Spring naar inhoud

- - - - -

Kattensite-interview

• Log in om te reageren
1468 reacties op dit onderwerp
Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#1231 Geplaatst 08 februari 2013 - 12:21

Mooi intervieuw Mayablue.

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#1232 Geplaatst 08 februari 2013 - 12:58

Wat een open interview MayaBlue!
Jammer om te lezen wat je allemaal hebt moeten doorstaan.

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#1233 Geplaatst 08 februari 2013 - 17:59

• Vertel ons eens wat meer over jezelf
    Dat ik Audrey heet kan je wel afleiden uit mijn forumnaam denk ik :x  Samen met mijn vriend woon ik in Zeebrugge. Ik ga hier ook een primeur meegeven… Wij hebben namelijk zojuist een huisje gekocht samen en morgen wordt de compromis getekend ^^
    Wij hebben samen 3 katten, maar meer daarover bij vraag 2.
    Ik heb 4jaar gestudeerd om laborante te worden en ga nu een cursus volgen om in bijberoep nagelstyliste te zijn.
    Qua karakter ben ik zeer koppig, heb dat helaas geërfd van mijn pa die ik ondertussen al 5jaar niet meer gesproken heb (veel dingen gebeurd tijdens de scheiding van mijn mama en jah hij was al niet de beste vader ooit)
    Voor de rest ben ik niet zo interessant :lachen:

2) Hoe zijn elk van je poezels in je leven gekomen?
Wij hebben momenteel 3 poezels, maar voor zij in mijn leven kwamen had ik nog een andere kater Angel.
Zijn verhaal is begonnen aan mijn voordeur. Als kitten van 1dag jong heb ik hem en zijn zusje gevonden in een bebloede handdoek. Ik heb ze snel binnengenomen afgewassen en verdunde melk gegeven (was zondag en kattenmelk had ik niet in huis want ik had geen kat) De maandag direct naar de da ermee. En hij zei dat er maar een kleine kans was dat ze zouden overleven. Maar ik wou het een kans geven. De donderdag is het zusje helaas overleden, zij wou geen stoelgang maken en haar darmpjes zaten dus volledig vol. :cry:
Maar Angel deed lustig verder. Hij is dan ook uitgegroeid tot een mooie kater. Op zijn 6maand hebben we hem gecastreerd en toen begon de miserie. Hij begon te sproeien telkens als ik in de buurt kwam. Was ik er niet, dan deed hij het niet.
Ik heb hem dan moeten wegdoen van mama. Zij was dat gesproei in huis beu. Op dat moment vond ik niemand die hem wou (zat toen nog niet op deze site) en heb hem dan met veel verdriet in een asiel afgezet. Thuisgekomen ben ik volledig ingestort. :cry:  Mijn kindje was weg :cry:
Maar ik heb dan wel nog contact gehad met het asiel en hij heeft daar gelukkig maar 2dagen gezeten. Hij is dan geadopteerd door een gezin met kindjes en heeft nooit meer gesproeid. Later heb ik van een kattentherapeut gehoord dat hij hem gewoon verzette tegen zijn “mama” en doordat ik hem opgevoed had zag hij mij als mama.

En zo kom ik rechtstreeks in Miura haar verhaal. Na 3weken was ik nog niet over Angel heen en ik mistte die kattenpootjes rond me zo erg dat mijn vriend me heeft meegenomen naar het asiel. Daar aangekomen vroeg ik om een kattin, want ik was bang om weer besproeid te worden.
Ze hadden maar 1 meisje meer, ze gingen haar gaan halen en ze sprong direct vanuit het mandje in mijn armen. Ze was bang van het geblaf van de honden en had mij als beschermer gekozen. Iedereen stond verbaast te kijken, want normaal mocht niemand aan haar komen. Dus ik nam haar mee. Eens thuisgekomen zag ik dat ze een kittenbandje aanhad. Ik heb dat snel losgedaan en vanaf dat moment lag ze te krullen op haar rug op de grond. Ze vertrouwde me direct.

Maya is een heel ander verhaal. Zij is een herplaatser van hier op het forum. Mensen die hun ragdoll wilden wegdoen door “plaatsgebrek” Doordat mijn vriend al heel lang een ragdoll wou, heb ik gereageerd en afgeproken wanneer we haar mochten gaan halen. Daar gekomen bleek direct waarom ze weg moest… Ze kwam niet overeen met de nieuwe hond, en moest dus weg. Ze bleek ook al enkele keren herplaatst te zijn, maar iedereen bracht haar terug. Ook had ze op haar 10maanden een nestje gehad met als uitleg “we hadden niet gezien dat ze krols was”
Thuisgekomen merkten we waarom niemand Maya wou. Direct begon ze te blazen en te vechten met Miura. Dat heeft 6maanden geduurd en dan verdroegen ze eindelijk dat de ander ook rondliep in huis. Na de verhuis naar ons appartement ging dat gelukkig wel beter.

Na 1 maand verhuis stond hier plots een maine coon ter herplaatsing, mijn droomras. Nu kende ik dat meisje van op mijn vroegere blog en direct mochten we gaan kijken naar “Jenny”. Daar aangekomen bleek dat ze met 9 andere katjes alleen in de living mocht rondlopen. Ze moest weg want ze viel de andere katten tot bloedenstoe aan. Nu wou ik het proberen en als het niet lukte ging ze naar mijn mama gaan als enige kat.
Thuisgekomen bleek Misty niet zo agressief als verteld. Ze was zelfs bang van Maya en Miura! Het enige wat we wel merkten was dat ze heel erg veel haar nagels zette. Tot onze handen open lagen van de krabbels.

Ondertussen komen ze alle3 goed overeen :d . Maar toch blijf ik Angel missen.

3) Wat voor kleine alledaagse dingetjes kunnen je dag goed maken of slecht?
Een kus van mijn vriend maakt mijn dag direct goed, maar de rommel die hij soms achterlaat kan ook heel mijn dag verpesten. Ik ben nogal wisselvallig van gevoel :p

4) Zou je willen reïncarneren? Zo ja in wat en waarom? Zo niet waarom niet?
Ik wil graag terugkomen als een kat. Die hebben een luilekkerleven zeg!! (toch bij mij en bij alle mensen die hier lid zijn) Een kat zijn lijkt me echt super.

5) Als je eender waar kon wonen ter wereld waar zou het dan zijn en waarom?
Goh, ik ben heel tevreden hier ^^ Het zou wel wat warmer mogen zijn, maar zolang ik dicht bij mijn familie ben en met mijn vriend samenwoon wil ik wel overal wonen.

6) Waar zou jij het liefst op vakantie gaan en waarom?
Turkije is en blijft mijn favoriet. Lekker warm, vriendelijke mensen, heel grote en lekkere buffetten :d

7) Welk trekje in anderen kan je echt niet tegen?
Liegen en achterbaks zijn, we hebben hier een dokter in het ziekenhuis die beide dingen heel graag doet en hij haalt echt het bloed vanonder mijn nagels.

8)Welk trekje heb je juist wel graag?
Eerlijkheid, helpen wanneer nodig,…

9) Is er iets in je leven dat je zou veranderen?
Meer poezels in huis en groter wonen. Dat laatste komt deze zomer in orde met ons huisje en daarna zullen de poezels ook wel volgen. Voor de rest ben ik wel heel tevreden over mijn leven. :)

10) Als je een lamp zou vinden zoals die van Aladin wat zouden jou 3 wensen dan zijn ?
- Dat alle poezels waar dan ook ter wereld met respect en liefde worden behandeld. Straatkatten zouden dan niet meer bestaan en weggegooide kittens ook niet meer.
- Genezing van kanker. Hier in het ziekenhuis zie ik veel mensen passeren die echt afzien van de kanker en van hun therapie en ik lees veel te veel dossiers waarbij de patiënten zijn gestorven…
- Genoeg middelen om een kattenhotel en een nagelstyliste-praktijk op te richten. Dat zijn mijn dromen. Aan die laatste ben ik nu ook al bezig. :)

Zo ik hoop dat ik jullie wat meer over mezelf heb kunnen vertellen :pray:
En wie wordt de volgende ?? :lachen:

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#1234 Geplaatst 08 februari 2013 - 20:11

mooie interviews weer :)

audrey, jij mag een nieuw slachtoffer kiezen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#1235 Geplaatst 08 februari 2013 - 22:16

ben benieuwe naar het volgende "slachtoffer" :x
Geplaatste afbeelding

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 4.931 berichten
  • 6 katten

#1236 Geplaatst 08 februari 2013 - 23:01

@ Audrey : mooi interview , ik werd stil van de verhaaltjes over je poezels , vooral die van Angel vond ik zo aangrijpend !!
Verder wens ik je veel geluk met jullie pas aangekocht huis .. en dat je droom van een kattenhotel  te runnen ...mag uitkomen !!
Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1237 Geplaatst 09 februari 2013 - 00:43

Maya Blue: om ook al zoveel meegemaakt te hebben ben je inderdaad nog zeer positief!
Velen zouden anders zijn..

Audrey:
Soms is het beter om familieleden die je niet veel goed doen (voor jou je papa) gewoon te bannen, ik heb hier net hetzelfde tegenover mijn vader.. Heb zelf nog in de jeugdrechtbank gaan getuigen tegen hem in om mijn mama te beschermen.. Maar het is soms idd ook niet makkelijk..

Dat je Angel mist is normaal hoor.. ik heb ook een kitten opgevoed met de papfles, de overlevingskans was 3%..
Hij was gebeten door onze hond (was een ongelukje) en zijn neusvleugel was doorboord, hij stikte haast in zijn eigen bloed, net tijdens mijn examenperiode en toch ben ik de hele nacht wakker gebleven voor hem..
Na weken intense verzorging had mijn papa het katje in huis gehaald en hij heeft het zonder iets te zeggen gedumpt want het plaste in huis.. (het had geen reuk en kende dus geen kattenbak en hij was te lui het aan te leren..) Moest mn mama het toen geweten hebben.. ze had Rami nooit weggedaan.. ik denk ook nog veel terug aan dat beebje van me ;)

Bewerkt door Yossa, 09 februari 2013 - 00:49.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#1238 Geplaatst 09 februari 2013 - 11:09

Bekijk berichtYossa, op 09 februari 2013 - 00:43, zei:

Maya Blue: om ook al zoveel meegemaakt te hebben ben je inderdaad nog zeer positief!
Velen zouden anders zijn..

Audrey:
Soms is het beter om familieleden die je niet veel goed doen (voor jou je papa) gewoon te bannen, ik heb hier net hetzelfde tegenover mijn vader.. Heb zelf nog in de jeugdrechtbank gaan getuigen tegen hem in om mijn mama te beschermen.. Maar het is soms idd ook niet makkelijk..

Dat je Angel mist is normaal hoor.. ik heb ook een kitten opgevoed met de papfles, de overlevingskans was 3%..
Hij was gebeten door onze hond (was een ongelukje) en zijn neusvleugel was doorboord, hij stikte haast in zijn eigen bloed, net tijdens mijn examenperiode en toch ben ik de hele nacht wakker gebleven voor hem..
Na weken intense verzorging had mijn papa het katje in huis gehaald en hij heeft het zonder iets te zeggen gedumpt want het plaste in huis.. (het had geen reuk en kende dus geen kattenbak en hij was te lui het aan te leren..) Moest mn mama het toen geweten hebben.. ze had Rami nooit weggedaan.. ik denk ook nog veel terug aan dat beebje van me ;)

Met negatief te zijn kom je toch geen enkele stap vooruit :)

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1239 Geplaatst 09 februari 2013 - 11:12

Bekijk berichtMayaBlue, op 09 februari 2013 - 11:09, zei:

Met negatief te zijn kom je toch geen enkele stap vooruit :)

Klopt volledig maar toch..
Heb nog met een jongen in klas gezeten die van de kanten van Rusland was en hier met zijn gezin als vluchteling terechtgekomen is 12 jaar geleden.. Die heeft oorlog gezien, gezien hoe een deel van zijn familie vermoord werd.. Hij is nooit 1 dag negatief ingesteld geweest..
Velen kunnen aan zo een mensen een voorbeeld nemen ;)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#1240 Geplaatst 10 februari 2013 - 09:16

wederom een heel mooi interview hier :) ik vind het echt heel mooi te lezen dat het met alledrie de poezen nu eigenlijk helemaal goed is gekomen, terwijl andere mensen hen eigenlijk niet echt een kans hadden gegeven, ze zitten volgens mij bij jou echt perfect :)
banner

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#1241 Geplaatst 10 februari 2013 - 20:11

Is er iemand vrijwilliger? Ik kies niet graag een Chinese vrijwilliger :p
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#1242 Geplaatst 10 februari 2013 - 22:01

gewoon zelf iemand kiezen en vragen of die persoon het ziet zitten ;) er zijn niet veel mensen die zichzelf zo aanbieden en er zijn misschien mensen die dit topic helemaal niet kennen, maar het wel leuk zouden vinden om mee te doen. Dus bedenk aan wie je nou eens wat vragen zou willen en vraag die persoon wat die wil. Meestal is per pb handiger dan via dit topic, dan weet je zeker dat het bericht aankomt ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#1243 Geplaatst 13 februari 2013 - 21:06

Ik wil ook wel eens mee doen maar stuur dan inderdaad even een pb'tje ;) Anders mis ik het.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#1244 Geplaatst 15 februari 2013 - 20:10

Ik ben al eens geweest, lang geleden; maar eh, altijd bereid voor een 2de keer op de rooster gelegd te worden hoor!

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.029 berichten
  • 2 katten

#1245 Geplaatst 03 maart 2013 - 10:52

Heb je nu al iemand gekozen Audrey?

Ik kom dit even een :up:  geven. Dit is een te leuk topic om stil te liggen! :)
Geplaatste afbeelding