Spring naar inhoud

- - - - -

welk tuigje?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
irisv
irisv
  • 12 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 29 oktober 2010 - 17:28

sinds ons britje bij ons is heb ik besloten om hem niet buiten vrij te laten rondlopen, zeker nadat onze vorig kater is doodgereden voor de deur. In de winter zal het geen probleem zijn, maar eens zomer en als de kinderen dan veel buiten spelen zal het opletten worden dat hij niet naar buiten glipt. Daarom zou ik hem toch naar buiten durven laten gaan, al is het dan wel aan een tuigje. Hebben jullie suggesties welke tuigjes de beste zijn?

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 29 oktober 2010 - 17:50

Ik heb een tuigje gekocht bij Tom en Co dat eigenlijk dienst doet voor kleine hondjes, want voor onze maine coon waren de andere dingen té klein.
Het tuigje gaat over het hoofd en de poten door een zijstukje.  Het sluitstukje gaat onder de buik en over de rug en klikt daar dicht.  Voor onze kat werkt dit perfect en na één keer wist hij precies al wat te doen, want de tweede keer ging hij mooi zitten.  We zijn er wel meteen mee begonnen toen hij 14 weken was. :d

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 29 oktober 2010 - 22:45

Ook hier een tuigje bestaande uit nek en onder de poten riempjes, vroeg mee begonnen  vinden het heel fijn:
let wel: altijd erbij blijven, ze zitten soms vast aan poten van stoelen, struiken, fiets, speelgoed. daar kunnen toch gevaarlijk situaties ontstaan!
Wij nemen in het voorjaar een kattenren.
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 30 oktober 2010 - 13:16

Ik heb er eentje dat om de nek en om de buik gaat, en dan samenkomt op de rug.
Met een kliksysteem.
Ik ben er erg tevreden van.