet afwachten en naar de DA gaan ermee.
Is er geen mogelijkheid je katje permanent binnen te houden. Of evt. in een ren of afgesloten tuin. Kan me inbeelden dat je niet wil dat het 2de ook wordt overreden.
Katten kunnen zich prima binnen vermaken als ze genoeg afleiding krijgen (speeltjes, krabpaal, ...)

Nou ze zakt er niet heel erg doorheen en ze gebruikt het pootje ook nog gewoon. Ik denk dat ik het ff aankijk tot morgen, ze ligt nu veel te slapen..dus misschien dat wat rust wonderen doet. Binnenhouden is echt geen optie vrees ik, dan loopt ze continu te miauwen..en een ren of afgesloten tuin kan helaas niet. Maar ik wil inderdaad niet dat mn andere kat ook overreden wordt, dus laat haar straks sowieso al minder naar buiten. En ik wil ook een nieuw katje erbij en hopelijk wil ze dan ook niet zo snel naar buiten.
Ik heb hier heel veel speeltjes en een grote krabpaal enzo, maar dat vind ze niet zo heel interessant meer...alleen als ik propjes papier gooi of een zo;n hengel heb dan wil ze er nog wel mee spelen.
Maja nu ze mank loopt, mag ze sowieso niet naar buiten...en volgens mij gaat het ook de rest van de week regenen, dus dan wil ze tog niet naar buiten toe.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 28 oktober 2010 - 20:22

Meestal geneest een pootje wel weer vanzelf hoor, zeker als je er nog mag aankomen en ze het een beetje gebruikt. Poezen ontlasten het zelf wel als het echt pijn doet. Een DA kan er vaak ook niets aan doen. Hou het goed in het oog, en als ze vrijdag nog mankt kan je nog altijd bij je DA langs gaan. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 28 oktober 2010 - 20:28

PeggyJ zei:

Meestal geneest een pootje wel weer vanzelf hoor, zeker als je er nog mag aankomen en ze het een beetje gebruikt. Poezen ontlasten het zelf wel als het echt pijn doet. Een DA kan er vaak ook niets aan doen. Hou het goed in het oog, en als ze vrijdag nog mankt kan je nog altijd bij je DA langs gaan. :geluk: :geluk:

Ja precies, dat dacht ik ook. En gisteravond na een paar uurtjes geslapen te hebben liep ze eigenlijk al weer als vanouds en dat is vandaag nog steeds zo. Dus denk dat ze gewoon een spiertje verrekt had.

Guest_Lilian_*
Guest_Lilian_*

#6 Geplaatst 28 oktober 2010 - 20:29

Sterkte en ik hoop dat het goed komt.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 28 oktober 2010 - 20:34

chanatas zei:

Ja precies, dat dacht ik ook. En gisteravond na een paar uurtjes geslapen te hebben liep ze eigenlijk al weer als vanouds en dat is vandaag nog steeds zo. Dus denk dat ze gewoon een spiertje verrekt had.

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 29 oktober 2010 - 11:58

:thumb: :thumb:

Guest_sita_*
Guest_sita_*

#9 Geplaatst 29 oktober 2010 - 12:30

Sterkte en duimen maar ! :duim:

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 29 oktober 2010 - 13:15

Dank je wel.
Met Balou gaat het weer prima (naja behalve dan dat ze veel miauwt omdat ze naar buiten wil en/of haar zusje mist).
Maar ze is vanochtend 4 uur buiten geweest. Heb haar niet te hele tijd in de gaten gehouden, maar als ik haar een half uur niet gezien had ben ik haar wel weer ff gaan roepen. Ze kwam steeds rennde terug (behalve als ze een vogeltje in het vizier had :d ).
Ik ga eind van de middag een nieuw katje halen. Ben benieuwd of Balou het leuk vind!! Zal wel gegrom en geblaas in het begin worden :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 29 oktober 2010 - 18:34

:geluk: :geluk: :geluk: :thumb:
Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#12 Geplaatst 29 oktober 2010 - 18:42

zie je echt geen mogelijkheid je poesje binnen te houden ?
Wij hebben onze katten op een bepaald moment (door buurtomstandigheden)ook moeten binnenhouden. De eerste dagen was dat wat moeilijk, maar uiteindelijk zijn het hier echte salonkatten geworden. Die vragen zelfs niet meer om naar buiten te gaan. (Pluche heeft zelfs een voorgeschiedenis van 7j jagen en buiten lopen, en nu veel rustiger geworden)
In het voorjaar gaan we hier een grote loopren plaatsen om ze af en toe eens te verluchten. Maar vrij rondlopen ? Nee dank je ... hebben te veel meegemaakt : vergif, stroppen, schieten, opsluiten, ...
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 30 oktober 2010 - 09:41

:geluk: