Spring naar inhoud

- - - - -

Wat eet je kat elke week?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 30 oktober 2010 - 00:45

Ik zit te tobben met voedsel en ik word er gek van al die merken! Wat is nou goed? Wat is nou slecht? Verschilt per kat.
Ik wil graag weten wat JOU kat voor voedsel binnen krijgt.

Bijvoorbeeld:

Maandag: 09:00-12:00 24/7 brokjes Hill's Nature's Best kip
              18:00-21:00 50g versheidszakje van Felix Rund

Dinsdag:  09:00-12:00 24/7 brokjes Hill's Vet Essentiels Tonijn
             18:00-21:00  50g versheidszakje van Felix Zalm

Woensdag: 09:00-12:00 24/7 brokjes Hill's Vet Essentiels Tonijn
               18:00-12:00 75g rauwe kip

Donderdag: 09:00-12:00 24/7 Hill's Nature's best kip
               18:00-12:00 50g versheidszakje van Felix Rund

Vrijdag: 09:00-12:00 24/7 brokjes Hill's Nature's Best kip
              18:00-21:00 50g versheidszakje van Felix Rund

Zaterdag:  09:00-12:00 24/7 brokjes Hill's Vet Essentiels Tonijn
             18:00-21:00  50g versheidszakje van Felix Tonijn

Zondag: 09:00-12:00 24/7 brokjes Hill's Vet Essentiels Tonijn
             18:00-21:00  75g rauwe rundvlees

Altijd om 00:00 ga ik naar bed en kijk ik naar haar etensbakje dat er voldoende brokjes staan. Als ik het vergeet, word ik met zachte kussentjes op m'n hoofd getikt midden in de nacht! -_-

Tussendoortjes: 4-6 snoepjes met kaas smaak van Whiskas

Mijn kat is 4 maanden. Is gezond. Erg actief. Lief en sociaal!

Ik weet niet of ik het goed doet met eten, ik twijfel aan mezelf. Ik weet nog goed dat ze 1 kilo woog toen ze 9 weken was en de dierenarts zei dat ze overgewicht was. Vandaar dat ik voorzichtig ben met eten geven... maar wat vinden jullie het? Meer geven of is dit voldoende?
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 30 oktober 2010 - 02:28

Mijn poezels krijgen:

Drie maal per dag rauw voer.. dus tinlo,cb,haaksbarf,kip,hart.
Sinds kort ook smuldier , maar dat lusten er twee ervan niet..

En s'avonds als ik naar bed gaat , doe ik wat brokjes in hun bakje voor de nacht nog..

Maar als je katje het goed doet en er gezond en goed uitziet is het toch goed..

Voor ik over op rauw ging..

Kregen ze s'morgen allemaal 50 gram blikvoer van de aldi en de rest van de dag stonden er brokjes, en dan drie keer in de week kookte ik hart of vis of gaf rauwe kip, datkregen ze dan extra in de middag nog..

Bewerkt door brithany, 30 oktober 2010 - 02:32.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 30 oktober 2010 - 08:26

Hier staat 24/7 brokjes van Royal Canin Young Male. Niet het allerbeste, maar ook niet het slechtste.
Sanabelle verdraagt Sloeber niet (hij was/is een beetje te dik en kreeg hiervan last van zijn vacht). Dit laatste is nu terug opgelost sinds ik veranderd ben van korrel. Hier is het ook lang zoeken geweest naar korrel waar ze het allevier goed op deden en alle vier lusten! Voorlopig deze dus.

Qua natte voeding/vers.

's Morgens: als ik opsta : +/- 25 gr Porta 21 gemengd met korrel
's Avonds: +/- 18u: +/- 25 gr porta 21 gemengd met een beetje vers vlees voor degene die niet vers willen eten (Sloeber en Xanti).
Kiara en Tijger krijgen vers vlees (afh van wat het is krijgt ook Kiara porta 21 gemengd met vers). Kippenvleugels, kippenfilet, kalkoen, kwartel (al moesten ze dit niet hebben), ... Nu ligt er konijn te ontdooien. Ben benieuwd!
Het vers weeg ik nog niet af. Ben hierin nog een zeer groot leekje :lachen: .

Tussendoor eigenlijk vrij weinig snoepjes. Ze lusten heel graag die stickjes van den Aldi (gemakkelijk om hun ontwormingspilletje mee te geven :x ).
Tijger en Sloeber krijgen af en toe melk van Whiskas, puur als tractatie (de 2 andere kijken er niet naar om).

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 30 oktober 2010 - 09:52

twee keer per dag rauw. Carnibest vooral. Maar ik wil uitbreiden met 'gewoon' lekker vlees. Ze krijgen ook kippevleugels, kipfilet, kuikens, muizen, kwartel (al eten ze dat nog niet echt goed) en we willen uitbreiden met parelhoen, konijn en wat we verder nog kunnen verzinnen en aan idee van anderen krijgen. Maar het gaat niet zo heel snel hier, omdat a) de vriezer steeds vol zit met cb. Daar moeten we toch wat op verzinnen
en b) nog niet iedereen prooi eet.
Maar we komen er wel. :)

kittens hebben trouwens voor hun castratie amper last van overgewicht. Ze moeten nog kunnen groeien. Zolang ze zich niet volpropt en blijft dooreten mag ze gewoon eten wat ze wil. Als ze persee wil dooreten tot alles op is en niet stopt met eten (dus als er nooit wat blijft liggen zeg maar) dan kun je haar niet onbeperkt geven. Anders wel ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 30 oktober 2010 - 10:52

Peluche krijgt 24/7 sanabelle urinary
Biebel krijgt 24/7 sanabelle light
Ze krijgen 3 keer natvoer in de week, s avonds:
1 keer almo nature (kip of zalm), 1 keer cosma thai met kip en garnaal en 1 keer een zakje RC urinary.

Biebel krijgt nu en dan eens een whiskas temptation snoepje met kip of zalm, Peluche verkiest gevriesdroogde garnaaltjes.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 30 oktober 2010 - 11:10

Mijn (volwassen) katten voer ik twee keer per dag op wisselende tijden. Ze krijgen hier alleen maar rauw voer, ik stel het zelf samen en daarnaast krijgen ze ook prooitjes. (muizen, kuikens en kwartels et cetera)
Ik heb geen vast menu meer, maar ik zorg er wel voor dat ze alles in de juiste verhoudingen binnen krijgen, volwassen prooitjes zijn sowieso het meest compleet natuurlijk.

Wat ik zo allemaal voer staat o.a in dit topic:

Ester's katten NRV-topic. *schokkend*
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 30 oktober 2010 - 14:03

Ollie en Lila zijn ook 4 maanden en zij krijgen:
'S morgens elk 25gr natvoer van real nature
'S avonds elk 25gr natvoer van real nature
Doorlopend staat er een bakje gevuld met korrels van RC 36
Als ze gecastreerd zijn wil ik overschakelen naar RC voor gecastreerde katers
Soms krijgen ze verse vis of gestoomde kip

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 30 oktober 2010 - 14:16

Mijn katten krijgen 24/7 droge brokken (Royal Canin Sensitive) omdat Amon soms last had van lopende stoelgang.
Om de dag meng ik 's ochtends een portie natvoer onder hun korrels. Dit kunnen zakjes zijn van Felix of blikjes van Almo Nature. Ik wissel af zodat ze versch. merken gewoon worden en meer leren eten. Het natvoer beschouw ik eerder als "lekkernij" dan als volwaardige maaltijd. Ik geef het eerder zodat ze afwisselende smaken hebben bovenop de korrels.
Snoepjes geef ik zelden, ze zijn er ook niet zo gek op hier.
En zo ongeveer 1 x in de maand krijgen ze verse tonijn of gekookte kip. :)

Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 30 oktober 2010 - 14:25

Gini en Rocky zijn 7 maanden en zij krijgen:
'S morgens elk 25gr natvoer van real nature of Select Gold
'S avonds elk 25gr natvoer van real nature of Select Gold
Doorlopend staat er een bakje gevuld met korrels van voornamelijk Orijen, gemixt met zes verschillende kattenvoeders die we gratis of heel goedkoop hebben gekregen zoals Whiskas, RC, Hills, Prins, IAms. Naarmate de tijd vordert, zal het steeds meer Orijen worden :) Als snack krijgen ze tussendoor dentabits van whiskas.

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#10 Geplaatst 30 oktober 2010 - 15:05

Ginger is 8 maanden en krijgt :
24/24 : brokken RC voor Siamezen, gemengd met Whiskas
rond 17.30 : natvoer almo nature 75g.

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 30 oktober 2010 - 17:07

Bij mij eten ze al 4 weken enkel rauwe voeding ongeveer 3 a 4 keer per dag. nu nog voornamelijk kvv van tinlo en ik ben andere merken aan het proberen zoals haaksbarf, carnivoer, bibi en kiezenbrink.

Daisy (12 jaar, 2,3 kg (ze moet nog een beetje aankomen)) eet ongeveer 100 tot 120 gram per dag
Yentl (19 weken, 1,7 kg) eet ongeveer 120 gram per dag

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#12 Geplaatst 31 oktober 2010 - 10:29

Mijn kat (volwassen, gesteriliseerd), krijgt zo'n 3-4 keer per dag rauw, vooral Haaksbarf, soms ook zelf samengesteld. In totaal zo'n 100gr per dag (dat schijnt aan de lage kant te zijn, maar ze is ook gesteriliseerd en alleen...). Ze weegt 3kg en is goed op gewicht.

In principe voer ik haar wat ze opkrijgt, maar sommige dingen vindt ze zo lekker (konijn) dat ze van geen ophouden zou weten. Daar beperk ik haar dan wel in ;)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 31 oktober 2010 - 11:20

Ik koop Sanabelle Grande en Animonda Grandis als droogvoer en dit staat 24u/24u ter beschikking. Daarnaast koopt ik blikjes Almo Nature van 75 gram en ze krijgen 1 potje per dag verdeeld over twee. Ik probeer elke dag een andere soort te geven. 's Morgens krijgen ze elk +/- 20 gram en 's avonds ook +/- 20 gram. Ik koop ook snoepjes. Welke snoepjes is echt verschillend. Ik geef niet elke dag snoepjes. Soms krijgen ze er geen en soms krijgen ze er dan eens drie. Hangt af van de dag en de gelegenheid. Eten van tafel krijgen ze zelden. Het gebeurt wel eens dat ze een stukje rauwe kip krijgen, rauwe vis, tonijn, scampi, garnaal,...
Geplaatste afbeelding