Spring naar inhoud

- - - - -

tranende oogjes britse korthaar

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
irisv
irisv
  • 12 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 29 oktober 2010 - 10:11

Onze britse kater van 5 maanden heeft last van tranende oogjes, dit sinds geruime tijd, elke dag kuis ik de oogjes op aanraden van de DA, maar er komt geen betering in; De DA zei dat het te maken heeft met de onderste oogrand die wat teveel naar binnen draait en ze zei dat het misschien vanzelf over kon gaan bij het opgroeien. Hebben jullie daar ervaring mee?

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 29 oktober 2010 - 10:24

Anaïs heeft ook tranende oogjes
Kan bij mijn weten zijn door ofwel niesziekte, ofwel een plat snuitje zoals bij perzen. Dit laatste heeft Anaïs. Haar neus en oogjes staan bijna op 1 lijn, waardoor de traankanaaltjes niet mooi afvloeien. Zitten kronkeltjes in. En dan kan dat wat verstoppen.
Ik doe er oogdruppeltjes in, en kuis het ook regelmatig af. Het heeft ook wat te maken met het voer heb ik al gemerkt. Als ze meer natvoer krijgt, krijgt ze het harder (raar maar waar...)

irisv
irisv
  • 12 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 29 oktober 2010 - 11:20

Tja, bij onze lieveling zou het ook aan de stand van de neus - ogen zijn, hij heeft nl. ook een vrij platte snoet.
jij spreekt van oogdruppeltjes, welke zijn dat dan en helpt het ook een beetje?
Heb je ondervinding met verschillende merken natvoer?

groetjes

iris

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 29 oktober 2010 - 11:24

irisv zei:

Tja, bij onze lieveling zou het ook aan de stand van de neus - ogen zijn, hij heeft nl. ook een vrij platte snoet.
jij spreekt van oogdruppeltjes, welke zijn dat dan en helpt het ook een beetje?
Heb je ondervinding met verschillende merken natvoer?

groetjes

iris

Zijn optilan oogdruppeltjes, gewoon bij de apotheek te kopen.
Goh, gewoon algemeen, als ze meer natvoer krijgt, heeft ze er meer last van... Dus geef ik nu ipv natvoer, Carnibest en rauw, ze heeft veel minder last! :thumb:

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#5 Geplaatst 29 oktober 2010 - 11:27

Hier van het zelfde met mijn brit meisje van 5 maanden , dagelijks reinigen met boorwater, of afgekoelde kamillethee... (doet wonderen die thee)