Spring naar inhoud

- - - - -

Kattensite-interview

• Log in om te reageren
1468 reacties op dit onderwerp
snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#1081 Geplaatst 10 januari 2013 - 22:26

:lachen: :lachen: :lachen:    Allez...'k heb "van Jan" zo te zien... Ik ga er morgen werk van maken, 'k sta hier nu met mijn roze konijnensloefen en een tas warme melk klaar om richting slaapkamer te verdwijnen... Is ni waar zenne, maar jullie probeerden het jullie al wel voor te stellen hé :lachen:    In ieder geval, beloofd, ik laat me morgen helemaal gaan :d
Geplaatste afbeelding

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#1082 Geplaatst 10 januari 2013 - 22:33

Bekijk berichtsnoopy, op 10 januari 2013 - 22:26, zei:

:lachen: :lachen: :lachen: Allez...'k heb "van Jan" zo te zien... Ik ga er morgen werk van maken, 'k sta hier nu met mijn roze konijnensloefen en een tas warme melk klaar om richting slaapkamer te verdwijnen... Is ni waar zenne, maar jullie probeerden het jullie al wel voor te stellen hé :lachen: In ieder geval, beloofd, ik laat me morgen helemaal gaan :d

Hahaha Snoopy! Ja ik zie je al voor mij met roze konijntjes aan je voeten :lachen: :slach:
Ben benieuwd naar de antwoordjes :dans:

Leuk dat het topic terug leeft :eDance:

Geplaatste afbeelding

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#1083 Geplaatst 11 januari 2013 - 00:51

Wat een super topic ! Leuk om op deze manier meer van elkaar te weten te komen !

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#1084 Geplaatst 11 januari 2013 - 07:37

Bekijk berichtsnoopy, op 10 januari 2013 - 22:26, zei:

:lachen: :lachen: :lachen: Allez...'k heb "van Jan" zo te zien... Ik ga er morgen werk van maken, 'k sta hier nu met mijn roze konijnensloefen en een tas warme melk klaar om richting slaapkamer te verdwijnen... Is ni waar zenne, maar jullie probeerden het jullie al wel voor te stellen hé :lachen: In ieder geval, beloofd, ik laat me morgen helemaal gaan :d

:ha :ha ik was er ook al helemaal mee weg hoor :p het waren nochtans mooie konijnensloefen in mijn hoofd, heel erg fluffy vooral :p

banner

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#1085 Geplaatst 11 januari 2013 - 08:32

in mijn hoofd was Troubletje dan aan het proberen om die konijnensloefen te vangen!!! :d
Kon het mij echt zo voorstellen ze Snoopy :d

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#1086 Geplaatst 11 januari 2013 - 08:39

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 11 januari 2013 - 08:32, zei:

in mijn hoofd was Troubletje dan aan het proberen om die konijnensloefen te vangen!!! :d
Kon het mij echt zo voorstellen ze Snoopy :d

of trouble met die konijnensloefen aan haar pootjes :mrgreen: zo lief :love4:

ik stel ze mij zo een beetje voor:

Geplaatste afbeelding

banner

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#1087 Geplaatst 11 januari 2013 - 08:51

LOL ik ook Liz!! Zie Snoopy daar zo al mee rondlopen hé :d
en dan Troubletje die constant die oortjes aanvalt van die konijntjes, Snoopy laten struikelen en dan Troubletje die 1 van die sloefen pikt en wegloopt :d

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#1088 Geplaatst 11 januari 2013 - 09:52

:lachen: :lachen: :lachen:    Jullie zijn ZOT!  Al een geluk dat ik hier op KS zowat de enige doodserieuze ben en daarvan blijk zal geven in het beantwoorden van de vragen die me gesteld werden voor het grote interview... Hier gaan we dan: :cheer: :cheer: :cheer:

1) Wat zijn jou "speciale plannen" voor 2013 ?

Ik denk niet dat ik écht speciale plannen heb voor dit nieuwe jaar. Ik ben gelukkig met de manier waarop mijn leven momenteel gaat. Het enige dat echt al op de agenda staat is de verbouwing van de badkamer en het plaatsen van een kattenren.

2) Vanwaar komt jou grote liefde voor poezekes ?
Ik denk dat dat gewoon één van mijn aangeboren afwijkingen is :lachen:    Van kleins af aan heb ik katjes onweerstaanbaar gevonden. Hun vorm en hoge aaibaarheidsfactor, hun kunde om geluidloos te lopen, hun lenigheid, hun duidelijke uitingen van genoegen door te ronken en koppekes te geven, hun luisterend oor en begrijpende blik als je hen als jonge tiener je geheimen toevertrouwt. Het heeft jammer genoeg heel wat voeten in de aarde gehad vooraleer ik mijn ouders zover heb gekregen een katje in huis te nemen, als een in mijn ogen compleet verantwoorde compensatie voor de 3 broers waarmee ze me opzadelden. Maar toen uiteindelijk de lang verhoopte woorden “ok, je mag er eentje kiezen” weerklonken en “onzen Benny” in huis kwam, kreeg hij ook van mijn moeder meteen de plaats die hem toekwam: heer en meester van de zetel en de charcuteriebakjes. (het waren andere tijden toen hé, ik spreek hier over de jaren ’70, charcuterie enzo kon toen nog ;-) )    

3) Wat is jou grote droom ?
Als we het echt over “dromen” moeten hebben, dan vrees ik dat het cliché van enkele reizen die ik wil maken, onvermijdelijk is. Zo wil ik naar Bali, Peru, Nieuw-Zeeland, Canada. Als ik de vraag een beetje mag ombuigen naar “wat ik nastreef in mijn leven”, dan wil ik eigenlijk op het moment dat ik moet sterven, blij kunnen zijn met de manier waarop ik geleefd heb. Een leven zonder al teveel compromissen die niet zouden stroken met mijn persoonlijkheid,  een leven waarin ik echt kan zijn wie ik ben en kan leven volgens mijn eigen normen, waarden en idealen zonder me in onmogelijke bochten te wringen om aan de verwachtingen van anderen te voldoen.  Ik denk dat deze ingesteldheid van zo’n grote waarde is, dat het mijn leven de moeite waard maakt.

4) Zou je je nog een leven kunnen voorstellen zonder poezekes ?
Maar nee, natuurlijk niet. Van het idee alleen al word ik niet goed. De meerwaarde die m’n katjes me geven in het leven, is eigenlijk geen meerwaarde meer maar iets levensnoodzakelijk. De vriendschap, aandacht en liefde die ik van hen krijg, zijn zo puur en eerlijk dat ik niet anders kan dan hen aanbidden. Voor hen doe ik alles, ze zijn echt en stuk van mij en maken mij mee tot een gelukkig persoon. Ze doen zeker niet onder voor de liefde die ik voel voor mijn kinderen.

5) Wat maakt jou echt gelukkig ?
De katjes dus, de fijne relatie met mijn man, de intense gesprekken met mijn hartsvriendin, het plezier van erin te slagen iemand echt te verrassen (op een positieve manier dan hahahaha), de tijd hebben om op een zonnige dag ‘s morgens buiten een kopje koffie te drinken en wat te lezen, bakken (als werkwoord, niet die van plastic), ritjes met de Vespa, en nog zoveel kleine dingen zoals een peuter in de supermarkt die naar me lacht of fijne muziek op de radio, kaarsjes in huis en de tijd nemen een aperitiefje uit te schenken voordat we aan tafel gaan… Ik denk dat elke dag wel wat te bieden heeft waarvan je gelukkig wordt, je moet er alleen de tijd voor nemen en er open voor staan. Gelukkig zijn is voor mij een rijkdom die in mijn hoofd zit, niet de materiële rijkdom die sommigen verwarren met “geluk”.

6) Wat zijn jou hobby's ?
De cattery is meer dan een hobby, daar mag gerust het label “passie” op. Verder ben ik een boekenworm, ik kan niet zonder lezen. Ik koop ook al mijn boeken omdat elk boek dat ik lees, bijdraagt tot de persoon die ik ben. Ik leen ook geen boeken uit, ik word gek als er ezelsoren zouden aanzitten of koffievlekken zouden opzitten, ik koester ze echt. Ik rijd ook heel graag met mijn Vespa, het is een hobby waarbij je je dusdanig moet concentreren op de weg en op andere weggebruikers, dat je na een namiddagje Vespaplezier echt geestelijk moe bent en heerlijk slaapt. Ook muziek is een niet onbelangrijke factor in mijn leven. Ik hou van crooners, van muziek uit de jaren 60-70, maar ook een stukje klassiek weet ik te appreciëren.

7) Ik vind jou berichtjes en opmerkingen steeds heel grappig en origineel...moet je hier lang over nadenken ? Of komt dit gewoon spontaan ?
Dit is waarschijnlijk een tweede aangeboren afwijking die ik hier te grabbel gooi. Ik heb een heel actieve geest, “aan niets denken” zoals sommigen dat blijkbaar kunnen, is iets waar ik pas in zal slagen als ik met Magere Hein richting hiernamaals vertrek   :lachen:    Ik heb veel fantasie, wat meestal een zegen is omdat het mij in staat stelt veel zaken te relativeren en mensen aan het lachen te brengen, maar het is soms ook een handicap omdat ik, als iemand heel serieus tegen mij verslag uitbrengt over bv een ongeval dat ze hebben gehad, ik dat dan ook zie gebeuren op een komische manier… Echt nadenken over wat ik neerpen, doe ik quasi niet. Het komt er gewoon uit en ik ben blij dat het geapprecieerd wordt. Ik hoop ooit zover te evolueren, dat ik erin slaag om kortverhalen te schrijven.

8) Wat kan jou emotioneel echt raken ?
Alle geweld tegen en misbruik van zwakkeren, of dat nu vrouwen, kinderen, minderheidsgroepen, bejaarden, dieren zijn,… Maar ook bv het filmpje van Susan Boyle’s eerste publieke optreden…hoe ze werd uitgelachen en belachelijk gemaakt, veroordeeld werd voor haar uiterlijk en haar zogenaamde onrealistische droom om zo bekend te worden als Elaine Paige. Daar krijg ik echt tranen van in mijn ogen.

9) Hoe ben je terecht gekomen op KS ?
Via Miss Kitty. Toen ik bij haar Lewis reserveerde, zei ze me dat ik me op KS moest registreren om foto’s van het nestje te kunnen zien. Vandaar dus. Jullie weten bij deze dan ook aan wie je het feit te danken hebt dat jullie met mij opgescheept zitten.   ;-)

10) Ben je een optimistisch persoon ?
Ja, dat weet ik eigenlijk wel zeker. Mijn ingesteldheid is dat men nooit op voorhand weet wat de dag in petto heeft, en dat ik mij dus ook geen zorgen ga maken over wat er eventueel zou kunnen komen. Problemen en obstakels zal ik wel tackelen op het moment dat ze zich voordoen, voor de rest dendert het leven zo snel voorbij dat ik me zoveel ik kan tracht te ontdoen van negatieve ballast. En als ik toch wat krijg voorgeschoteld waarvan ik niet goed ben, dan denk ik “ ‘t is niet fijn, maar het kan altijd erger”. En zoals gezegd, een goed gevoel voor humor is een grote hulp om zelfs zo nu en dan een bittere pil door te slikken…

Voilà...tot zover mijn verhaal. Hopelijk hebben jullie je er niet in verslikt ;)

Ik heb al iemand in gedachten die ik wat vragen zou willen stellen. Ik stuur die KSser in kwestie even een PB en kom dan met mijn vragen op de proppen. Moet ze nog even bedenken.. :engel:

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#1089 Geplaatst 11 januari 2013 - 10:03

Snoopy, :duim:
Je hebt me stil gekregen, zo'n mooie en eerlijke antwoorden waar ik mezelf wel een beetje in herken.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#1090 Geplaatst 11 januari 2013 - 10:03

heel leuke antwoorden Heidi :thumb: ik kan me heel erg vinden in jouw interpretatie van geluk, dat is ook een beetje zoals ik het bekijk :)
banner

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#1091 Geplaatst 11 januari 2013 - 10:08

:eDance:  :dancer:  amaai super toffe antwoorden Snoopy
Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#1092 Geplaatst 11 januari 2013 - 10:09

ik ben eigenlijk verbaasd Snoopy van je antwoord, zonder al te veel zotte reacties :d
Zou er mss toch een klein beetje normaal in je zitten dan? LOL

Nee echt super gedaan!!!! :duim:

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#1093 Geplaatst 11 januari 2013 - 10:11

Echt heel mooie antwoorden !!  :loveshower: ;) :)

Ik word er ook eventjes stil van...er zou meer mensen moeten zijn met deze ingesteldheid !! :heart:
Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#1094 Geplaatst 11 januari 2013 - 10:28

Leuke antwoorden Snoopy.

Een Vespa-vrouwtje had ik niet meteen in jou gezien :mrgreen:  Maar ik begrijp u helemaal welk gevoel je hebt op de Vespa! Ik vind het ook zalig om met mijn
'nep'Vespa model (Sym) rond te rijden.

Ook moet ik zeggen dat sommige antwoorden ik ook zou antwoorden... creepy, ben jij mijn vrouwelijke ik? :slach:
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#1095 Geplaatst 11 januari 2013 - 10:57

Awel Jo'ke, laten we meteen eens testen of jij mijn mannelijke ik bent dan :lol:      Ik vind het heel tof dat je als nieuwkomer op het forum, direct bereid bent om een stukje van jezelf bloot te geven. Hier komen jouw 10 vraagjes:

1)      Wat is je allereerste herinnering?
2)      Is er ooit iets in je leven gebeurd, waardoor je leven onverwacht verandere/plotsklaps een andere wending nam
3)      Ben je er in je leven al in geslaagd iets dusdanigs genants te doen of te zeggen, dat je er tot op de dag van vandaag nog altijd   verveeld mee zit?
4)      Waar heb je je vriend leren kennen en was het liefde op het eerste gezicht, of is het rustig gegroeid?
5)      Wie is er naast je vriend, een onmisbaar persoon in je leven en om welke reden?
6)      Als je aan jezelf denkt binnen 20 jaar, waar hoop je dan te staan?
7)      Is er iets in je leven dat neigt naar “verslaving”?
8)      Geloof je in het paranormale en zoja, waarom? Heb je ooit zo’n ervaring gehad?
9)      Wat is je absolute lievelingseten en hoe vaak eet je dat?
10)     Heb je een bepaalde hartewens die je tijdens je leven zeker vervuld wil zien?

Veel plezier ermee :thumb:

Geplaatste afbeelding