Spring naar inhoud

- - - - -
Ragdoll

gewicht.

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 05 november 2010 - 11:15

Sarah en Erik zei:

Niks aan de hand met het gewicht van jou poezies ;)
Mijn da zegt ook telkens weer dat Elmo teveel weegt en dat hij zeker niet meer mag gaan wegen :trance: Ik luister daar gewoon niet naar, Elmo is nu bijna 10 maand oud en weegt 4,5kg, dus het perfecte gewicht voor een ragdoll :) Ik vraag me af wat ze gaat doen als ze binnen een paar jaar ineens een ragdolltijger van een kilo of 8 voor haar krijgt :ha
Zeggen dat ze te dik is en een vetkwabbeke onder de buik heeft!

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#17 Geplaatst 05 november 2010 - 12:17

Ik heb al met meerdere dierenarts in de clinch gelegen over het gewicht van mijn jongens. Ze zouden te vet zijn, veel te zwaar. Maar ze hebben alleen buikvet, wat volgens mij vrij normaal is bij een gecastreerde ragdollkater. Ze krijgen niet veel voer, niet veel lekkers en spelen zich bij tijd en wijle suf, dus ik trek me er dan gewoon maar niet al teveel van aan. Zolang ik het borstbeentje, de ribbetjes en de ruggewervels nog goed kan voelen, vind ik mijn jongens niet te vet.

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 06 november 2010 - 16:03

Mijn gecastreerde jongens zijn 2 jaar en 2 maanden oud. Toulouse weegt 6 kg en Matisse 5,5 kg. Gemiddelde gewichten dus, net zoals die van jouw katers. Jij hoeft je absoluut geen zoren te maken.
Míjn dierenarts heeft trouwens altijd gezegd dat Toulouse en Matisse het uitstekend doen en mooi op gewicht zitten, maar zij heeft zelf dan ook een Ragdoll :d

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 06 november 2010 - 16:07

Mijn da heeft enkel ervaring met onze Ragdolls en zegt ook dat ze heel mooi op gewicht zitten. Hij zei zelfs niet van Fearke dat die te dik is, hij ziet ook wel hoe groot en struis hij is, dan hoort zo'n gewicht er gewoon bij :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#20 Geplaatst 18 november 2010 - 13:29

Chico is 3 jaar en 5.9 kg en geen gram te zwaar. ook niet bij de da. Jou mannetjes zijn echt niet te zwaar.
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#21 Geplaatst 18 november 2010 - 20:48

Ligt aan de kat en de bouw van de kat in kwestie :) Mijn ervaring is echter wel dat dierenartsen nogal snel zeggen te zwaar en te dik. Zo vind mijn dierenarts mijn dame sweety super, maar ik vind het maar een scharminkel :d

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 17 december 2010 - 18:26

Féline is 5 maand en weegt 2.9 kg , volgens de curve zit ze dus goed :)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 17 december 2010 - 18:35

Amon is een gecastreerde ragdoll van bijna 2 jaar oud. Hij weegt 7kg250 en de DA is telkens weer onder de indruk van zijn prachtige en grote verschijning :d en ja, hij is zwaar en groot, maar niet dik. Dat zegt de DA zelf, hij heeft geen overgewicht. Geen zorgen maken dus! Dat gewicht is normaal :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#24 Geplaatst 17 december 2010 - 19:02

*Joke* zei:

Ik heb al met meerdere dierenarts in de clinch gelegen over het gewicht van mijn jongens. Ze zouden te vet zijn, veel te zwaar. Maar ze hebben alleen buikvet, wat volgens mij vrij normaal is bij een gecastreerde ragdollkater. Ze krijgen niet veel voer, niet veel lekkers en spelen zich bij tijd en wijle suf, dus ik trek me er dan gewoon maar niet al teveel van aan. Zolang ik het borstbeentje, de ribbetjes en de ruggewervels nog goed kan voelen, vind ik mijn jongens niet te vet.

Bij DA's zijn raskatten volgens hun bijna altijd te zwaar ik denk dat ze voort gaan op een gemiddeld gewicht van een htk poes of kater, enkel als ze zelf een raskat hebben zijn ze blijkbaar meer op de hoogte van het gewicht.

De Witte poes
De Witte poes
  • 45 berichten

#25 Geplaatst 01 januari 2011 - 14:32

de meeste da weten niets over een ragdoll een kater tussen 6 en 10Kg is vrij normaal en een kattin 4 tot 6 Kg is normaal, sommigen hebben er nog geen gezien.

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 01 januari 2011 - 19:41

Bailey is 15 maanden en ruim 6 kilo, Sneakers die sinds vorige week bij mijn moeder woont weegt er 4,5 maar is een stuk fijner gebouwd, beiden hebben een prima gewicht.
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#27 Geplaatst 02 januari 2011 - 01:06

die van mij zijn ook te zwaar

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#28 Geplaatst 02 januari 2011 - 13:10

ik heb een katertje van 7 maanden dat al 6kg weegt. tis echt een dikzakske

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#29 Geplaatst 02 januari 2011 - 18:16

onze dierenarts zei ook dat chicco en noa te dik zijn.
Noa is 1,5 en weegt 3.9 kilo
Chicco is 8 maanden en weegt 5.4 kilo, maar hij heeft gewoon een grote bouw en is echt typisch een kater

Guest_Ridit_*
Guest_Ridit_*

#30 Geplaatst 02 januari 2011 - 18:33

mijn Guus een kater bijna 18 mnd weegt nu 7,9 kilo en niks te dik gewoon groot en zn zus Tess weegt 4,7 kilo ik vind haar een lichtgewicht ze is ook wat kleiner maar verschil moet er zijn toch met een ragdoll kan het heel verschillend zijn

Bewerkt door Ridit, 02 januari 2011 - 18:33.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll