Spring naar inhoud

- - - - -

In huis plassen als begroeting?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_patjuss_*
Guest_patjuss_*

#1 Geplaatst 28 oktober 2010 - 11:02

Hallo,

Sinds enkele maanden hebben we twee zusjes geadopteerd. Tot hier toe verliep alles vlot. Het zijn twee totaal verschillende zussen. De ene is een rustige aanhankelijke poes de andere is een wildebras, haalt allerlei kattenkwaad uit...
Ze is haar naam 'Tarzan' (ja, niet echt een poezennaam, ik weet het) echt waardig.
Nu heeft ze een nieuwe 'activiteit' gevonden sedert enkele dagen. Als we 's morgens beneden komen en aan het ontbijt willen beginnen gaat ze ostentatief beginnen plassen in de keuken, bij voorkeur op het aanrecht of in de wasbakken. Gelukkig ben ik er telkens op tijd bij geweest om ze (tenminste) op de grond te zetten. Maar hoe komt dat nu dat ze dat steeds 's morgens doet. Anders doet ze dat niet. Dat is precies zo van; "Goeiemorgen, hier ben ik." Kan het feit dat ze twee weken geleden zijn gesteriliseerd er iets mee te maken hebben?
Alvast bedankt.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 28 oktober 2010 - 11:20

Een kat plast niet om te begroeten. Als ze buiten de bak plassen terwijl ze dat eerder wel altijd deden, dan is daar altijd een reden voor. Het is verstandig om even naar de da te gaan om iets medisch uit te sluiten. Als het niets medisch is, dan is het een gedragsprobleem. Dat kan vele oorzaken hebben. Je kunt dan contact opnemen met een kattengedragstherapeut (deskundige is denk ik een beter woord dan therapeut) om de oorzaak te achterhalen en het gedrag te corrigeren.

Maar dus eerst even naar de da! Aangezien ze twee weken terug geholpen is kan dat er zeker mee te maken hebben.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 28 oktober 2010 - 11:31

Hebben ze een aparte kattenbak?  Als gesteriliseerd?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 28 oktober 2010 - 14:54

een kat die ostentatief wildplast terwijl je kijkt, die wil je eigenlijk iets zeggen: namelijk dat er een probleem is.

Dus eerst naar de DA om uit te sluiten dat het medisch is. mss voelt ze zich niet goed, heeft ze wat pijn of zo?
is het niet medisch, dan eens kijken wat er kan zijn: voldoende kattenbakken, staan ze op de juiste plaats, (best op verschillende plaatsen waar ze rustig zitten en toch een goed uitzicht hebben over hun omgeving). staat er een wasmachine bij de kattenbak of zo waar de kat schrik van heeft (geluid?)

als het probleem niet bij de kattenbakken zit, dan zit het nog ergens anders. maar ga eerst eens naar de DA, bekijk de kattenbakken en zie of dit al helpt

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 28 oktober 2010 - 20:33

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag