Spring naar inhoud

- - - - -

Welke afmeting transportbox Maine Coon?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 01 november 2010 - 22:00

Toen ik Odin bij de cattery ging ophalen, paste hij nog net in de vervoersbox. :Ooops:
Het ding is een gewoon standaardformaat en het drong toen duidelijk tot mij door dat hij hier niet voor lang meer in zal passen en Alfie misschien ook niet.

De fokster vertelde dat ze zelf de Vari Kennel gebruikte.
Nu ben ik een beetje gaan rondsnuffelen en volgens mij heb ik dus iets van 60 cm lang nodig en zo tegen de 40 cm hoog?

Ik kwam de Ferplast Atlas 30 tegen die gewoon aan alle eisen voldoet, maaaar bij Zooplus zag ik de Supra die in het grootste formaat (57 lang, 38 hoog) ruim de HELFT kost!

Is die groot genoeg denken jullie? Groot genoeg voor als ze volwassen zijn dus..? :catnoknow

Bewerkt door eve, 01 november 2010 - 22:01.

Geplaatste afbeelding

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 02 november 2010 - 07:32

Ik betaalde de atlas 30 ; 32 euro bij tom&co wel duurder dan die van zoolpus maar ook betere kwaliteit.
Aan de foto's te zien ligt er ook geen matrasje in die van zooplus, de atlas 30 heeft wel een matrasje.

Bewerkt door noukie, 02 november 2010 - 07:34.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#3 Geplaatst 02 november 2010 - 07:48

om een Maine Coon te vervoeren heb je een mono volume nodig :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 02 november 2010 - 11:39

noukie zei:

Ik betaalde de atlas 30 ; 32 euro bij tom&co wel duurder dan die van zoolpus maar ook betere kwaliteit.
Aan de foto's te zien ligt er ook geen matrasje in die van zooplus, de atlas 30 heeft wel een matrasje.

Daar heb je wel gelijk in, hoor.
Als het verschil 20 euro (zooplus) of 42 euro (atlas) is, dan krab ik nog wel even heel hard achter mijn oren, maar wat jij betaalde, 32 euro is wel een heel aantrekkelijk prijs voor zo'n deugdelijk transportbox.

Ik ben nog even gaan door zoeken en ik vond bij een site die ik eigenlijk niet kende, Animalking, de Atlas 30 voor 33 euro, maar de Atlas 30 OPEN (dus met bovenzijde die je kan openmaken ) voor 37 euro.
Dit ZONDER verzendkosten!

Nu heb ik nooit moeite de katten in de transportbox te krijgen, omdat ze er ook graag in slapen, maar dat de mogelijkheid er is om van bovenaf toegang te hebben... je weet het maar nooit he? :catmad

Ik ga dus waarschijnlijk voor die  "Atlas 30 Open" van Animalking voor 37 euro incl verzending.
Met afmeting 60 cm lang x 40 cm breed x 38cm hoog incl drinkbakje en dekentje :)

Geplaatste afbeelding

Als ik een nog goedkopere vindt, dan zal ik dat hier delen voor mensen die zelf ook op zoek zijn.

Laat het mij ook weten als jullie een nog beter adresje weten! Ik ga hem namelijk toch pas over een paar daagjes bestellen.
Geplaatste afbeelding

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 november 2010 - 11:56

ramses zei:

om een Maine Coon te vervoeren heb je een mono volume nodig :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Uh oh, ik heb nu een Ford Focus ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#6 Geplaatst 02 november 2010 - 12:16

Een Maine Coon kan tot 1 meter lang worden dus als je wat wil reizen met je Coon zou ik toch een bench die groot genoeg is, stevig genoeg en gemakkelijk te vervoeren (8 à 10 kilo in je hand is behoorlijk zwaar).

Ik heb deze gekocht met lengte 90 cm - heel groot maar mijn Coon kater zit er op zijn gemak in

Hondenbench en hondenaccessoires goedkoop bij zooplus: Bench Gulliver

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 02 november 2010 - 12:26

http://www.hagen.com...argo_cabrio.cfm

Wij hebben deze in het grijs!
Bevalt prima en is steveig. ook passen onze ragdoll en (nu nog kleine) Maine coon er goed in! volgens mij is er wel in twee maten dus opletten. Vosse kocht deze in het oranje en was er niet zo tevreden over: ze kreeg hem niet goed in elkaar : als ik het goed had.
maar wij hebben vrouwtjes.......
http://www.google.co...7n-6jJ-zqlfuiQQ

Bewerkt door t07037, 02 november 2010 - 12:27.

Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 02 november 2010 - 12:39

Eragon zei:

Een Maine Coon kan tot 1 meter lang worden dus als je wat wil reizen met je Coon zou ik toch een bench die groot genoeg is, stevig genoeg en gemakkelijk te vervoeren (8 à 10 kilo in je hand is behoorlijk zwaar).

Ik heb deze gekocht met lengte 90 cm - heel groot maar mijn Coon kater zit er op zijn gemak in

Hondenbench en hondenaccessoires goedkoop bij zooplus: Bench Gulliver

Hmmm 1 meter lang... dat is waar zeg.. sjonge, best moeilijk zeg!

Ik ben niet van plan veel met Odin te reizen, eigenlijk alleen voor naar de DA en die is op 10-15 min reisafstand.

Misschien in heeeeeeeeel uitzonderlijke situaties, bijv. als ik ooit nog eens twee weken op vakantie ga (dit gebeurt ook maar eens in de 5 jaar ;) ) , dat ze naar mijn ouders gaan. Dit is ongev. 1,5 uur rijden..

Is de bench dan nog steeds aan te raden? Want een bench is best goed voor veel/lang reizen, maar om mee naar de DA te gaan.. misschien nogal een zwaar geval?
Geplaatste afbeelding

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 02 november 2010 - 12:54

t07037 zei:

PetCargo® cabrio

Wij hebben deze in het grijs!
Bevalt prima en is steveig. ook passen onze ragdoll en (nu nog kleine) Maine coon er goed in! volgens mij is er wel in twee maten dus opletten. Vosse kocht deze in het oranje en was er niet zo tevreden over: ze kreeg hem niet goed in elkaar : als ik het goed had.
maar wij hebben vrouwtjes.......
Redirecting

Ik heb daar ook inderdaad naar gekeken en vond hem er zeker stevig uitzien en ze hebben aan veel gedacht in het ontwerp.

Het zou dan ook een prima kanshebber zijn (vooral omdat hij prretty pink is ;) ), maar de afmeting is bijna 10 cm kleiner t.o.v. de andere modellen, dus ik ben bang dat het nu misschien wel goed past, maar op lange termijn wellicht niet meer. :(
Al kan er max. 11 kg in en hoogte 35 cm.. 11 kg lijkt me wel prima op de groei ;)

Of wacht.... 2 afmetingen zei je... ik zag er maar eentje? Is er een iets grotere misschien ook?
Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#10 Geplaatst 02 november 2010 - 13:14

Als je alleen naar de da moet kan je best een wat kleinere nemen. De katjes moeten er niet lang inzitten en als ze niet gewoon zijn om te reizen, dan kruipen ze toch in een uithoek van de bench.

Wel letten op de stevigheid (gewicht) en gemak om je poes erin te krijgen. Ook moet de deur stevog vergrendelen want een Coon is zeer vindingrijk

Ik heb die bench ook in mijn handen gehad en eerlijk gezegd vond ik hem niet echt stevig ogen en aanvoelen maar was maar een eerste gevoel hé

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 02 november 2010 - 17:49

http://www.kattensit...-met-aisha.html

Ik heb even de winkel waar ik hem heb gekocht gebeld en de grootste maat is er uit.  Wij hebben een saaie grijze! heir zijn wat verbeteringen aan gedaan , maar behalve de kleur weet ik het niet.
Met draagband is het goed lopen als we naar oma gaan (10 min) met beide katten 2.8 en 6 kilo. vooral aisha is op haar gemak in de box en ligt er thuis en op de camping(1 uur rijden) graag in. Verders is hij makkelijk schoon te houden (douche) en goed vast te maken in auto!  
Geplaatste afbeelding hier ligt ze!
:geluk: met je keuze!
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

veerlec
veerlec
  • 538 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 11 januari 2011 - 14:09

Ik gebruik een ferplast atlas 40 (tweedehands voor 40,00 euro gekocht).