Spring naar inhoud

- - - - -

Kattensite-interview

• Log in om te reageren
1468 reacties op dit onderwerp
Twinkel
Twinkel
  • 1.485 berichten

#1366 Geplaatst 26 juni 2014 - 19:34

Bekijk berichtCarowlina, op 26 juni 2014 - 13:15, zei:

Ik zal me kandidaat stellen dan. :)
Voilà Carowlina!
Hier zijn mijn 10 vragen aan jou!

1. Beschrijf jezelf eens in 3 woorden (karakter)?

2. Als je voor 1 dag onsterfelijk zou zijn, wat zou je dan doen?

3. Wat is jouw laatste ervaring waardoor je een sterker persoon bent geworden?

4. Als je voor 30 seconden alle aandacht van de hele wereld zou hebben, wat zou je dan doen/zeggen?

5. Welk beroep zou je graag eens voor 1 dag uitoefenen?

6. Ben jij gelovig?

7. Mijn favoriete onderwerp om over te discussiëren: ben je voor of tegen de doodstraf? (en waarom?)

8. Wat zou je doen moest je horen dat je nog een maand te leven had? (normaal zeg ik altijd 3 dagen, maar da's veel te kort om nog iets te doen he :))

9. Wat zou je doen moest je voor 1 dag onzichtbaar zijn? :d

10. Welke uitdaging wil je ooit nog overwinnen of halen?

Veel succes! Hopelijk zijn ze niet te moeilijk :).

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#1367 Geplaatst 26 juni 2014 - 20:13

1. Beschrijf jezelf eens in 3 woorden (karakter)?
Oei, 3 woorden maar...
Onzeker, perfectionistisch en koppig
Dat zijn de eerste die in men hoofd opkomen.

2. Als je voor 1 dag onsterfelijk zou zijn, wat zou je dan doen?
Als rasechte angsthaas is het moeilijk me zoiets in te beelden, maar ik zal het eens proberen
Misschien zou ik wel eens gaan bungee jumpen. Moest dat koord breken, ga ik er in elk geval niet aan :)
En vliegen! Ik zou wel eens graag vliegen (op reis gaan dus), maar gewoonweg te bang.
Tussen de wilde dieren lopen lijkt me ook wel erg aantrekkelijk :)

3. Wat is jouw laatste ervaring waardoor je een sterker persoon bent geworden?
Mijn depressie, zonder twijfel. Ik heb heel diep gezeten, maar met professionele hulp ben ik daar door gekomen.
Het vergt enorm veel moed om toe te geven dat je hulp nodig hebt, maar nog eens zoveel moed vergt het om hulp te zoeken.
Ik ben mezelf (en anderen) heel anders gaan zien daardoor.
Helaas heb ik nog veel downs, maar gelukkig worden die steeds opgevolgd door ups.

4. Als je voor 30 seconden alle aandacht van de hele wereld zou hebben, wat zou je dan doen/zeggen?
Ik zou aan iedereen vragen wat het nut is van alle mensen- en dierenleed. Het zou er zoveel mooier uit zien als we wat respect hebben voor elkaar.
Dat is wel iets waar ik persoonlijk veel belang aan hecht en héél graag zou zien veranderen.

5. Welk beroep zou je graag eens voor 1 dag uitoefenen?
Moest ik het kunnen, zou ik heel graag in een zoo werken. :)
Een hele dag tussen de dieren is iets wat voor mij pure ontspanning is.
Volgens mij geeft het ook een zalig gevoel dat je vriendschap kan sluiten met een 'wild' dier.

6. Ben jij gelovig?
Absoluut niet. Ik ben echt atheïst en vind het verschrikkelijk als mensen van één of ander geloof zich komen opdringen aan mijn deur.

7. Mijn favoriete onderwerp om over te discussiëren: ben je voor of tegen de doodstraf? (en waarom?)
Dat hangt er van af wat die persoon gedaan heeft. Voor kleine dingen hoeft je hoofd er niet gelijk af (om het zo te zeggen). Moordenaars, verkrachters,... die mogen van mij gerust 'opgeruimd' worden. Zo'n mensen verdienen het niet om te leven (in mijn ogen). Klinkt misschien hard, maar ik ben nu eenmaal een harde tante met momenten.
Er zijn in mijn nabije omgeving wel nare dingen gebeurd en dan bekijk je die dingen toch heel anders hoor.

8. Wat zou je doen moest je horen dat je nog een maand te leven had? (normaal zeg ik altijd 3 dagen, maar da's veel te kort om nog iets te doen he :))
Vreselijke gedachten eigenlijk. Ik ben eigenlijk heel bang om dood te gaan.
Ik zou echt veel tijd doorbrengen met mijn familie (vrienden heb ik niet echt). Ik zou al mijn zorgen vergeten en leven.
Al mijn geld zou ik uitgeven aan goede doelen voor de dieren.
Mensen die ik al lang niet meer gezien heb door omstandigheden zou ik bezoeken.
Ik zou mensen die mij ooit slecht gedaan hebben vergeven (natuurlijk afhankelijk van wat ze gedaan hebben).

9. Wat zou je doen moest je voor 1 dag onzichtbaar zijn? :d
Haha, wat een zalige gedachte!
Eerst en vooral zou ik wel eens willen weten wat mijn moeder en zus doen in hun vrije momenten, wat er gezegd wordt, hoe ze zich gedragen als ze alleen zijn,...
Dan gaat de pret beginnen :d Lekker ongezien de cinema binnen, mensen schrik gaan aanjagen (haha, de plaaggeest in mezelf wordt wakker :d).
Ik zou ook wel eens een kijkje willen gaan nemen in het koningshuis. Ben best benieuwd wat daar allemaal gebeurd.
Eventueel zelfs een kijkje gaan nemen bij politieke vergaderingen. Hoewel ik helemaal niets met politiek heb, ben ik wel eens benieuwd wat daar nu eigenlijk gedaan/gezegd wordt.

10. Welke uitdaging wil je ooit nog overwinnen of halen?
Daar moest ik absoluut niet lang over nadenken. Ik zou dolgraag mijn angsten (in het algemeen) overwinnen.
Ze zijn eigenlijk een echte rem op mijn doen en laten in het dagelijkse leven en dat vind ik erg jammer.
Het is misschien niet echt een uitdaging, maar voor mezelf wel.
Ik ben een enorme pessimist (en dat voedt mijn angsten) en hoe hard ik ook probeer, ik ben er tot nu toe nog niet in geslaagd dat te veranderen. :(

Ik ben zo open mogelijk geweest, hoewel dat ook niet altijd gemakkelijk is.
Ik zie het als een stap in de goede richting om weer het positieve te vinden in alles :)

Straks/morgen de volgende vragen.
Moet eerst nog wat doen :)

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.042 berichten
  • 2 katten

#1368 Geplaatst 26 juni 2014 - 20:26

Heel leuk interview en leuk dat je zo open bent geweest :)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.481 berichten
  • 3 katten

#1369 Geplaatst 26 juni 2014 - 20:36

Carowline: de eerste stap is alvast je angsten erkennen en herkennen dus dat is al iets. :)
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#1370 Geplaatst 27 juni 2014 - 10:48

Bekijk berichtEibhlin, op 26 juni 2014 - 20:36, zei:

Carowline: de eerste stap is alvast je angsten erkennen en herkennen dus dat is al iets. :)

Dank je :)
Jij mag ineens ook mijn volgende 10 vragen beantwoorden :)

1. Hoe noemen je katten en hoe zijn ze bij jou gekomen?
2. Moest je de tijd kunnen terugdraaien, wat zou je dan veranderen?
3. Naar wie luister je het meest?  Het engeltje op je schouder of het duiveltje op je schouder?
4. Je hebt 2 minuten om gratis te winkelen, wat neem je vooral mee?
5. Je zit in een benauwde situatie, hoe ga jij daar mee om?
6. Als je 1 'beest/dier' van de wereld volledig kon uitroeien, welk zou het dan zijn en eventueel waarom?
7. Welke bekende persoon is een groot voorbeeld voor je en waarom?
8. Als je zou moeten kiezen tussen armoede en vrienden/familie of rijk zijn zonder echte vrienden/familie, wat kies je dan?
9. Wat is voor jou de ideale uitvlucht als je iets niet wil doen? M.a.w: wat zeg je dan?
10. Je vindt 100.000 euro op een verlaten plaats. Wat doe je ermee?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.481 berichten
  • 3 katten

#1371 Geplaatst 27 juni 2014 - 11:32

Bekijk berichtCarowlina, op 27 juni 2014 - 10:48, zei:

Dank je :)
Jij mag ineens ook mijn volgende 10 vragen beantwoorden :)

Haha :d

1. Hoe noemen je katten en hoe zijn ze bij jou gekomen?
Mijn oudste kat Fluffy heb ik uit het asiel gehaald. Toen ik ging alleen wonen is mn kat thuis gebleven omdat ze gewoon was buiten te gaan en ze was al 13 jaar. Ik woonde toen op een appartement en vond het wreed haar dat te ontnemen. Jammer genoeg is ze kort er na overleden en ik miste het toch echt om een kat te hebben.
Finn en Loki zijn 2 broertjes die ik vond in een paardenstal. Ik was stroo aan het nemen toen ik plots gepiep hoorde. Mijn eerste gedacht was "muizeeeen". Maar bij nader inzien was het nogal een vreemd gepiep voor muizen dus ben ik gaan zoeken. Daar trof ik dan 2 mini katjes aan die best wel voor muizekes konden door gaan. :) Dit was uiteraard! op een zondag dus toen een opvang gecontacteerd, die zaten vol. Ze vroegen of ik het niet zag zitten ze zelf groot te brengen. En ja die zijn die blijven plakken. Achteraf gezien ben ik blij dat hun opvang vol zat. :d

2. Moest je de tijd kunnen terugdraaien, wat zou je dan veranderen?
Wel dat is iets dat we snel zeggen natuurlijk maar eigenlijk, niks. Ik geloof er persoonlijk in dat alles gebeurt voor een reden. Zo dus ook dat elke gebeurtenis ons maakt tot wie we nu zijn. Ook al is niet alles zo leuk om mee te maken of te herinneren, ik denk dat in alles een les zit die ons uiteindelijk sterker maakt.

3. Naar wie luister je het meest?  Het engeltje op je schouder of het duiveltje op je schouder?
Het en
geltje en mijn eigen intuïtie. :) Als je die volgt neem je altijd de goede keuze. Ik heb als kind en tiener ook nooit echt stoute dingen gedaan. Ik had van vrij vroeg een bessef van wat kon en niet. Stelde ook mn eigen regels en brak die niet.

4. Je hebt 2 minuten om gratis te winkelen, wat neem je vooral mee?
Ik zou de rayon met katten voer plunderen :d (wel goeie natuurlijk). Zo komen ze een lange tijd verder met eten en moet ik me daar elke maand voor zitten rekenen. :) Katten eten kost namelijk zoals velen hier weten best wel wat. :) Voor de rest ben ik best blij met wat ik heb eigenlijk.

5. Je zit in een benauwde situatie, hoe ga jij daar mee om?
Eerst en vooral zal het emotioneel wel tot uiting komen. Daarna ga ik gaan zoeken naar oplossingen en desnoods raad vragen. De laatste 3 jaar al enkele keren mij door moeilijke situaties weten te worstellen en uiteindelijk komt alles ooit wel terug op zn pootjes.

6. Als je 1 'beest/dier' van de wereld volledig kon uitroeien, welk zou het dan zijn en eventueel waarom?
Persoonlijk vind ik dat alles zijn plaats heeft. Elk dier vormt een schakel in de ketting. Klinkt misschien heeeeel vreemd maar persoonlijk denk ik dat de aarde beter af zou zijn zonder het zoogdier die "mens" word genoemd. Geen enkel ander wezen op deze planeet maakt zo veel kapot en veroorzaakt zo veel leed.

7. Welke bekende persoon is een groot voorbeeld voor je en waarom?
Goh best een moeilijke eigenlijk. Een echt groot voorbeeld heb ik niet echt. Maar als ik iemand moet noemen waar ik respect voor heb is dat Jim Carrey. Naast een acteur is hij ook iemand die naar mijn mening mee helpt om de mensheid wat bewuster te maken dat er meer is dan de dagelijkse sleur en wat we zien en ruiken. Je zou het zo snel niet van hem verwachten als je hem bezig ziet in zn films of intervieuws maar achter sommige mensen gaat iets dieper schuil ;) https://www.youtube....h?v=P779XJEq6vg

8. Als je zou moeten kiezen tussen armoede en vrienden/familie of rijk zijn zonder echte vrienden/familie, wat kies je dan?
Echt totale armoe lijkt me nu ook niet echt geweldig maar rijk zijn is ook niet iets dat me aanspreekt. Als ik een dak boven mn hoofd heb, eten en geen kou leid + de katten hebben het goed is dat prima voor mij.

9. Wat is voor jou de ideale uitvlucht als je iets niet wil doen? M.a.w: wat zeg je dan?
Veel uitvluchten zoek ik eigenlijk niet, soms moeten dingen tegen je zin gebeuren. Maar als ik iets moet bedenken dan zeg ik dat ik vb plannen heb of echt dringend iets moet doen. Op mn werk vb konden ze zo ten pas en onpas afkomen dat je MOEST overwerken. Niet eens effe vragen of het ook ging, alsof je geen persoonlijk leven nog hebt. Als ze daar beetje te veel in overdreven smeet ik er soms wel eens uit dat ik iets te doen had die avond. :d

10. Je vindt 100.000 euro op een verlaten plaats. Wat doe je ermee?
Er van uit gaan dat er een wilde weldoener bestaat en het mee nemen. :d Ik zou het wel niet meteen uitgeven voor het geval het om een of andere buit zou gaan. Als ik het uit geef komen ze uiteindelijk vast bij mij uit. :d En mocht er uiteindelijk niks van komen koop ik me een huisje. Scheelt al een groot pak als je een eigen stekje hebt waar je kan doen en laten wat je wil.

Bewerkt door Eibhlin, 27 juni 2014 - 11:35.

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.241 berichten

#1372 Geplaatst 27 juni 2014 - 14:20

Hey, vlugvlug op ks! Direct weer vertrekken naar school, maar wou effe laten weten dat ik het een fijn interview vind Carowlina, en ik herken in jouw antwoorden ook veel van mezelf hoor!

Ben benieuwd naar de antwoorden van Eibhlin maar ik ga die van 't weekend op mijn gemakje eens lezen, moet nu dringend weg.

Carowlina
Carowlina

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#1373 Geplaatst 27 juni 2014 - 15:01

Juleken: Dank je. Soms is het niet slecht om eens heel open te zijn (hoewel je nooit weet wie meeleest).

Eibhlin: Dank je voor je openheid! Er zit veel wijsheid in :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.481 berichten
  • 3 katten

#1374 Geplaatst 27 juni 2014 - 15:02

Bekijk berichtCarowlina, op 27 juni 2014 - 15:01, zei:

Juleken: Dank je. Soms is het niet slecht om eens heel open te zijn (hoewel je nooit weet wie meeleest).

Eibhlin: Dank je voor je openheid! Er zit veel wijsheid in :)

Danku, sommige vragen toch wel goed moeten nadenken. Ik zie wel hier en daar een typ foutje :oops:

Benieuwd wie de volgende kandidaat is. :)

Bewerkt door Eibhlin, 27 juni 2014 - 15:03.

Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.042 berichten
  • 2 katten

#1375 Geplaatst 27 juni 2014 - 15:35

Weer een leuk interview en eerlijk gezegd, bij die vraag welke diersoort je zou uitroeien dacht ik als eerste ook aan de mens, hoe stom dat ook mag klinken.
De wereld is veel beter af zonder al die afval en vervuiling.
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#1376 Geplaatst 27 juni 2014 - 16:08

Ik zou gegarandeerd 'de mug' geantwoord hebben.
Gewoon omdat ik niet eens aan de mens zou gedacht hebben.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.481 berichten
  • 3 katten

#1377 Geplaatst 27 juni 2014 - 16:10

:) Alé dan toch niet zo een vreemd idee.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.042 berichten
  • 2 katten

#1378 Geplaatst 27 juni 2014 - 16:14

Mijn eerste gedacht was '' spinnen!''
Maar dan dacht ik, nee, alles heeft zo z'n rangorde en als je 1 bepaalde soort wegneemt valt een deel of het gehele ecosytseem in en dat gebeurt bij het wegnemen van de mens niet.
Alles zou net floreren denk ik
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.680 berichten
  • 4 katten

#1379 Geplaatst 27 juni 2014 - 16:19

Bekijk berichtCarowlina, op 27 juni 2014 - 16:08, zei:

Ik zou gegarandeerd 'de mug' geantwoord hebben.
Gewoon omdat ik niet eens aan de mens zou gedacht hebben.

Ik dacht aan een vlo of zo.  Of een teek.
Die beesten geven echt geen meerwaarde aan het leven :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.481 berichten
  • 3 katten

#1380 Geplaatst 27 juni 2014 - 16:44

Ik dacht eerst "haaieeeeen!" maar dan kwam de zelfde redenering als bij jou Steffie. :)

Goh geen idee waar een teek juist nuttig voor is of een vlo. Maar ergens zal wel een dier zijn die er van leeft en dan neem je hun voedsel weg.

Effe gezocht: De vlo is een transportmiddel in de natuur van microben, voor de mens meestal schadelijk, maar voor de microben is het wel nuttig.

Voila, en zonder vlooien hebben apen geen hobby. ;)

Bewerkt door Eibhlin, 27 juni 2014 - 16:46.

Geplaatste afbeelding